[anadoluhaber] Bilgi, İman ve Ahlak (2)

Bilgi, İman ve Ahlak (2)

(Yazının birinci bölümünü http://www.anladuy.net/duzyazi sayfasından okuyabilirsiniz)

İşte tüm bu kanıtlar eşliğinde ülkemizin ve toplumuzun iyiliği için gün tövbe etme günüdür. Bir yerden başlamak adına aşağıya içimden gelen örnek bir dua yazıyorum.

Bismillahirrahmanirrahim.

Allah'ım! Ben çalışan bir kulunum. Çalıştığım şirkette bizler insanlara güzeli ve doğruyu anlatmaya çalışıyoruz. Herkesi "adalet adına eleştiriyoruz". En azından ben işe girerken bildiğim buydu. O zaman herkes işyerime ve patronuma saygı duyuyordu, hala da duyuyor. Ancak sen Resulullah (SAV)'e indirdiğin Kur'an-ı Kerim'de,

"Onlara denildi ki: Yeryüzüne fesat saçmayın. Dediler ki: Biz ıslah edicileriz."
"Yazık, onlar fesat saçıp dururlar, ama bunu anlamıyorlar."
Bakara Suresi, 10-11
           
buyurmuşsun; bugün gelen bir e-posta ile öğrendim. Aynı iletide elçin Muhammed Mustafa (SAV)'in "haksızlığa karşı susan dilsiz şeytandır" ve “Sizden biriniz, bir kötülüğü gördüğü zaman onu eli ile düzeltsin; buna gücü yetmezse dili ile düzeltsin; buna da gücü yetmezse kalbi ile buğz etsin. Bu son uygulama imanın en zayıfıdır” dediği de yazıyordu.

Bunları öğrendikten sonra içimi bir huzursuzluk kapladı. Bizler gerçekten iyiden doğrudan yanamıyız emin değilim. İslam'da "ameller niyetlere göre"ymiş. Verdiğimiz güzel ve faydalı mesajların insanlara şirin görünmek, onların güvenini kazanmak için olduğundan şüphe ediyorum. Acaba bunun sebebi böylelikle yaptığımız yönlendirmeler ve de kışkırtmaların insanların tepkisini çekmemesini sağlamak mı? Eğer gerçekten iyi niyetliysek neden toplumun merak duygusuna iftira ve çarpıtmalarla masum insanları kurban eden bazı işler de yapıyoruz? Diyelim ki hata yaptık, neden telafi etmiyoruz? Acaba bizler aynı Ebu Cehil, Ebu Leheb gibi egoizm adına mı mücadele veriyoruz?

İşte ben tüm bu aydınlanmamın ışığında senin huzurundayım. Maalesef ülkemizde %10,6 işsizlik var. Elimle ve dilimle bir şeyleri düzeltmeye kalkarsam beni direkt kovarlar, zira örneklerini çok gördüm. Kovulursam yalnız ailecek maddi olarak güçlük yaşamayız, aynı zamanda günümüzün materyalist insanları beni değil haklı bulmak işsiz güçsüz parasız birini kaale dahi almazlar. Bu yüzden hadis-i şerifte emredildiği gibi "buğz etmeye" yani zulme ve zalimlere olan kinimi huzurunda beyan etmeye el açtım. Allah'ım! Senden yeni ve namusumla helal rızık kazanabileceğim bir iş istiyorum. Beni yanlışa zorlayanları da ıslah et. Eğer olmazlarsa tez zamanda bu dünyada da cezalandır ki daha fazla insanların kanına girmesinler, beni ve benim gibi emekçileri de günahlarına ortak etmesinler.

Sen tüm iyi niyetli kullarının, tüm müminlerin yar ve yardımcısı ol!

Amin.

Saygılarımla,

Görkem Ateş
http://www.anladuy.net/duzyazi <-- Tüm yazılarım için
http://www.gorkemates.com <-- Kişisel sitemin ana sayfası

--
Bu grubun hiç bir siyasi oluşum, parti, vakıf, örgüt, dernek veya benzeri yapılanmalarla alakası yoktur.Aynı zamanda onlara uzaklığı veya yakınlığıda bulunmamaktadır. Müslüman Anadolu İnsanının Tarafında yer alan Gerçek Vatanseverliği ilke edinmiş, Anti Emperyalist HABER BİLGİ PAYLAŞIM STANDIDIR.."
Grupta yayınlanan yorum ve yazılardan yazarları sorumludur.Ayrıca harici linklerden de Anadolu Haber Günlüğü Mesul değildir...
 
Grup Yöneticileri Mail Adresleri Aşağıdadır
kurtulusyolu99@gmail.com
bahadirserhad@gmail.com
forevermirza@gmail.com
 
Bu gruba posta göndermek için, mail atın: anadoluhaber@googlegroups.com
Bu gruba üyeliğinizi sonlandırmak için şu adrese e-posta gönderin: anadoluhaber-unsubscribe@googlegroups.com
Daha fazla seçenek için, http://groups.google.com/group/anadoluhaber?hl=tr
adresinde bu grubu ziyaret edin

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınızda Kişilik haklarına saldırı,küfür ve benzeri ifadeleriniz yayınlanmamaktadır.Yorumları yazarken İsminizi belirtmeniz önemle duyurulur.