22 Ocak 2008

HASTA HAKLARI------BİLGİ

Günümüzde pek çok kişinin, bir hizmet dalı olan sağlık sektöründen genel
beklentileri artmış ve bu gereksinimi karşılayabilmek için bir çok hastanede
artık "hasta hakları bölümleri" kurulmuştur.

İşte bunlar da bilmeniz gereken haklarınız... *(Ancak, hasta olarak bilmeniz
gereken haklar yanında muayene için gittiğiniz hekimin de bir takım hak ve
sorumlulukları olduğunu unutmamalıyız...)*

Bir sağlık kuruluşuna, sağlık hizmeti almak için başvuran herkesin; *(ÖZETTİR,
Resmi gazetede yayımlanan orijinal ve detaylı şeklindeki "yönetmelik" tarih
ve sayısı daha altta yer almaktadır)
*
1. Hizmetten genel olarak faydalanma
Adalet ve hakkaniyet ilkeleri çerçevesinde sağlıklı yaşamanın teşvik
edilmesine yönelik faaliyetler ve koruyucu sağlık hizmetlerinden
faydalanmaya,

2. Eşitlik içinde hizmete ulaşma
Irk, dil, din ve mezhep, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç, ekonomik
ve sosyal durumları dikkate alınmadan hizmet almaya,

3. Bilgilendirme
Her türlü hizmet ve imkanın neler olduğunu öğrenmeye,

4. Kuruluşu seçme ve değiştirme
Sağlık kuruluşunu seçme ve değiştirmeye ve seçtiği sağlık kuruluşunda
verilen sağlık hizmetlerinden faydalanmaya,

5. Personeli tanıma, seçme ve değiştirme
Sağlık hizmeti verecek ve vermekte olan tabiplerin ve diğer personelin
kimliklerini, görev ve unvanlarını öğrenmeye, seçme ve değiştirmeye,

6. Bilgi İsteme
Sağlık durumu ile ilgili her türlü bilgiyi sözlü veya yazılı olarak
istemeye,

7. Mahremiyet
Gizliliğe uygun olan bir ortamda her türlü sağlık hizmetini almaya,

8. Rıza ve İzin
Tıbbi müdahalelerde rızanın alınmasına ve rıza çerçevesinde hizmetten
faydalanmaya,

9. Reddetme ve durdurma
Tedaviyi reddetmeye ve durdurulmasını istemeye,

10. Güvenlik
Sağlık hizmetini güvenli bir ortamda almaya,

11. Dini vecibelerini yerine getirebilme
Kuruluşun imkanları ölçüsünde ve idarece alınan tedbirler çerçevesinde, dini
vecibelerini yerine getirmeye,

12. Saygınlık görme
Saygı, itina ve ihtimam gösterilerek, güler yüzlü, nazik, şefkatli sağlık
hizmeti almaya,

13. Rahatlık
Her türlü hijyenik şartlar sağlanmış, gürültülü ve rahatsız edici bütün
etkenler giderilmiş bir ortamda sağlık hizmeti almaya,

14. Ziyaret
Kurum ve kuruluşlarca belirlenen usül ve esaslara uygun olarak ziyaretçi
kabul etmeye,

15. Refakatçi bulundurma
Mevzuatın, sağlık kurum ve kuruluşlarının imkanları ölçüsünde ve tabibin
uygun görmesi durumunda refakatçi bulundurmayı istemeye,

16. Müracaat, şikayet ve dava hakkı
Haklarının ihlali halinde, mevzuat çerçevesinde her türle başvuru, şikayet
ve dava hakkını kullanmaya,

17. Sürekli hizmet
Gerektiği sürece sağlık hizmetlerinden yararlanmaya

HAKKI VARDIR.
*

*

**
*HASTA HAKLARI YÖNETMELİĞİ
**(Resmi Gazete, Tarih: 01.08.1998; Sayı: 23420)



--
Op. Dr. M. Tufan
www.ortopedi.tr.gg
www.cennettesin.tr.gg


--~--~---------~--~----~------------~-------~--~----~
Bu grubun hiç bir siyasi oluşum ,parti, vakıf, örgüt, dernek veya benzeri yapılanmalarla alakası yoktur.Aynı zamanda onlara uzaklığı veya yakınlığıda bulunmamaktadır...Müslüman Anadolu İnsanının Tarafında yer alan Gerçek Vatanseverliği ilke edinmiş HABER BİLGİ PAYLAŞIM STANDIDIR..

Grupta yayınlanan yorum ve yazılardan yazarları sorumludur.
-----------------------------------------------------------------
"ANADOLU HABER GÜNLÜĞÜ" grubu.
Bu gruba posta göndermek için , mail atın : anadoluhaber@googlegroups.com
Bu gruba üyeliğinizi sonlandırmak için şu adrese e-posta gönderin: anadoluhaber-unsubscribe@googlegroups.com
Daha fazla seçenek için, http://groups.google.com/group/anadoluhaber?hl=tr
adresinde bu grubu ziyaret edin
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızda Kişilik haklarına saldırı,küfür ve benzeri ifadeleriniz yayınlanmamaktadır.Yorumları yazarken İsminizi belirtmeniz önemle duyurulur.