İstanbul'da tekne Faciası 24 Ölü

İstanbul Boğazı'nın Karadeniz çıkışı Rumeli feneri açıklarında kaçak göçmenlerin bulunduuğu bir teknenin battığı, çok sayının kişinin denize düşerek boğulduğu öğrenildi.

İstanbul Boğazı'nın Karadeniz çıkışı Rumeli Feneri açıklarında bir teknenin battığı, şu ana kadar 4 kişinin kişinin cesedine ulaşıldığı çok sayıda kişinin de kayıp olduğu bildirildi.

Sahil Güvenlik Komutanlığı  ve Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü ekiplerinin arama çalışmalarına Rumeli Feneri'ndeki balıkçı tekneleri de katıldı. Tekne faciasında 4 kişinin cesedi bulundu, kayıp olan çok sayıda kişiyi de arama çalışmaları devam ediyor.

Facida 5 kişinin ise sağ olarak kurtarıldığı kaydedildi.

'BURADA DEHŞETİ YAŞIYORUZ'

Kurtarma çalışmalarına katılan Kaptan Ali Saruhan faciayı şu sözlerle anlattı.

Balıkçılar da kurtarma çalışmalarına katılıyor. Telsizlerden anonslar yapılıyor. Ölenlerin çoğu çocuklar. Rüzgar çok kötü etkiliyor. Tekne küçük bir tekne bildiğiniz sandal. İçine 40 kişi koymuşlar. Dehşeti görüyoruz. Denizde çocuk cesetleri görüyoruz. Çocuklardan birinin cenazesi gemimizde, sanırım Afrika kökenli. Burada dehşet yaşanıyor.

ÖLENLERİN ÇOĞU ÇOCUK

İstanbul Boğazı'nda yaşanan tekne facisandı sadece bir kişinin kurtulduğu açıklanırken, hayatını kaybedenlerin çoğunun çocuk olduğu bildirildi.

İSTANBUL VALİLİĞİ'NDEN AÇIKLAMA

İstanbul Valiliği Rumeli Feneri açıklarında batan tekne ve kurtarma çalışmalarıyla ilgili yazılı açıklama yaptı. 5 kişinin sağ olarak kurtarıldığı, 4 kişinin ise cesedine ulaşıldığı ve hala devam eden kurtarma çalışmalarıyla ilgili yapılan açıklamada şöyle denildi:

"03 Kasım 2014 sabah saatlerinde 158 Sahil Güvenlik ihbar hattına gelen yardım talebiyle, İstanbul Boğazı Kuzey çıkışı 2,5-3 millerde bir teknenin battığı ve denizde kurtarılmayı bekleyen şahıslar olduğu bilgisi alınmıştır.

İhbar üzerine bölgeye çok yakın seyretmekte olan TCSG-74 gemisi ivedilikle bölgeye sevk edilmiş olup Sahil Güvenlik Marmara ve Boğazlar Bölge Komutanlığına ait 7 adet Sahil Güvenlik Botu, 1 helikopter ve 1 dalış timi, Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü’ne bağlı 2 bot ve bölgede bulunan balıkçı tekneleri tarafından arama kurtarma çalışmalarına devam edilmektedir.

Şu ana kadar yapılan çalışmalarda 5 kişi sağ olarak kurtarılmış, 4 kişinin cesedine ulaşılmış olup Sahil Güvenlik ve İstanbul AFAD tarafından Rumeli Feneri Balıkçı Barınağında bir irtibat noktası oluşturulmaktadır."

SAHİL GÜVENLİK: ÖLÜ SAYISI 24

Sahil Güvenlik Komutanlığı: (Rumeli Feneri açıklarında tekne faciası) 7 kişi sağ olarak kurtarılmış, 24 şahsın cansız bedeni denizden alınmıştır. Arama faaliyetlerine halen devam edilmektedir.

İSTANBUL BOĞAZ'INDAKİ DENİZ KAZALARI

Coğrafi özellikleri nedeniyle son derece riskli bir su yolu olan İstanbul Boğazı'ndan Montrö Boğazlar Sözleşmesi'nin imzalandığı 1936 yılında, yılda ortalama 4 bin 700 gemi geçiş yapıyorken; bu sayı günümüzde 55 bini aşmıştır. Hemen hemen yarısına yakını Boğaz'dan uğraksız geçen bu gemilerin yaklaşık 10 bininiyse petrol taşıyan tankerler oluşturmaktadır. Her yıl İstanbul Boğazı'ndan ortalama 135 milyon ton ham petrol geçmektedir. Boğazın kıvrımlı yapısının denizciler için en zor rotalar biri olduğu göz önüne alındığında İstanbul'un büyük risk altında olduğu görülmektedir. Son yıllarda seyir güvenliğine yönelik geliştirilen ciddi önlemler sonucunda İstanbul Boğazı'nda faciayla sonuçlanan büyük bir denizcilik kazası yaşanmamıştır. Ancak geçmişte yaşanan pek çok tanker ve yük gemisi kazası İstanbul'da çevre felaketlerine ve milyonlarca liralık maddi kayba yol açmıştır.

İstanbul Boğazı'nda meydana gel ilk ciddi kaza 14 Aralık 1960 tarihinde Yunan bandıralı World Harmony ve Yugoslav bandıralı Peter Zoranic'in çarpışmasıyla oldu. Kazada yaşamını 20 denizci yaşamını yitirirken, tonlarca petrol Boğaz suyuna karıştı. Altı yıl sonra, 1 Ocak 1966'da iki Sovyet Rus bandıralı gemi; Kransky Oktyabr ve Lutsk İstanbul Boğaz'ında çarpıştı. Denize akan petrol alev aldı. Suda yayılan petrolle genişleyen yangın Karaköy iskelesini ve bir şehir hatları vapurunu kül etti. 15 Kasım 1979 tarihinde Romanya bandıralı tanker Independenta, Yunan kuru yük gemisi Evriyali ile çarpıştı. 100 bin ton ham petrol taşıyan Rumen tankeri infilak etti. 43 denizcinin öldüğü patlamanın şiddetinden, Boğaziçi semtlerindeki binlerce ev ve işyerinin camları kırıldı. Tankerin tüm yükü yine Boğaz'a aktı denize yayılan petrol günlerce yandı.

14 Ekim 1991'de Lübnan bayraklı Rabinion ve Filipinler bandıralı Madonna Lily adlı yük gemisi çarpıştı. Kaza sonucunda 21 bin baş koyun Boğaz'ın sularına gömüldü. Bunlar dışında İstanbul Boğazı'nda birkaç yılda bir daha küçük çapta bu tür kazalar yaşandı. Boğaz'da en sık yaşanan kazalardan biri de akıntıya kapılan ya da dümeni kilitlenen gemilerin Boğaz'ın sığ sularında karaya oturması ve hatta evlerin içine kadar girmesidir.

Bugüne dek pek çok örneği yaşanan bu kazalar hemen her yıl olmaktadır. Tiyatro oyuncusu Oya Başar'ın Yeniköy'deki yalısı ve Sarıyer'de bulunan çocuk parkı da gemi çarpan yerler arasındadır. Boğaz'da yaşanacak olası bir tanker patlamasının 11 şiddetinde bir depreme eşdeğer yıkım yaratacağı ve yaklaşık 50 kilometrelik bir alanda etkili olacağı ifade edilmektedir. Boğaz'ı kullanan gemilerin herhangi bir kazaya sebebiyet vermemesi için, bunların köprü ayaklarına, deniz fenerleri ve şamandıralara 50 metreden daha fazla yaklaşması; vardiya tutan personelin, vardiya esnasında kanındaki alkol oranının 50 promilden fazla olması da yasaktır.

 

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınızda Kişilik haklarına saldırı,küfür ve benzeri ifadeleriniz yayınlanmamaktadır.Yorumları yazarken İsminizi belirtmeniz önemle duyurulur.