Başörtülü başkanın ilk icraatıBaşörtülü başkanın ilk icraatı

Eskişehir'in Mihalgazi Belediye Başkanlığını kazanan, giydiği şalvar ve yaşmakla dikkatleri üzerine çeken Zeynep Akgün, şalvar ve yaşmakla ilgili açıklamalarda bulundu ilk icraatını anlattı.

Zeynep Akgün, başörtülü bayanların bu durumun bir ideolojik mesele olmadığını, normal bir kıyafet olduğunu anlatmalarına, karşı tarafın da anlamasına rağmen bir türlü kabullenemediğini belirtti. Akgün, "Kıyafet ideolojik bir şey değildir, bu bir tercihtir. Nasıl bayrak şehit kanını temsil ederse, beyaz örtü de kadının namusunu temsil eder. Onurla taşıyoruz. Artık bu kılık kıyafet sürecini Türkiye'nin atlatması lazım" dedi.

Başkan Akgün, uzun yıllar önce siyasete atıldığını ve 2004 yılından bu yana Mihalgazi ilçesinde AK Parti Kadın Kolları Başkanı olarak görev yaptığını anlattı. Bu görevi yürütürken, belediye başkanı olma gibi bir düşüncesinin olmadığını, görevi istemediğini söyleyen Akgün, bunun parti genel merkezi tarafından kendisine verildiğini belirtti. Zeynep Akgün, "Anketler yapılmış ve bu anketlere ismimiz konmuş. Bunun sonucunda ise adım fazla çıkınca aday olmam istendi, ben de kabul ettim. Daha sonra 30 Mart'ta seçimlere girdik ve kazandık" diye konuştu.
Akgün, 1930 yılında Türkiye Cumhuriyeti tarafından kadına da seçme ve seçilme hakkı verildiğini hatırlatarak, erkeklerin iktidar mücadelesinin çok keskin olduğunu söyledi. Erkeklerin iktidar mücadelesinin sadece kendi aralarında olduğunu düşündüklerini, kadınların da iktidar mücadelesinde olabileceğini düşünmediklerini belirten Mihalgazi Belediye Başkanı Zeynep Akgün, "Bunun için 'kadından başkan mı olur?' ifadelerini çok kullandılar. Bu cümleyi kullananlar ise vatandaşlar değil, bizle seçime giren rakip siyasetçiler. Bunları duyunca çok üzüldüm. Ama bunları yapanlar siyasi ayakla yaptılar. Ben her zaman söylerim, mührün kimde olduğu önemlidir. Erkek veya kadında olması önemli değildir" dedi.
KADINLARA POZİTİF AYRIMCILIK
Mihalgazi Belediyesi'nde bu dönem ilçede kadınlara yönelik pozitif ayrımcılığın mutlaka uygulanacağını söyleyen, bunu her defasında dile getirdiğini hatırlatan Başkan Akgün, şöyle konuştu:
"Benim muhatap olduğum insanlar genellikle hanımlar. Hanımlar Türkiye'yi gezmek istiyorlar. Zaten kooperatif sürecinde hanımları birçok yeri gezdirdim. Mihalgazililer çalışkan bir toplum. Ancak kazandığını aile geçimine harcayan, sosyal hayatına pek fazla para harcamayan bir toplum. Toplu gezmeyi seven bir milletiz. Kültür ve sanat faaliyetleri içinde bulunarak hanımlarımızı gezdireceğiz. Bunun yanı sıra, evde sağlık hizmeti alması gereken hanımlara bu hizmetler verilecek. Buna çok önem veriyoruz. Taşıma araçlarında hanımlardan kesinlikle hiçbir ücret alınmayacak. Erkeklere ise makul bir rakam belirleyeceğiz."
"BAYRAK ŞEHİDİN KANINI, BEYAZ ÖRTÜ DE KADININ NAMUSUNU TEMSİL EDER"
Başkan Zeynep Akgün, 2000'li yıllar öncesinde kıyafete ideolojik bakıldığını, başörtülü bayanların bu durumun bir ideolojik mesele olmadığını, normal bir kıyafet olduğunu anlatmalarına, karşı tarafın da anlamasına rağmen bir türlü kabullenemediğini belirtti. Akgün, "Kıyafet ideolojik bir şey değildir, bu bir tercihtir. Bu tercihi insanlar istediği şekilde kullanabilir. Bu doğal bir süreç. Ben bunu tercih ettim. Burada insanların beni gördüklerinde kendilerinden biri olarak hissetmelerini istiyorum. Bundan dolayı bu kıyafeti tercih ettim. Bundan sonrada etmeye devam edeceğim. Muhafazakar bir insanım, dindar bir insan olmaya çalışıyorum. Resmi kıyafettense, Osmanlı'nın mirası olarak gördüğüm kıyafeti tercih ediyorum. İlçe benim kıyafetime alışık. Ben her zaman söylerim. Nasıl bayrak şehit kanını temsil ederse, beyaz örtü de kadının namusunu temsil eder. Onurla taşıyoruz. Artık bu kılık kıyafet sürecini Türkiye'nin atlatması lazım. Bunu da atlattığımızı düşünüyorum. İnsanlar artık ilimleriyle, kültürleriyle, sanata bakış açılarıyla birbirine bakmalıdır. Kılık ve kıyafetle insanlar artık yargılanmamalı" şeklinde konuştu.
"BİR KADIN MAĞDUR DEĞİLSE, YETİŞTİRDİĞİ FİDAN DA ÇOK DÜZGÜN KÖK SALIYOR"
Akgün, İHA muhabirinin, 'İleride milletvekili, ya da Bakan olmayı ister misiniz, düşünür müsünüz?' sorusuna karşılık "İnsanın en güzel hedefi hizmet edebilme sanatıdır. Biz, bir insanın derdine çare olabiliyorsak o bize yeter. Bunun dışındakiler teferruattır. Meslek sonunda insanların taleplerini karşılayamadıysanız, bundan daha ağır bir yük olamaz. Onun için benim öyle bir gayelerim yok. Belediye başkanlığı dahi hedeflerim arasında yoktu. Başbakanımızı en çok destekleyen kadınlardır. Başbakanımız hizmet konusunda ne dediyse hepsini yapıyor. Bir kadının mağduriyeti toplumun geleceğini mahvedebiliyor. Bir çocuğu yetiştiren kadınsa, yetiştirdiği fidan da eğri büğrü oluyor. Ama bir kadın mağdur değilse, sağlıklı bir ortamda yaşıyorsa, onun yetiştirdiği fidan da çok düzgün kök salıyor" dedi.
"TWITTER VE YOTUBE'DA ÇOK FASIKLIK ETMEYE BAŞLADILAR"
Tek hat cep telefonu kullandığını, vatandaşların istediği an kendisine ulaşabileceğini de söyleyen Başkan Zeynep Akgün, "Bize ulaşamadıklarında geri dönüş yaparız. Kitabı ve teknolojiyi çok severim. Twitter ile Youtube kullanıyordum. Ama çok fasıklık etmeye başladılar. Bu fasıklık neticesinde olması gereken oldu ve kapatıldı. Türkiye Cumhuriyeti devletinin dinamikleri ile kimse oynayamaz. Bizim padişahlarımız devlet için kendi evlatlarını katletmiştir. Facebook'a bakmaya devam ediyorum. Seçim sonrasında çok fazla arayanım oldu. Bunların teşekkürlerini inşallah projelerimizle vereceğiz" diye belirtti.
AJANSLAR

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınızda Kişilik haklarına saldırı,küfür ve benzeri ifadeleriniz yayınlanmamaktadır.Yorumları yazarken İsminizi belirtmeniz önemle duyurulur.