Karayılan der ki harbe oturak...

Akşehir'den Hüseyin Kırca , 14 yaşındaki Habibe ile evlenir.Oğlan 19'undadır ve genç karısını çok sevmektedir.Her akşam eve gelirken elinde bir avuç şeker ile gelirmiş.6 aylık evli iken Çanakkale'ye çağrılır.Bir ay sonra muhtar, yeni evli Hüseyin'in künyesini getirir genç karısına.Haberi alan Habibe evin önündeki çardağın dikmesine dayanır bir ağlar,bir ağlar.Üstelik karnında da bebek vardır.Habibe'nin babası küçükken ölmüştür zaten,14 yaşında dul kalan Habibe ,annesi ile kala kalır.Bir süre sonra bebek doğar;lakin bakımsızlıktan ölür.Savaş yılları olduğu için ; süt yok, doktor yok,bebek bağıra bağıra ölmüştür.Yeni gelinin annesi de birkaç ay sonra ölünce, yeni gelin yapayalnız kalmıştır.Akşehir 'in delikanlıları,kimbilir belki de savaş kaçkınları ,Habibe gelinin evinin camına geceleri taş atmaktadırlar.Bir gün de gelip,camına dayanmışlar gece vakti.Durumun vahametini anlayan komşulardan Akşehir eşrafından Yaşar Cenik'in babası , Habibe gelinin yardımına koşmuş ve kısa bir süre sonra da genç gelini bir başka delikanlı ile evlendirmişlerdir.
Faruk Nafiz Çamlıbel o yılların dramını " Han Duvarları " şiirine şöyle yansıtmıştır :

"On yıl var ayrıyım Kınadağı'ndan
Baba ocağından yar kucağından
Bir çiçek dermeden sevgi bağından
Huduttan hududa atılmışım ben"


Gönlümü çekse de yârin hayali
Aşmaya kudretim yetmez cibali

Yolcuyum bir kuru yaprak misali
Rüzgârın önüne katılmışım ben"


"Garibim namıma Kerem diyorlar
Aslı'mı el almış haram diyorlar
Hastayım derdime verem diyorlar
Maraşlı Şeyhoğlu Satılmış'ım ben"


Hüseyin Kırcaların,Maraşlı Şeyhoğluların yazgılarıdır bu.
Yavuz Bülent Bakiler'in " Emine Bacı " şiirinde :
Ben Numanlar Köyü'nden Emine Bacı
Yaşım belki doksanbir,belki seksensekiz.
Ellerim ayaklarım buğdaylar kadar temiz
Yaz gelince dibeklerde çaresiz
Dövülen benim benim,benim!

Benim şimdi harmanlarda savrulan
Kara topraklarda buğu,yetim ocaklarda duman
Seferberlik yıllarından beri dul kalan
Gelinim,gelinim,gelinim!...

Ben Numanlar Köyü'nden Emine Bacı
Ürüzgarın erittiği karlara benziyorum.
Gayrı söner odamda geceleri yanan mum
Yüreğime bir ses verin diyorum
İnim inim,inim inim!... "

diye anlattığı Emine Bacıların,Habibe gelinlerin yazgısıdır bu.Ve bu yazgı içerisinde yaşanan sıkıntılar,çekilen çileler, küfre destek olmak,bu vatanı bölmek için yaşanmamıştı...

Gün , Antepli Şehit Şahin Beylerin, Fransıza kurşun sıkan Karayılanların ( Kandildeki değil ...) , Erzurumlu Nene Hatunların günüyse eğer , biz de " BİSMİLLAH " deyip şöyle bir doğruluruz elbet...

!






--~--~---------~--~----~------------~-------~--~----~
Bu grubun hiç bir siyasi oluşum ,parti, vakıf, örgüt, dernek veya benzeri yapılanmalarla alakası yoktur.Aynı zamanda onlara uzaklığı veya yakınlığıda bulunmamaktadır... Taraf olunması gerekiyor isede "MÜSLÜMAN ANADOLU İNSANININ " tarafında yer alan HABER BİLGİ PAYLAŞIM STANDIDIR..

Sayfalarımızda yayınlanan yorum ve yazılardan yazarları sorumludur.

"ANADOLU HABER GÜNLÜĞÜ" grubu.
Bu gruba posta göndermek için , mail atın : anadoluhaber@googlegroups.com
Bu gruba üyeliğinizi sonlandırmak için şu adrese e-posta gönderin: anadoluhaber-unsubscribe@googlegroups.com
Daha fazla seçenek için, http://groups.google.com/group/anadoluhaber?hl=tr
adresinde bu grubu ziyaret edin
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınızda Kişilik haklarına saldırı,küfür ve benzeri ifadeleriniz yayınlanmamaktadır.Yorumları yazarken İsminizi belirtmeniz önemle duyurulur.