[anadoluhaber:37380] Avrupa Ulusalcıları İslam karşıtlığını afişlerle ateşliyor

Avrupa İslam karşıtlığını afişlerle ateşliyor
İsviçre’nin geçen yılın sonralarında referandumla minare inşaatını yasaklamasının yankıları sürerken, İslam ya da yabancı karşıtlığı Avrupa’da afişlerde vücut buluyor.

New York Times gazetesinde yer alan bir haber analizde, Avrupa genelinde milliyetçi hükümetlerin, modası geçmek üzere olan bir propaganda aracıyla popülist söylemlerinin kalabalıklar arasında daha fazla ses getirmesini sağladığına dikkat çekildi.

İsviçre’deki minare yasağı için tasarlanan posterde, minareler İsviçre bayrağı üzerinde dikilmiş füzeler olarak tasvir edildi ve minarelerin, yani füzelerin yanında kara çarşaf içinde bir kadın resmedildi. Posterin üst kısmına ise büyük harflerle “DUR” yazıldı. Poster İsviçre kamuoyu arasında “Minareler Şeriat’ı getirecek” algısı yarattı.

Haber analizde, Avrupa genelinde sağcı partilerin güçlendiğine ve teknolojinin diğer nimetlerinden yararlanmak yerine, eski poster yöntemiyle kampanyalarına destek çektikleri belirtildi.

Örneğin İtalya’da, Rosarno kasabasında göçmen işçilere yönelik saldırılar, ülkenin son yıllarda gördüğü en büyük ayaklanmalardan birini başlattı.

Buna rağmen, İtalya Başbakanı Silvio Berlusconi’nin koalisyon ortaklarından olan Lega Nord, göçmen işçilere karşı bir çok afişin basılmasını sağladı. Hatta posterlerden birinde, Kızılderili bir göçmen işçi kullanıldı ve posterle azınlıkların kısa zamanda Avrupa’yı göçmenlerin hakimiyetinde olan bir kıta haline getireceği korkusu salındı.

MOLOTOF KOKTEYLİ KADAR ETKİLİ

Haber analizde, Fransa ve Avusturya’da da özellikle göçmenleri hedef alan kampanyaların başlatıldığı vurgulandı.

Ancak posterlerin Avrupa’da yarattığı etkisi ABD’dekinden daha fazla. Üretimi televizyon reklamlarına kıyasla bir hayli ucuz olan bu propaganda araçlarını dağıtmak çok kolay ve özellikle İsviçre gibi az nüfuslu küçük ülkelerde büyük siyasi olayların seyrini değiştirecek kadar etkili olabiliyor.

DUYGULARA HİTAP ETMELİ

Haber analizde görüşlerine başvurulan minare yasağı posterinin tasarımcısı Alexander Segert, “Posterlerde insanların mantıklarından çok duygularına hitap ederek başarılı olabilirsiniz. Korku, sağlık, para, güvenlik gibi özel hisselerle bağlantılı mesajlar vermeniz gerekiyor. Hedef kitlenize odaklanıp, onların anlayabileceği dilde konuştuğunuzda, kampanyanızın işe yaradığını göreceksiniz” dedi.

İsviçre minare yasağını destekleyen poster için birçok farklı seçeneğe sahip olduklarını belirten, kendisi de bir Alman göçmeni olan Segert, posterde minare ve İsviçre bayrağını kullanarak, bu iki şeyin birbiriyle uyum sağlamadıklarını göstermek istedik… İnsanlar baktıkları zaman bu durumun değişmek zorunda olduğunu anlamalı” diye konuşuyor.

Kaynak: Planet / New York Times

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınızda Kişilik haklarına saldırı,küfür ve benzeri ifadeleriniz yayınlanmamaktadır.Yorumları yazarken İsminizi belirtmeniz önemle duyurulur.