Adını, 28 Şubat 1997 tarihinde yapılan Milli Güvenlik Kurulu (MGK) toplantısından alan ve tarihe 28 Şubat darbesi yahut süreci olarak geçen meşum süreçle ilgili şüphesiz çok şey söylenip yazılabilir.
Doğrudan doğruya İslamı hedef alan bu sürecin, uluslararası bağlantılarından, sürecin baş aktörlerinden olan dönemin Genelkurmay İkinci Başkanı Çevik Birin süreç boyunca bir ayağının ABDdeki Yahudi lobileri, bir ayağının ise İsrailde olduğundan, nitekim emekliye ayrılır ayrılmaz JINSA ve ADL gibi etkili Yahudi lobilerinin "üstün hizmetlerinden" ötürü kendisini ödüllerdirmek için sıraya girdiğinden söz edilebilir.
Aynı süreçte GATAda dişçi olarak istihdam edilen Tuğgeneral Yalçın Işımerin GATAnın öğretim yılı açılış töreninde yaptığı bir konuşmada süreçten aldığı cesaretle, Hz. Peygamber ve güzide arkadaşlarına yönelik "baldırı çıplak bedeviler" şeklinde çirkin ifadelerle hakaret edişinden bahsedilebilir.
Kuran kurslarının hedefe konulup birçoğunun kapılarına kilit vurulmasından ve yaz Kuran kurslarında Kuran öğreniminde on iki yaşın altına yasak konulmasından da bu süreç çerçevesinde söz edilebilir.
Yine o meşum süreçte İmam Hatip okullarının polis kuşatmasına alınması ve polislerin elde sopalar ortaokul çağındaki öğrencileri kovalamaları, hatta bazılarının daha da ileri gidip kız öğrencilerin başörtülerine el uzatma çirkinliğini gösterdikleri dile getirilebilir.
Toplumun maruz kaldığı haksızlık ve yaşadığı yoksulluk karşısında üç maymunu oynayan, hatta "Kara Çarşamba" öncesi, yani ekonomik kriz kapıdayken "Pembe Perşembe" manşetleri atmayı başaran kartel medyasının, Müslümanlara yönelik "topyekün savaş" manşetleri atmasından, yahut da sürecin kudretli generallerinden Erol Özkasnakı arayıp "Bugün ne yazalım paşam" diye soran ve aldığı "kafanıza göre bir şey çakın" cevabıyla ancak manşeti belirleyebilen genel yayın yönetmenlerinden söz açılabilir.
Yine, 28 Şubat denilen ve bazılarınca "postmodern darbe" olarak nitelenen söz konusu süreçte, aralarında köfteci dükkanlarının da bulunduğu birçok şirketin "yeşil sermaye" adı altında fişlenip kara listeye alınması, buna karşılık "laik sermaye"nin hükmettiği bir çok bankanın içinin bizzat banka sahipleri ve yöneticileri eliyle boşaltılıp, halkın 50 milyar dolardan fazla parasının gasp edilişi gündeme getirilebilir. Tarihe "hortumculuk" olarak geçen söz konusu post-modern gasbın gerçekleştiği bankaların çoğunda, hortum yapılırken, 28 Şubatta aktif rol almış ve ardından emekli olmuş generallerin yönetim kurulu üyesi olarak görev yaptığı da bu çerçevede hatırlanabilir.
Fakat ben bu yazıda konuya farklı bir açıdan yaklaşmak istiyorum. Tarihte çokça örneği bulunan İslam düşmanlarının çağdaş örneklerinin zorbalık ve zulümlerini gündeme getirirken, Müslümanlar olarak taşıdığımız sorumlulukları ve eğer bir sorunla karşı karşıya bulunuyorsak, bir sürecin olumsuz etkilerinden söz ediyorsak, bu sorun ve olumsuz etkilerde bizlerin ne gibi bir paya sahip olduğumuzu belirlememiz ve çözüme buradan yol almamız gereğini ihmal etmememiz gereği üzerinde durmakta fayda görüyorum. Bu çerçevede, Maide Suresi 105. ayetten yola çıkarak, 28 Şubat sürecinin Müslümanlar üzerinde oluşturduğu varsayılan olumsuz etkilerin, 28 Şubat süreci denilen bu "dış müdahale"den mi, yoksa bünyesel zaaflardan mı kaynaklandığını tartışmak niyetindeyim.
Alemlerin Rabbi olan yüce Allah, Maide Suresi 105. ayette şöyle buyurmaktadır:
"Ey iman edenler! Siz kendinize bakın, siz doğru yolda olduğunuz takdirde, sapan kimse size zarar veremez…"
Bu ayet-i kerime, bize, yaşadığımız sorun ve gösterdiğimiz zaafları algılama ve konumlandırmada projektörleri öncelikle kendimize çevirmemiz gerektiğini, sorunların kaynağını öncelikle bünyede aramamız gerektiğini öğretmektedir.
Müslümanlar olarak, tarihsel süreçte, yaşadığımız sorunların kaynağını daha çok bünye dışı sebeplerde ve düşmanlarımızda arama eğilimi gösterdiğimizi kabul etmek zorundayız. Bunun en çarpıcı örneği olarak, Hz. Peygamberin vefatından yirmi beş - otuz yıl sonra Müslümanlar arasında ortaya çıkan siyasi anlaşmazlıkların müsebbibi olarak Abdullah İbn-i Sebe adındaki bir Yahudi dönmesinin gösterilmesini zikredebiliriz. Bu yaklaşıma göre, koca İslam milleti bir Yahudi dönmesinin entrikalarıyla birbirine düşmüş, hilafetin ortadan kaldırılıp saltanatın hakim kılınması bu entrikalar sonucu gerçekleşmişti.
Son yıllarda yapılan bazı ilmi çalışmalarda Abdullah İbn-i Sebe adında bir kişinin varlığının bile tartışmalı olduğunun belirtilmesini bir tarafa bırakırsak, nasıl olur da koca İslam milletinin bir Yahudi dönmesinin oyununa geldiğine inanabiliriz? Böyle bir yaklaşım her şeyden önce yukarıda mealini verdiğimiz Maide Suresi 105. ayete aykırı düşmez mi? Bu ayetin bize öğrettiği, doğru olanın, sorunların asli sebeplerini dışarıda değil, bünyede aramak olduğudur.
28 Şubat sürecinin Müslümanlar üzerinde oluşturduğu olumsuz etkileri de ancak, sebep-sonuç ilişkisi bağlamında ve projektörleri öncelikle bünyeye tutmak suretiyle doğru okuyabilir ve bu okumadan yola çıkarak söz konusu etkilerin bertaraf edilmesine çalışabiliriz. Çünkü tedavide ilk adım, doğru teşhistir. Teşhisin doğru olması, tedavide doğru yol almayı getirir.
28 Şubat, doğrudan İslamı ve Müslümanları hedef almıştı ve dolayısıyla birtakım olumsuz etkilerinin ortaya çıkması kaçınılmazdı. Fakat bu etkilerin, bünyesel zaafları artırıcı yönde olmaması beklenirdi. Zira, tarihte yaşanan örnekler göstermektedir ki, dıştan gelen baskılar Müslümanların önüne birtakım engellerin çıkması şeklinde netice verse de, bünyesel zaaf doğurmak bir yana, insanların Allahın dinine daha sıkı sarılması sonucunu doğurmuştur. Başta Peygamberler olmak üzere tarih boyunca Allahın dini üzere bulunan topluluklar çoğu zaman egemen güçlerin baskılarına maruz kalmışlar, fakat bu baskılar onların bünyesel kalitelerinin daha da artması ve Allahın dinine daha güçlü sarılmaları yönünde netice vermiştir.
Hicret öncesi Mekkede amansız bir ambargo ve işkence dahil çok büyük baskılara maruz kalan Müslümanlar, bu baskılar karşısında bünyesel zaaf göstermemiş, sabır ve direnişle Allahın ölçülerinden ödün vermeden İslami duruşlarını sürdürmüşlerdir.
28 Şubat süreciyle birlikte, Müslümanlar arasında dünyevileşme hastalığının artışından, bazı İslami yapıların, egemenlerin takibinden kurtulmak için olsa gerek, İslami kimlikten bağımsız yardım faaliyetleri ve eğitim faaliyetlerine (kişisel gelişim seminerleri gibi) yönelişinden, "davet", "cihad", "şehadet", "tağut" gibi temel İslami kavramların neredeyse unutulmaya terk edilişinden söz etmemiz ne yazık ki bir bühtan olmayacaktır.
Şimdi kalkıp, "Tüm bunlar 28 Şubatçılar yüzünden oldu" deyip, 28 Şubatçılara beddua etmekle mi yetineceğiz?
Böyle bir yaklaşım bizi rahatlatabilir, sorumluluğu üzerimizden attığımızı düşünerek yapmamız gerekenleri yapma zahmetinden de kurtarabilir. Fakat çözüm olabilir mi? Toplumsal zeminde İslami hassasiyetin yükselişini, mazlumların hakkını arama bilincini, tağuti ideolojilere karşı insanları Allahın dinine güçlü bir şekilde çağırma mücadelesini gündeme taşımaya katkı sağlar mı? Tabii ki hayır!
Şayet 28 Şubatla birlikte Müslümanlar arasında bazı zaaflar, olumsuzluklar ortaya çıktıysa, 28 Şubat bunun sebebi değil, ancak aynası olmuştur diye düşünüyorum. 28 Şubat ya da bir başka dış faktör, Müslümanlar arasında görülen zaafların kaynağı olamaz, ancak o zaafların gün yüzüne çıkmasında rol oynamış olabilir. Bu konuda Rad Suresi 11. ayet-i kerimeyi de hatırlamak gerekir. Yüce Rabbimiz buyuruyor ki:
"…Bir toplum kendi durumunu değiştirmedikçe Allah onların durumunu değiştirmez…" (Rad 13/11)
28 Şubatla birlikte gün yüzüne çıkan zaafların kaynağı nedir öyleyse? Bu konuda ilk olarak dile getirmemiz gereken husus, toplumumuzda İslamın, genellikle, Kuran ve Nebevi sünnetten tedris edilerek değil de, ana-babadan tevarüs edilerek anlaşılıp yaşandığı gerçeğidir. Bu husus, sağlıklı ve dışarıdan esen rüzgarlara karşı dayanıklı bir İslami gelişmenin yaşanmasını önemli ölçüde engellemektedir ne yazık ki. Kuran ve Nebevi sünnetle güçlü bir irtibat kurulmaması, bilgiden ziyade taklide dayalı bir algılamanın yaygın olması, inanç ve dolayısıyla amel planında çeşitli zaafların ortaya çıkmasını beraberinde getirmektedir.
Tarihsel süreçte oluşturulan ve iman-amel bütünlüğünü parçalayıp, İslamın şartlarını, iyiliği emr, kötülükten nehy sorumluluğu dahil birçok temel İslami sorumluluktan soyutlayarak beşle sınırlayan geleneksel anlayışların aynı şekilde bugüne taşınması, İslamı hayata aktarma hususunda gevşek davranışlara zemin hazırlamakta, toplumsal sorumluluklara sahip çıkma bilincinin kitleselleşmesi önünde engel teşkil etmektedir.
Dolayısıyla esas olan, 28 Şubatların sarsamayacağı bir İslami duruşu oluşturmaktır. Bunun için de, Kuran ve Nebevi sünnetin kılavuzluğunda yaygın bir bilinçlenme ve bilinçlendirme faaliyeti gerekmektedir. Temeller doğru atıldığında, binanın da sağlıklı bir şekilde yükselmesi mümkün olacaktır.
Müslümanlar olarak geleneksel ve modern hurafelerden, sentezci yaklaşımlardan, taklitçilikten beri olarak, İslamı doğru öğrenmek ve yaşamak için bedel ödemeyi hakim tutum haline getirebilirsek, biz değil, 28 Şubatlar aciz kalacaktır. Tarih bunun örnekleriyle doludur.
--
Tarihine sahip çıkmayanların,istikballeri olmaz.
Yavuz Sultan Selim Diyor ki:
Bu seferlerimiz, bu sıkıntılarımız ve bu perişanlıklarımız, hep gönülleri birleştirmek, İslam Birliğini tesis etmek içindir.
Mülk Allah'ındır. Kim Allah'ın yardımı olmadan istediğini elde etmede zafere ulaştığını söylerse, Allah onu kahreder ve aşağı derecelere indirir.
Vükela ve ümeranın süslü elbiseler giymesi, padişahlarına tazimden ileri gelir. Biz Allah'tan başka kime tazime mecburuz ki, bu külfeti ihtiyar edelim? Bizim Padişahımız vücudu saran libasa değil, ruhun içindeki inanca bakar.
Serhat ERDEMLİ
--
3/01/2008 01:36:00 PM tarihinde Serhat ERDEMLİ tarafından TARİHE BAKiŞ adresine gönderildi
--
Tarihine sahip çıkmayanların,istikballeri olmaz.
Yavuz Sultan Selim Diyor ki:
Bu seferlerimiz, bu sıkıntılarımız ve bu perişanlıklarımız, hep gönülleri birleştirmek, İslam Birliğini tesis etmek içindir.
Mülk Allah'ındır. Kim Allah'ın yardımı olmadan istediğini elde etmede zafere ulaştığını söylerse, Allah onu kahreder ve aşağı derecelere indirir.
Vükela ve ümeranın süslü elbiseler giymesi, padişahlarına tazimden ileri gelir. Biz Allah'tan başka kime tazime mecburuz ki, bu külfeti ihtiyar edelim? Bizim Padişahımız vücudu saran libasa değil, ruhun içindeki inanca bakar.
Serhat ERDEMLİ
--~--~---------~--~----~------------~-------~--~----~
Bu grubun hiç bir siyasi oluşum ,parti, vakıf, örgüt, dernek veya benzeri yapılanmalarla alakası yoktur.Aynı zamanda onlara uzaklığı veya yakınlığıda bulunmamaktadır...Müslüman Anadolu İnsanının Tarafında yer alan Gerçek Vatanseverliği ilke edinmiş HABER BİLGİ PAYLAŞIM STANDIDIR..
Grupta yayınlanan yorum ve yazılardan yazarları sorumludur.
-----------------------------------------------------------------
"ANADOLU HABER GÜNLÜĞÜ" grubu.
Bu gruba posta göndermek için , mail atın : anadoluhaber@googlegroups.com
Bu gruba üyeliğinizi sonlandırmak için şu adrese e-posta gönderin: anadoluhaber-unsubscribe@googlegroups.com
Daha fazla seçenek için, http://groups.google.com/group/anadoluhaber?hl=tr
adresinde bu grubu ziyaret edin
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---
0 yorum:
Yorum Gönder
Yorumlarınızda Kişilik haklarına saldırı,küfür ve benzeri ifadeleriniz yayınlanmamaktadır.Yorumları yazarken İsminizi belirtmeniz önemle duyurulur.