DOĞRU YOL PARTİSİ Genel Merkezi Hanımeli sk.No:47 Sıhhiye.Ankara 0 312 2310720-2310722-2313157
Genel Merkez
Basın Bülteni : 07.07.2010
Doğru Yol Partisi Sayın Genel Başkanı Çetin Özaçıkgöz’ün “Hükümetin Gündeminde olan BOĞAZ TRAFİĞİ ve TEHLİKESİ hakkında” yapmış olduğu basın açıklaması :
“Hükümet Boğazlardaki Trafik sorunu ile ilgili bir çalışma başlattığını beyan etti. Bununla ilgili 12 Şubat 2007 tarihinde Türkses Gazetesinde yayımlanan makalemde de belirttiğim bazı fikir ve önerilerimizi paylaşmak istiyoruz.
Boğaz Trafiğini düzenleyen Montreux Rejimi; 1936 yılında, 20 yıllığına yapılmış, 12 ülkenin imzaladığı bir akit. Günümüzde deniz taşımacılığı olan bütün devletler Montreux sözleşmesinden istifade ederek boğazlarımızı kullanabiliyor.
Sözleşmenin 28.maddesi, sözleşmenin 20 yıl yürürlükte kalacağını, 20 yıl sonra akit tarafı devletlerden birinin 2 yıl evvelden müracaat ederek sözleşmenin feshini veya değiştirilmesini isteyebileceğini öngörüyor. Bu 28.maddeye göre Türkiye’nin 2 yıl evvelinden Fransa’ya bildirim yaparak sözleşmenin feshini veya günümüz şartlarına uyarlanmasını isteme hakkı vardır.
Türkiye Montreux sözleşmesine 74 yıldır sadık kaldı. Ancak boğazlardaki şimdiki trafik 1936’daki trafik değil, kimyasal madde yükleri 1936 yılında öngörülen yüklerden değil, şimdiki risk 1936’da tahmin edilen riskin çok üzerindedir.
Uluslar arası diğer anlaşmalar ve özellikle Viyana Anlaşmalar Hukuku Sözleşmesi’nin 62.maddesi bu gibi durumları açıkça tanzim ediyor : “Şartlardaki köklü değişiklikler, sözleşmelerin ya değiştirilmesi yada tamamıyla ortadan kaldırılması sonucunu doğurabilir”
Kaldı ki, 20 yıllık süre bittiği için, Türkiye’nin 2 yıl evvelinden Fransa’ya bildirim yaparak sözleşmenin şartlarının yeniden düzenlenmesini isteme hakkı vardır.
Sözleşmeye akit olan diğer 11 devlet, boğazlarda tehlike yaratacağı gerekçesiyle doğal olarak bu konuda bildirimde bulunmaz. Boğazlardaki tehlike için öncelikle Türkiye’nin bu konuda adım atması gerekmektedir. Zira diğer 11 devlet, değişen şartlar konusunda tekrar masaya oturmayı 1936 da taahhüt etmiştir. Türkiye’nin bu hakkını kullanması gerekir.
Sözleşmeyi fesh edelim, boğazlardan kimseyi geçirmeyelim demiyoruz. Bu hukuken de mümkün değil. Türkiye olarak Fransa’ya bildirimde bulunalım, 2 yıl sonra bu sözleşmenin günün şartlarına uyarlanmasını isteyelim, “zararsız geçiş hakkı” talebimizi beyan edelim diyoruz.
Burada elimizdeki bu kozu kullanarak değişik taleplerde de bulunabiliriz. Mesela geçiş yapacak tehlikeli madde taşıyan gemileri boğazlardan değil de, finansmanı uluslar arası konsorsiyum ile karşılanacak olan Sakarya Nehri’nin genişletilerek İzmit Körfezi’ne bağlanması ile oluşturulacak suni bir boğazdan geçmesini isteyebiliriz. Sözleşmedeki fesh veya değiştirme kozumuzu kullanarak, boğazları kullanan tüm devletlerin ortaklaşa finansını sağlayacak bir proje ile Sakarya Nehri’nin İzmit Körfezine bağlanarak suni boğaz yapılması, hem boğaz trafiğini rahatlatır hem tehlikeyi bertaraf eder hem de proje büyüklüğü itibariyle Türkiye’ye müthiş bir ekonomik katkı sağlar”
--Bu grubun hiç bir siyasi oluşum, parti, vakıf, örgüt, dernek veya benzeri yapılanmalarla alakası yoktur.Aynı zamanda onlara uzaklığı veya yakınlığıda bulunmamaktadır. Müslüman Anadolu İnsanının Tarafında yer alan Gerçek Vatanseverliği ilke edinmiş, Anti Emperyalist HABER BİLGİ PAYLAŞIM STANDIDIR.."
Grupta yayınlanan yorum ve yazılardan yazarları sorumludur.Ayrıca harici linklerden de Anadolu Haber Günlüğü Mesul değildir...
Grup Yöneticileri Mail Adresleri Aşağıdadır
kurtulusyolu99@gmail.com
bahadirserhad@gmail.com
forevermirza@gmail.com
Bu gruba posta göndermek için, mail atın: anadoluhaber@googlegroups.com
Bu gruba üyeliğinizi sonlandırmak için şu adrese e-posta gönderin: anadoluhaber-unsubscribe@googlegroups.com
Daha fazla seçenek için, http://groups.google.com/group/anadoluhaber?hl=tr
adresinde bu grubu ziyaret edin
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Yorumlarınızda Kişilik haklarına saldırı,küfür ve benzeri ifadeleriniz yayınlanmamaktadır.Yorumları yazarken İsminizi belirtmeniz önemle duyurulur.