T a r a f s ı z D e ğ i l i z

başarının sırrı, ‘Ben bu işi yaparım!’ azmindedir

Basarinin sirri, 'Ben bu isi yaparim!' azmindedirDenebilir ki, hayattaki tum basarilarin temelinde "Ben bu isi yaparim" azmi yatmaktadir. Nitekim basarisizliklarin temelinde de "Ben bu isi yapamam" umitsizligi yattigi gibi.Efendimiz (sallallahu aleyhi ve sellem) ummetine "Ben bu isi yaparim" azminde olmayi emir buyurmus, hatta en yoksul insana dahi bu umidi telkinden geri kalmamistir. Bir ornekle bu muhim konu asagida arz edilecektir. Bakalim imkanini sifirlamis en yoksul insana dahi nasil bir umit ve azim telkin etmis, hicbir seyi olmayan adama dahi nasil 'Ben bu isi yapabilirim' azmi kazandirmistir?Eli ayagi saglam, gucu kuvveti yerinde bir adam. "Ya Rasûlallah sadakaya muhtac haldeyim, bana yardim." dedi. Gercekten de adam fakirlikte dibe vurmus biri gorunumundeydi. Tesebbus gucunu kaybetmis, "Ben bir sey yapamam" umitsizliginin kuyusuna dusmustu sanki. Ilk bakista calisma engelinin olmadigini goren Efendimiz (sallallahu aleyhi ve sellem), "Evinde alinip satilacak hicbir seyin yok mu?" diye sordu. Adam, "Var ; geceleri yarisini altima serip yarisini da ustume orttugum bir cubbem ile icecegim suyu doldurdugum bir kirbam var!" dedi. "Git bu soylediklerini hemen buraya getir!" buyurdu. Urkek adam saskin halde isin nereye varacagini bilemeden gidip bunlari getirdi. Efendimiz (sallallahu aleyhi ve sellem) orada bulunanlara seslendi : "Bunlari kim satin alir?"Biri cevap verdi : "Ben bir dirheme alabilirim." Verileni az bulan Efendimiz (sallallahu aleyhi ve sellem), "Artiran yok mu?" diye seslendi.Biri, "Ben iki dirhem veriyorum." deyince esya onda kaldi. Iki dirhemi alan Efendimiz'in (sallallahu aleyhi ve sellem) teklifi soyle oldu : "Bu iki dirhemden birini evinde acil ihtiyaclarin icin harca. Kalan bir dirhemle de bir iple bir balta satin al, dogruca Medine kenarindaki caliliga git, oralardan odun topla, iple sarip sirtina yuklenerek carsiya getir, sokak sokak dolasarak odun satmaya basla!.."Umitsiz adam saskin ve tereddutlu, "Sey! Ben bunlari yapamam ki! Ben nasil odun hazirlayabilirim, nasil sirtimda carsiya getirebilirim, kim benden odun alir? Bu mumkun degil!.." dedi.Efendimiz (sallallahu aleyhi ve sellem) irsat yuklu ikazini soyle yapti : "Allah rizkini yaratmadigi kulunu da yaratmaz. Seni yarattigina gore rizkini da yaratmistir. Ama sen tesebbuse gecmiyor, var olan rizkinin pesinde kosma azmini yitirmis bulunuyorsun. Rizkinin pesine dus, odun getirip satmaya bak!.."Adam tereddutler icinde kalkip gitti, baltayla kirda odun hazirladi, iple sarip yuklenerek sehre getirdi, sokak sokak dolasmaya basladi. Ilk gunleri zorlandi. Aklina, hayaline getirmedigi bir isti bu. Aradan tam on bes gun gecmisti. Bir gun mescide, ustunu basini yenilemis hareketli ve heyecanli bir adam girdi. Efendimiz (sallallahu aleyhi ve sellem) tanidigi bu hareketli adama tebessum ederek sordu : "Simdi nasilsin?"Sen sakrak cevap verdi : "Butun borclarimi odedim, sattigim esyalarimi da geri aldim. Boyle isleri basaracagimi hic umit etmiyordum!" Bunun uzerine, "Birilerinin yaptigi yardimla gecinmektense, sirtinda odun tasiyarak kendi alin terinle yasaman hayirlidir!" buyuran Efendimiz (sallallahu aleyhi ve sellem), ilk hatirlatmasini bir daha tekrar etti : "Allah rizkini yaratmadigi kulunu da yaratmamistir. Ne var ki tesebbus gucunu kaybeden kul, rizkinin pesinde kosma azmini de kaybeder, birilerinin yardimiyla gecinmeye kendini mecbur sanir, yazik eder kendine."
--~--~---------~--~----~------------~-------~--~----~
Bu grubun hiç bir siyasi oluşum ,parti, vakıf, örgüt, dernek veya benzeri yapılanmalarla alakası yoktur.Aynı zamanda onlara uzaklığı veya yakınlığıda bulunmamaktadır...Müslüman Anadolu İnsanının Tarafında yer alan Gerçek Vatanseverliği ilke edinmiş HABER BİLGİ PAYLAŞIM STANDIDIR..
Grupta yayınlanan yorum ve yazılardan yazarları sorumludur.
-----------------------------------------------------------------
"ANADOLU HABER GÜNLÜĞÜ" grubu.
Bu gruba posta göndermek için , mail atın : anadoluhaber@googlegroups.com
Bu gruba üyeliğinizi sonlandırmak için şu adrese e-posta gönderin: anadoluhaber-unsubscribe@googlegroups.com
Daha fazla seçenek için, http://groups.google.com/group/anadoluhaber?hl=tr
adresinde bu grubu ziyaret edin
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınızda Kişilik haklarına saldırı,küfür ve benzeri ifadeleriniz yayınlanmamaktadır.Yorumları yazarken İsminizi belirtmeniz önemle duyurulur.