[anadoluhaber] Öcalan'la bir ben görüşmedim. T. Kıvanc

Sayın Kıvanç'ın sadece son cümlesi bana yeterli ve tatminkar görünmedi.
Çünkü adada hala komuta askerlerin elinde ve tayinleri onlar yaparken askerin bilgisi dışında tek kelime bile gizli kayda alınmadan konuşulamaz.
Sadece artık bu görüşmelere askerin yanı sıra bazı başka kurumlarda ki sivil görevlilerinde katılabildiğinden söz edilebilinir. Tabi sadece bazen; Çünkü Orası 24 saat askerin kontrolünde ve elindedir. Askerlikte ise sadece emir komuta geçerlidir.
A.D.Şimşek
25 Ağustos 2010 Çarşamba
Öcalan'la bir ben görüşmedim

Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'ün Azerbaycan'ın başkenti Bakü'ya doğru yol alırken, bizlere, "Devlet teröristle masaya oturmaz; ancak terörü bitimek için devletin kurumları ne yapacağını bilir ve yerine getirir" demesinden itibaren dikkatim tek bir konu üzerinde yoğunlaştı: Devletin hangi kurumu veya kurumları görüştü?

Bana, "Amma da safsın, MİT görüşmüştür" diyorsunuz, değil mi? Ben de "O kadar emin olmayın" derim...

Aslında "Öcalan'la kim/ler görüştü?" sorusu 1980'lerin ikinci yarısından itibaren ilgi alanımda. PKK ile devlet arasındaki 'ensest ilişki' üzerinde pek az kişi kafa yorarken, PKK'ya yakın olanların sağda-solda okuduğum anlatımlarından hareketle kendime bir şablon çıkartabilmiştim.

Öcalan'ın şimdilerde bir Kuzey Avrupa ülkesinde yaşayan resmi eşi Kesire Yıldırım'ın babasının 'MİT çalışanı' olduğunu öğrenmem ne kadar şaşırtmıştı beni, bilemezsiniz. "PKK nerede kuruldu?" sorusuna, Öcalan, hep "Pilot Necati'nin Ağrı'daki evinde" cevabını vermekteydi; 'pilot' sıfatını özellikle vurguladığı Necati Kaya'nın Türk Silâhlı Kuvvetleri'nden ayrılma ve "MİT'le irtibatlı biri" olduğunu da söyleyerek...

Şemdin Sakık'ın ifadelerinin çarpıtılarak bazı gazeteciler ve sivil toplum önderlerinin hedef haline getirilmesini öngören 'andıç'ta yer alan hedef isimlerden biri Mahir Sayın'dı. Ünlüler arasında tek bilinmeyen isim olduğu için bazıları "Acaba başka bir Mahir olabilir mi?" merakına düşmüştü. Oysa Bekaa Vadisi ikametinden kocaman bir kitap çıkaran kişiydi Mahir Sayın ve 'Erkeği Öldürmek' kitabında PKK'nın kuruluşunda devletin katkısını Öcalan'ın ağzından öğrenmemizi sağlamıştı.

Pilot Necati'nin sağladığı MİT kaynaklı paraları nasıl har vurup harman savurduklarını keyifle anlatıyor Öcalan... Pilot'un ısrarla yapılmasını istediği bir kışkırtıcı eylemi de bu arada öğreniyorduk: "Atatürk'ün kızı" diye ünlü ilk kadın havacımız Sabiha Gökçen'e suikast... Dersim'in bombalanmasına katılmış bir simge-isim olduğu için herhalde...

İmralı'daki mahkemede kendisine yöneltilen Pilot Necati'yle ilgili bir soruya "1982'de uçağının düşmesi sonucu Ankara'da öldüğünü biliyorum" tarzı bir cevap vermişti Öcalan...

Neyse... Artık kimseler "PKK'nın kurulduğu günlerde devletin rolü" konusuyla ilgilenmiyor. Varsa yoksa, "Öcalan'la kim görüştü?" sorusunun peşindeler...

Ben de bir ara aynı soruya cevap aramakla meşguldüm. Taraf yazarı Rasim Ozan Kütahyalı, nereden hatırlamışsa, 1999 tarihli bir Kulis'e atıfta bulundu. Arap basınını yakından izlerken 25 Ocak 1999 tarihli 'Vasat' dergisinde Roma'daki ikameti sırasında Öcalan'la görüşmüş bir Arap gazetecinin onun ağzından aktardığı "Türkiye'de devlet benimle sürekli temasta" ifadesiyle karşılaşmıştım.

Öcalan'ın teması yürüten kişi olarak adını andığı kişi, 28 Şubat'ın en gözde ismi olan komutandı.

Devamı için asıl link

http://yenisafak.com.tr/Yazarlar/?t=25.08.2010&y=TahaKivanc

--
Bu grubun hiç bir siyasi oluşum, parti, vakıf, örgüt, dernek veya benzeri yapılanmalarla alakası yoktur.Aynı zamanda onlara uzaklığı veya yakınlığıda bulunmamaktadır. Müslüman Anadolu İnsanının Tarafında yer alan Gerçek Vatanseverliği ilke edinmiş, Anti Emperyalist HABER BİLGİ PAYLAŞIM STANDIDIR.."
Grupta yayınlanan yorum ve yazılardan yazarları sorumludur.Ayrıca harici linklerden de Anadolu Haber Günlüğü Mesul değildir...
 
Grup Yöneticileri Mail Adresleri Aşağıdadır
kurtulusyolu99@gmail.com
bahadirserhad@gmail.com
forevermirza@gmail.com
 
Bu gruba posta göndermek için, mail atın: anadoluhaber@googlegroups.com
Bu gruba üyeliğinizi sonlandırmak için şu adrese e-posta gönderin: anadoluhaber-unsubscribe@googlegroups.com
Daha fazla seçenek için, http://groups.google.com/group/anadoluhaber?hl=tr
adresinde bu grubu ziyaret edin

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınızda Kişilik haklarına saldırı,küfür ve benzeri ifadeleriniz yayınlanmamaktadır.Yorumları yazarken İsminizi belirtmeniz önemle duyurulur.