El Cezire ABD'ye 'durum raporu' veriyormuş


El Cezire ABD'ye 'durum raporu' veriyormuş

Wikileaks belgelerinde şimdi de el Cezire ile ilgili çarpıcı detaylar ortaya çıktı.

Wikileaks belgelerinde yer alan bilgilere göre el Cezire üst düzey yöneticilerinden bazıları ABD’li yetkililer ile çeşitli görüşmeler yapmış.
Görüşmeler ile ilgili yayınlanan Wikileaks belglerine göre, ABD üst düzey yetkilieri el Cezire yöneticilerine yayınlar noktasında hesap soruyor. Uyarılar sonrası ise bazı yayınlar düzeltiliyor.


El Cezire kanalı Libya, Suriye ve Mısır'daki rejim karşıtı gösterileri yakından takip eden bir kanal olarak zihinlerde kaldı. Kanalın bu yayın politikası zihinlerde işgal karşıtı bir tablo oluştursa da; Wikileaks belgelerinde yeralan bilgilere göre kanalın üst düzey yöneticileri ABD'li yetkililer ile yakın temasta bulunuyor.

Belgelerde yer alan bilgilerde, el Cezire üst düzey yöneticilerinden Kalite Güvence sorumlusu Cafer Abbas Ahmet ve el Cezire Genel Müdürü Wadah Hanfer ABD’li yetkililer ile çeşitli temaslarda bulundu ve kanalın işleyişi ile ilgili ABD’li yetkililere bilgiler verdi.

30 Ağustos tarihinde yayınlanan belgelere göre, El Cezire televizyonunun genel yayın müdürü Wadah Khanfar'ın ABD yönetimi ile ilişki içinde olduğu ortaya çıktı. Belgeye göre ABD'li yetkililer El Cezire televizyonun yayını ile ilgili olarak Wadah Hanfer'a isteklerini dile getiriyor.

Bunun üzerine Waddah Hanfer, yazılı bir cevap vererek, sözkonusu yayınların siteden birkaç gün içinde kaldırılacağını belirtiliyor.

ABD'Lİ YETKİLİLERE 'ŞEHİT' AÇIKLAMASI

Belgelerde dikkat çeken bir ayrıntı da el Cezire üst düzey yöneticilerinin kanalda kullanılan bazı terimler ile ilgili ABD’li yetkililere açıklamalarda bulunmasıydı. Bu terimlerden en dikkat çekeni ise ‘şehit’ kelimesi oldu.

Khanfar'a, Amerikan Askeri İstihbaratı yetkililerine verdiği açıklamada, 'şehit' kelimesinin neden kullanıldığı ile ilgili de açıklamalarda bulunuyor. Hanfer, 'şehit' kelimesini sadece Filistin için kullanıldıklarını ifade ederken; bunu kullanmaktaki amaçlarının izleyicilerinin çoğunluğunun Araplar'dan oluşması olarak açıklıyor.

ABD İLE YAZILI OLMAYAN ANLAŞMA

Wikileaks belgelerinde el Cezire ile ABD'li yetkililer arasında yazılı olmayan bir anlaşmaya da dikkat çekiliyor.

Belgeye göre ABD'li yetkililer aynı zamanda ABD Savunma İstihbarat Ajansı'nın bir raporu üzerine El Cezire televizyonunun internet sitesinde rahatsızlık veren yayınlar ile ilgili olarak da uyarılarda bulunuyor.

Irak savaşı sürecinde el Cezire'de yayınlanan haberlere ABD'li yetkililer itirazlarını dile getirerek; yayınların 'anlaşmanın' ihlali anlamına geldiğini belirtiyor.

Ancak 'anlaşma' kelimesine el Cezire yöneticisi Wadah Hanfer karşı çıkıyor ve 'Biz kuruluş olarak böyle anlaşmalar imzalamayız," açıklamasını yapıyor.

ARAP BASININDA EL CEZİRE'YE TEPKİ

El Cezire’nin ABD ile olan ilişkisi Arap basınında da tepkiyle karşılandı. El Ahram Gazetesi genel yayın yönetmeni, el Cezireli yetkililerin ABD’li yetkililer ile görüşmesini eleştirdi. Haberlerde, el Cezire’de ABD aleyhinde yayınlanan haberlerin uyarı sonrası düzeltilmesi tepkiyle karşılandı.

Habere göre el Cezire üst düzey yetkilileri Amerikan Askerî İstihbaratı (POA) yetkilileri ile temaslarda bulunuyor.

DAHA ÖNCE BBC’DE GÖREV ALDI

EL Cezire’ye geçen Cafer Abbas Ahmet’in daha önce BBC’nin Sudan bürosunda uzun müddet görev alması da dikkatlerden kaçmadı. Ahmet Sudan’da yaklaşık 15 sene BBC için çalıştı. Daha sonra 1996 senesinde el Cezire’de çalışmaya başladı.


Google Plus'da Paylaş

Yazar Anadolu Haber

Yazar hakkında bilgi yazılacak.
    Blogger Yorumları
    Facebook Yorumları

0 yorum :

Yorum Gönder

Yorumlarınızda Kişilik haklarına saldırı,küfür ve benzeri ifadeleriniz yayınlanmamaktadır.Yorumları yazarken İsminizi belirtmeniz önemle duyurulur.