T a r a f s ı z D e ğ i l i z

[anadoluhaber:35381] Haber Önerisi

İŞTE O ŞİİR: “OKULUN SESİ”

 

Tanınmış blog yazarlarından, felsefe öğretmeni İsmail Cengiz Cengizhan’ın eğitim konulu bir şiir yazdığı öğrenildi.

Öğretmenler şiir hakkında şu yorumu yaptı:

“Bu şiir, eğitim sistemimizin ne hale geldiğini çarpıcı şekilde dile getirmektedir. Şiirde, çocuklarımızın, öğretmenlerimizin içler acısı durumu var. SBS sınavlarına hazırlanan çocuklarımız artık çocukluklarını yaşayamıyorlar. Şiirde de söylendiği gibi çocuklarımız oyunlarını bırakıp ruhsuz bir şekilde sınavlara hazırlanıyorlar. Konuşan öğretmenlerimiz cezalandırılıyor. AKP iktidarı okullarda konuşan, hak arayan öğretmen istemiyor.”

Öğretmenlik mesleğinin şiirde ifade edildiği gibi, hiçleşmekte olduğundan yakınan öğretmenler şöyle devam etti:

“Öğretmenlik uzmanlık gerektiren bir meslektir. Milli Eğitim Bakanlığı sürekli öğretmenlik mesleğine zarar veren uygulamalarda bulunmaktadır. Önce öğretmenler KPSS denen yeterlik sınavına alınıyor. KPSS’yi kazanamayan öğretmene,” Seni yeterli bulmadık,” deniyor. Bu öğretmen, bakıyorsunuz bir dershanede, özel okulda ya da devlet okulunda sözleşmeli ya da ücretli öğretmen olarak işe alınıyor. Önce yetersiz dedikleri öğretmene sonra iş veriyorlar. Bu uygulamanın tek amacı, eğitim harcamalarını kısmaktır. Eğitim harcamaları kısılırken öğretmenlik mesleğinin önemi ve değeri hiçe sayılıyor.

Geçmişte üniversite bitiren herkes kadrolu öğretmen yapılmıştı.  Bu gün de bu uygulama farklı şekilde devam etmektedir. Birçok il, ilçe, kasaba ve köyümüzde öğretmenlikle alakası olmayan kişiler, ücretli öğretmen olarak görev yapmaktadır.

 Öğretmenlik mesleğini geliştirmekle sorumlu olan Bakanlığımız ne yazık ki öğretmenlik mesleğine zarar veren bir kurum haline gelmiştir.

İsmail Cengiz Cengizhan’ın şiiri, eğitimimizin ne halde olduğunu anlamamız açısından oldukça önemlidir. 2009 Türkiye’sinin eğitimi, Cengizhan’ın dizelerinde üzücü ama olanca gerçekçi şekilde dile getirilmiştir.

Cengizhan şiirinde ölü öğretmenlerden söz ediyor. Gerçekten de öğretmenlerimiz, eğitim öğretim heyecanı duymaksızın görevlerini yapar hale gelmişlerdir. Sözleşmeli öğretmenler kadar, kadrolu öğretmenler de mutsuzdur.  

Eğitim sistemimiz, Bakanlığın aldığı kararlarla hızla çürümeye devam etmektedir.

Binlerce okulumuzda öğretmen açığı olduğu halde öğretmenler işsiz bırakılmıştır. Kadrolu öğretmenlerin yerine, sözleşmeli ya da ücretli öğretmenler alınarak iş güvencesinden yoksun, yarınına güvenle bakamayan büyük bir eğitim camiası yaratılmıştır. Böyle bir ortamda kaliteli eğitimden söz etmek imkânsızdır.

Ücretli öğretmenlik tam bir emek sömürüsüdür. Devlet,  işsiz bıraktığı öğretmenlerimizi düşük ücrete, iş güvencesiz öğretmenliğe razı etmiştir.

Milli Eğitim Bakanlığı, eğitim camiasının aklıyla ve hafızası ile dalga geçmektedir. 

Öğretmenlik mesleğini bu halle getiren Bakanlığın yeni bir uygulama yapacağından söz ediliyor.

Yeni uygulama şudur:

Milli Eğitim Bakanlığı 5 yılda bir öğretmenleri kendilerini yenileyebilmişler mi diye sınava tabi tutacakmış.

 Anlaşılan o ki, birilerine para kazandırmak için yeni sınavlara ve dershanelere ihtiyaç vardır.

Önüne geleni öğretmen olarak atayan Bakanlığımızın 5 yılda bir öğretmen yeterlik sınavı yapacak olması abesle iştigal değilse nedir?

Eğitimdeki bu mutsuzluk ve çürüme ortamı Cengizhan’ın şiirinde olanca açıklığıyla gözler önüne seriliyor.

Şiirde de dile getirildiği gibi okullarımızda siyasal kadrolaşma vardır. Okullarımızda konuşan, yazan öğretmenlere baskı vardır.

Demokratik açılım yalanıyla vatandaşlarımız kandırılmak istenmektedir. Hiçbir demokratik ülkede, öğretmenlik mesleği bu denli ayaklar altına alınmıyor.

Eğitimin çürüdüğü bir ortamda ne demokrasi kalır ne cumhuriyet.

Cengizhan’ın şiiri demokrasimizin, can çekişen eğitimimizin sesi olmuştur.”

İşte o şiir:

OKULUN SESİ

Ben bir kelebeğim

Belki de ölü bir öğretmenim

Ne yaşadığıma, ne gördüğüme inanabiliyorum

Öğleden sonra bir gün, benzi soluk müfettişler gözlerimi kapıyor

Kalemlerinden AKP suyu akıtan müfettişler, paslı demirlere bakıp gülüyor

Konuşsam kim duyar

Kalksam nereye gidebilirim

Koridorlarda kirli yeşil boyaların arasında ölü öğrenciler dolaşıyor

Hepsinin çantasında SBS cellâtları

Ayaklarında SBS zincirleri

Koca şehirde bütün oyuncaklar susmuş

Ya da gördüğüm bütün oyuncaklar ağlıyor

Oyunlarını bırakan cansız bedenler her sabah servislerle okula taşınıyor

Okuldan içeri giren her çocuğun alnında ölü bir kuşun kanı

Her sabah kara tahtanın önünde öğretmen notları açıklıyor

En yüksek notu alan çocuk en önce ölüyor

Bütün gördüğüm bu

Koridordan geçen öğretmenler bana bakıyor

Ölü çocukların sınıflarında ders işleyen öğretmenler

Cansız kanatlarımı nereye açsam ağlayan bir anne oluyorum

 Ölen her çocuğun başında ağlayan bir anne görüyorum

Öğretmen, paslanmış demir akan bir duvara notları asıyor

 En yüksek notu alan çocuk en önce ölüyor

Kanatlarımı yere basıp doğrulayım diyorum

Gözlerim gözlüklü bir müdüre takılıyor

Acılarımı yere vuruyor, okulun duvarlarına

“BU KIYIMA SON” yazıyorum

Ne yana baksam can çekişen bir öğretmen görüyorum

Bir müdür parti boyasıyla bütün duvarlara AKP yazıyor

AKP yazanların karanlıkta torpilli olduğu sanılıyor

Ve her çocuğun ölüsünden, yaralı bir cumhuriyet damlıyor

Parmaklarından boş tebeşir akan öğretmenler dershanelere koşuyor

 Işıksız koridorda anne babalar ölüler gibi dolaşıyor

İşten çıkarılmış bir hizmetli kapının önünde ağlıyor

Genç bir kız duvara: “Ben Sözleşmeli Öğretmenim, Ben İnsanım!” yazıyor

Kadrolu öğretmenlerin arısında beklide sözleşmeli ölü bir öğretmenim ben

Ya da ben bir kelebeğim

Kanatlarım kandan kalkmıyor

Bildiklerim, kanlı gözyaşlarımdır, akmıyor

Bütün çocuklarda bir çığlıktır çocukluk, hatırladıkça ağladığım

Biliyorum ki maviyi soruşturanlar için

Bilgisayar çöplüğündeki bir kablo kadar bile değeri yok bu sözlerimin

Rengi soluk bir müfettiş, sen memursun suya bile yazı yazamazsın diyor

 Ben suya söylüyorum ne söylüyorsam

Çocuklar susuz ölüyor

 

Yazan: İsmail Cengiz Cengizhan


--~--~---------~--~----~------------~-------~--~----~
        Bu grubun  hiç bir siyasi oluşum, parti, vakıf, örgüt, dernek veya benzeri yapılanmalarla alakası yoktur.Aynı zamanda onlara uzaklığı veya yakınlığıda bulunmamaktadır. Müslüman Anadolu İnsanının Tarafında yer alan Gerçek Vatanseverliği ilke edinmiş, Anti Emperyalist HABER BİLGİ PAYLAŞIM  STANDIDIR.."
      Grupta yayınlanan  yorum ve yazılardan yazarları sorumludur.Ayrıca harici linklerden de Anadolu Haber Günlüğü Mesul değildir...

Grup Yöneticileri Mail Adresleri Aşağıdadır
kurtulusyolu99@gmail.com
bahadirserhad@gmail.com
forevermirza@gmail.com

Bu gruba posta göndermek için, mail atın: anadoluhaber@googlegroups.com
Bu gruba üyeliğinizi sonlandırmak için şu adrese e-posta gönderin: anadoluhaber-unsubscribe@googlegroups.com
Daha fazla seçenek için, http://groups.google.com/group/anadoluhaber?hl=tr
adresinde bu grubu ziyaret edin
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınızda Kişilik haklarına saldırı,küfür ve benzeri ifadeleriniz yayınlanmamaktadır.Yorumları yazarken İsminizi belirtmeniz önemle duyurulur.