PEPSİ:"AYNISINI İSRAİL DE YAPSANA !"



Müşterilerine yönelik hediye kampanyasının koşulları arasına, önce `türbanlı´ fotoğraf yasağı koyan sonra da `dini simge yasak´ diyerek büyük bir küstahlığa imza atan PEPSİ´ye sert tepkiler geldi. ÇETKODER suç duyurusunda bulunacak.

Skandalın basında yer alması üzerine harekete geçen vatandaşlar PEPSİ’nin internet sitesini mail yağmuruna tuttu.


İşte Kayseri’den Ergün Sezer isimli vatandaşın gönderdiği ve diğer maillere öncülük eden tepki maili:


“SON DERECE ÇİRKİN BİR DURUM”


“‘Göster duygularını’ isimli kampanyanızın 30’ncu maddesinde geçen şartlar arasında ‘türbanlı’ olmaması gerektiği de vurgulanmıştır. İlgili madde ‘… dini, siyasi simge anlam teşkil eden’ şeklinde değiştirilmiştir. (Türbanlı katılıma izin verseniz de sonuç değişmez bence) Bu bile başörtüsünü ve başörtüsü takanları ayırdığınızı ve katılması mümkün olmayanlarla bir tuttuğunuzu-eşit tuttuğunuzu gösterir ki, bu son derece çirkin ve kabul edilebilir bir durum değildir.


“AYNISINI İSRAİL’DE YAPSANA?”


Siz kendinizi ne sanıyorsunuz? Hem benim ülkemde satış yapacaksın, eşek yüküyle para kazanacaksınız, hem de benim dinimle alay edeceksin, dini ayrımcılık yapacaksınız. Müslüman mahallesinde salyangoz satılmaz arkadaş. Kazandığınız da haram zehir zıkkım olsun. Gerçi bunlar sizin için bir şey ifade etmiyor ama. Sizin yaptığınız resmen ahlaksız, terbiyesizlik, saygısızlık. Aynısını İsrail’de de yapsanıza, sıkar demi, ama pardon sizin Siyonist Yahudilere hizmet eden uşaklar olduğunuzu unuttum.

“DERHAL TÜM MÜSLÜMANLARDAN ÖZÜR DİLEYİN”
Ben size değil, sizin ürünlerinizi tüketen zavallı Müslümanlara acıyorum. Derhal öncelikle ve özellikle Türkiyeli Müslümanlardan, genelde de dünya Müslümanlarından acilen özür dilemelisiniz, aksi takdirde sonuçlarına katlanacağınızı şimdiden bilmenizi isterim. Ve duyarlı tüm Müslümanlara; İnandıkları Alemlerin Rabbi olan Allah rızası için Pepsi ve benzeri markaların hiçbir ürününü tüketmemelerini tavsiye ediyorum.”

TEPKİLER ÇIĞ GİBİ
http://www.duygularinigoster.com/ isimli internet sitesi aracılığıyla müşterileri arasında ayrımcılık yapan ve başörtülülere büyük bir saygısızlığa imza atan PEPSİ’ye tepkiler bununla da kalmadı. ÇETKODER, Tüketiciler Birliği, Esnaf ve Sanatkarlar Derneği ESDER de küstahlığa sert tepki gösterdi.

ÇEKTODER’DEN “PEPSİ İÇMEYİN” çAĞRISI
habervaktim’e konuşan ÇETKODER Genel Başkanı Mustafa Göktaş, yapılan davranışın çok çirkin, ‘bir hata yaptık’ açıklamasıyla da giderilecek bir husus olmadığını belirterek, “İnsanların yaşam biçimine saygı duyması gereken bir kuruluşun, özellikle de ticari amaçlı bir kuruluşun davranışı bu olmamalı. Siz kalkar derseniz ki ‘türbanlılar bu kampanyaya katılmasın’ o zaman bu ülkede türban takanlar da türban takmayıp karşı olmayanlar da var. Türbanı hiç kullanmayan ama sağcı olan bir çok insan var. Kullanmayan da Pepsi içmez. Size karşı bir tavır alır. Bu işte de neticede siz zararlı çıkarsınız. Kendileri de bu şekilde olacağını hissettikleri için kıvrak bir zeka ile hemen manevra yapıp ‘yanlış anlaşıldık’ dediler” diye konuştu.

“PEPSİCİLER DE TAVIR KOYSUN”
Göktaş, açıklamalarını şöyle sürdürdü: "Tüketici haklarını koruma amacıyla ÇETKODER olarak Pepsicilere sesleniyorum. Türkiye’de her biri birer tüketici olan başı açık, başı kapalı, onların türbanlı olarak nitelendirdiği tüm vatandaşlarımız ve türbana karşı olmayan vatandaşlarımız ve yine başı açık fakat başı örtülüye saygılı olan tüm tüketici vatandaşlarımız Pepsi içmesinler. Onalar da tavır koysunlar. Ticaret yapanların böyle bir lüksü olamaz. Böyle toplum içerisinde gruplaşmaya, kamplaşmaya yön verecek açıklamalar yapmaya hakları yoktur. Burası bir ticari kuruluştur, siyasi kuruluş değil. Kazanacağım derken kaybedersin...

“SAVCILIĞA SUÇ DUYURUSUNDA BULUNACAĞIZ”
Göktaş ayrıca, “4077 sayılı Tüketiciyi Korkuma Kanunu çerçevesinde şu anda yürürlükte bulunan Türk Ticaret Kanunu ve Ceza kanunu çerçevesinde ilgili firma hakkında yasal girişimleri başlatacağız ve savcılığa suç duyurusunda bulunacağız. çünkü bu kampanya toplumda ayrışmaya, kamplaşmaya, kin ve nefret duygusunun artmasına sebebiyet vermektedir" dedi.

PEPSİ ÜRÜNLERİ “TÜKETİLEMEZ” LİSTESİNDE
Pepsi firmasının kampanya koşullarını değerlendiren Tüketiciler Birliği Genel Başkan Vekili Kemal Özer de; “Sonradan hata yaptığını anlayarak değiştirse bile “Kampanyasında ‘köpekler ve türbanlılar katılamaz’ koşulu getirerek açık bir ayırımcılık örneği sergileyen Pepsi’ye bir iyilik düşünerek, Pepsi grubuna ait Pepsi, Fruko, Tamek, Yedigün Aquafine markalı ürünler sonsuza dek tüketilemez ürünler listesine aldık” dedi.

ÖMÜR BOYU BOYKOT
Tüketiciler Birliği Genel Başkan Vekili Kemal özer konu ile ilgili yaptığı açıklamada su görüşlere yer verdi: “Alkollü ürün üretmekten sicili bozuk olan Pepsi şimdi de düzenlediği bir kampanya ile inanç sahiplerine aleni olarak hakaret etmiş ve ayırımcılık yapmıştır. Biz bunu Pepsi’nin bir kimlik ibrazı olarak kabul ediyoruz. Emperyalist kültürün hizmetçilerinden olan Pepsi gibi bir şirketin bunu sehven yapmış olması mümkün değildir. Bu beyinlerinin içindeki inanç düşmanlığının dışa vurumudur. Bu kampanya koşulu ile şu denilmektedir. Bizi tüketmeyin. Bizde bu çağrıya cevap veriyoruz. Ey Pepsi ömür boyu sen boykot listemizdesin! Artık hiçbir koşulda inançlarına saldıran ve hakaret eden bir markanın hiçbir ütünü tüketiciler tüketmeyecektir. Tüketiciler Birliği söz konusu ürünü bugün Reklam Kurulu’na götürme kararı almıştır. öte yandan İnançlarına ve kişiliklerine hakaret edilen tüm başörtülüler İl İnsan Hakları Kurulları’na müracaat ederek bu ayırımcılık tespiti talebinde bulunmalıdırlar.”

Boykot kapsamındaki Pepsi grubuna ait ürünler: Pepsi, Yedigün, Fruko, Tamek

PEPSİ ÖZÜR DİLEMEK ZORUNDA?
Pepsi'nin tutumuna sert tepki gösteren Esnaf ve Sanatkârlar Derneği (ESDER) Genel Başkanı Mahmut Çelikus ise, "Pepsi türbanlı-türbansız ayırımı yapıyorsa ESDER üyesi esnaflar da Pepsi ürünlerini satmayarak ayırım yapacaklardır. Ta ki Pepsi kamuoyundan özür dileyene kadar" dedi.

"DİLEMEZSE BOYKOT UYGULAYACAĞIZ"
habervaktim'e yaptığı açıklamada hiç kimsenin inancından dolayı hakarete maruz bırakılmaması gerektiğini belirten Çelikus, "Biz her dinden insana saygı gösteriyoruz. Pepsi de Türkiye'de bulunmak istiyorsa yüzde 99'u Müslüman bir toplumun değerlerine saygı göstermek zorundadır. Biz ESDER olarak Pepsi'yi yaptığı bu yanlıştan ötürü özür dilemeye davet ediyoruz. Aksi takdirde Pepsi ürünlerini satan üyelerimizin talepleri doğrultusunda Pepsi ürünlerine boykot uygulayacağız" dedi.

"KİMSE BULANIK SUDA BALIK AVLAMAYA KALKIŞMAMALIDIR"
Pepsi yetkililerinin "Olay denetimimiz dışında oldu" açıklamasını da gerçekçi bulmadığını ifade eden Çelikus, yapılan uygulamanın hangi şartta olursa olsun kesinlikle tasvip edilemeyeceğini vurguladı. "Eğer Pepsi suni gündemlerle reklam yapmak istiyorsa bu ticari açıdan etik değildir" diyen Çelikus, sözlerini şöyle sürdürdü: "Ticari bir firma olan ve bu ülkenin insanından para kazanan Pepsi'nin türban tartışmalarının ticari hayata sıkıntı vereceğini görmeli. Ayrıca böyle bir polemik başlatması Türkiye'mize ve ticari hayatımıza zarar vereceği aşikardır. Kimse bulanık suda balık avlamaya kalkışmamalıdır."

BİR GÜNDE ÜÇ DEĞİŞİKLİK
Pepsi'nin başlattığı kampanyanın katılım koşullarını son bir günde üç defa değiştirdiğini söyleyen Çelikus, "Pepsi firması 'Duygularını göster' adlı kampanyanın katılım koşullarının 30. maddesinde '?dini, siyasi anlam teşkil eden, türbanlı, markalı ürün?' şartı koydu. Ardından özrü kabahatinden büyük bir değişiklik yaparak aynı maddeyi şu şekilde değiştirdi: '?.dini, siyasi anlam teşkil eden, ?.dini, siyasi istismara açık ve?.' Pepsi, bugünde 30. madde de türban ve dini, siyasi anlam teşkil eden bölümler çıkartılarak, '?. kanuna ve genel ahlak kurallarına aykırı fotoğraflar yayınlanmayacaktır' olarak düzeltildi. Eğer denetimden geçmediyse neden üç defa değiştirildi ve yapılan yanlış üzerine özür beyan edilmedi."

(Engin Kaşdaş-habervaktim)

1 yorum:

Yorumlarınızda Kişilik haklarına saldırı,küfür ve benzeri ifadeleriniz yayınlanmamaktadır.Yorumları yazarken İsminizi belirtmeniz önemle duyurulur.