[anadoluhaber:37663] Ulusal mı ? Yerel mi ? Mezitli ve İstikbal Gazetesi yazan: Mersin İçel İlinden Burak CANLI

ULUSAL MI? YEREL Mİ? MEZİTLİ VE İSTİKBAL GAZETESİ yazan: MERSİN İÇEL İLİNDEN BURAK CANLI

 

Bazı yazılarımla altını kalın harflerle çizmiş olduğum gibi Yerel Basın benim için vazgeçilmezler arasındadır. Basını severim. Ona kızarım. Bozulurum. Onları birçok yönden eleştiri yağmuruna tutarım. Ama onlarsız olmaz. Olmamalı. Büromda mutlaka yerel bir mecmuayı Ulusal bir mecmuanın üstüne koyarım. Ama görürüm ilgi düşük. Bazıları bunları bedava dağıtıyorlar. Aman onlardan hiç bir şey olmaz diye konuşur. Kızarım öyle konuşanlara.

 

Ne şekilde çalışmaktadırlar! İçerisinde bulundukları zor şartları anlatmak için bütün dillerin kelimeleri bir araya gelse eksik kalır. Benim güzel Mersin’im. Canım şehrim. Görüyorum ki seneler geçiyor ve sen de bu geçen senelerin sadece eskiliği kalıyor. Kendini yenilemekte kurduğun büyük taş binalar kadar iyi değilsin. Senin önünü diğer şehirlerimizde ki gibi ancak yerel basın açabilir.

 

Geçenler de İstikbal Gazetesinin kurucusu olan ki 27 Aralık 1997 tarihinde kurulmuş, Rüştü AYDIN’ ile İZDER Başkanı Ali DOĞAN sayesin de konuşma imkânına sahip oldum. İZDER Yani Seçilmiş ve Atanmışları İzleme Derneği Başkanı Ali ağabey Çıkarmış olduğu derginin 72. sayısında benim yürekten yazmış olduğum bir yazıyı 29 sayfasında basmış. Bunu öncesinden de bir kere yapmıştı. Çocuklar gibi şendim. O kadar çok sevinçliydim ki. Kabıma sığamıyordum. Ve bana Burak’ım sen madem her gün makale yazıyorsun bu halde Rüştü Aydın ile Tanış dedi. Kendisiyle Telefonda konuştum. Ama halen şu Dakka itibariyle kendileriyle yüz yüze görüşmem mümkün olmadı. Buna karşın benim bir iki amatörce yazdığım yazıyı kendi gazetelerinin internet adreslerinde yayınladılar. Rüştü ağabey bir ara mutlaka yanına geleceğim. Ayrıca çıkartmış olduğunuz gazete şu anda elimde. Güzel bir çalışma.

 

Zaman geçerken bir arada da beni Mezitli Gazetesinin yazı işleri müdürü Fatih YILDIRIM aradı. Madem yazıyorsun dedi. Yayınlayalım. Gazetemizde bir yazını basalım dedi. Sevindim. İnanın ki ben acayip bir amatörüm. Hani şu Akıllı TV’ye çıkan tiplerden! Çok sevimli bir sakarımdır. 01.02.2010 tarihinde 92. sayısında benim bir yazımı yayınladılar. Sağ olsunlar bizler yeter ki iyi kötü bir şeyler yapmaya çalışalım. Mutlaka bir yerlerden yaptıklarımız işitiliyor. Görülüyor. Zannetmeyelim ki boşuna. Yapılan hiçbir şey boşuna değildir. Mutlaka bir anlamı bulunmaktadır.

 

Geçenler de “Günümüz Türkiye’sin de Yerel Basın”  başlıklı bir yazı yazmıştım. İnternetti kolaçan edin çıkacaktır. Arkadaşlar Yerel Basın çok zor durumdadır. Onun bu durumu şimdi değişiklik arz eden bir şey değildir. Her zaman bu durumdaydı. Ama birkaç iyi adam çıkmış zorluğa, imkânsızlıklara, olanaksızlıklara meydan okuyorlar. Onlara destek olalım. Ben kendi adıma konuşayım. Ben ne bir yazar ne de bir gazeteciyim. Amatörce yazıyorum. Mesleğim farklı. Ekmeğimi bu işten sağlamadığım için de rahatım. Ara sıra politika. Benden daha ne olsun. Kendi halinde bir hissiyat fukarasıyım.

 

Nerde olursanız olun. Ne iş yaparsanız yapın. Gidin kendinize, etrafınıza, Ülkenize bir iyilik yapın ve mutlaka bir yerel gazete alın. Durmayın. Mutlaka alın. Girdiğiniz haber sitelerinin mutlaka yerel yayın yapan bir site olmasına dikkat edin. İnanın ki kurtuluşumuz onların elindedir. Gün bu gündür. Ayrıca Mersin İstikbal Gazetesinin 615. sayısını Mezitli Gazetesinin 92. sayısını arayın, sorun ve alın. Ve görün ki bugünün kahramanları Ülke için ne gibi fedakârlıklar da bulunmaktadırlar. MERSİN İÇEL İLİNDEN BURAK CANLI

--
Bu grubun hiç bir siyasi oluşum, parti, vakıf, örgüt, dernek veya benzeri yapılanmalarla alakası yoktur.Aynı zamanda onlara uzaklığı veya yakınlığıda bulunmamaktadır. Müslüman Anadolu İnsanının Tarafında yer alan Gerçek Vatanseverliği ilke edinmiş, Anti Emperyalist HABER BİLGİ PAYLAŞIM STANDIDIR.."
Grupta yayınlanan yorum ve yazılardan yazarları sorumludur.Ayrıca harici linklerden de Anadolu Haber Günlüğü Mesul değildir...
 
Grup Yöneticileri Mail Adresleri Aşağıdadır
kurtulusyolu99@gmail.com
bahadirserhad@gmail.com
forevermirza@gmail.com
 
Bu gruba posta göndermek için, mail atın: anadoluhaber@googlegroups.com
Bu gruba üyeliğinizi sonlandırmak için şu adrese e-posta gönderin: anadoluhaber-unsubscribe@googlegroups.com
Daha fazla seçenek için, http://groups.google.com/group/anadoluhaber?hl=tr
adresinde bu grubu ziyaret edin

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınızda Kişilik haklarına saldırı,küfür ve benzeri ifadeleriniz yayınlanmamaktadır.Yorumları yazarken İsminizi belirtmeniz önemle duyurulur.