T a r a f s ı z D e ğ i l i z

(anadoluhaber) KRÝZÝN ÇARESÝ...

KRÝZÝN ÇARESÝ YENÝ PAZAR
Kriz var diye kafamýzý devekuþu misali kuma gömmenin bir anlamý yok. Ýnsan
aklýný iyi kullanýrsa krizden küçülerek deðil güçlenerek çýkar. Bunun için
de oturup beklenilmez, yeni pazar arayýþýna girilir
Uyum Gýda Sanayi Ýdari Ýþler Müdürü Gurbet Altay, tüm dünyayý etkisi altýna
alan küresel ekonomik kriz ve yerel yönetimlere dair görüþlerini açýkladý.
Altay, yerel yönetimlerin artýk hizmet belediyeciliði anlayýþýndan
vazgeçmesini belirtirken, ekonomik krizin de oturup beklemekle
geçmeyeceðini savundu.
Yerel seçimler hakkýnda neler düþünüyorsunuz, yeni seçilecek baþkan nasýl
olmalý?
30 Mart artýk hizmet belediyeciliðinden sosyal belediyeciliðe geçiþin
miladý olmalýdýr. Yeni seçilecek belediye baþkaný vizyon ve misyon
belediyeciliði yapmalýdýr. Özellikle sosyal belediyecilik kavramý
içerisinde, sosyal sorumluluk projelerinin baþlangýcý, yapýlýþý,
sürdürülebilirliði konusunda detaylý çalýþmalar yapýlmasý gerekir.
Siyasetçilerin kullandýðý moda bir cümle var "Sözde deðil Özde" diye, Ýþte
30 Mart'tan sonra projelerin sözde deðil
özde olmasý için bir fýrsat olmalýdýr. Projeler tozlu raflarda ve seçim
meydanlarýnda deðil halka inmeli ve uygulanarak halkýn hizmetine
sunulmalýdýr.

Halkýn ortak olduðu yönetim
- Belediyelerin sorumluluk projeleri hakkýnda ne düþünüyorsunuz?
Mesela 2009 UNESCO tarafýndan Katip Çelebi yýlý ilan edildi. Bununla ilgili
kültür alanýnda sosyal sorumluluk projesi hazýrlanýp okullarda, çay
bahçelerinde hatta aile ziyaretlerinde çalýþmalar yapýlabilir. Siz halký
projeye katarsanýz halktan desteði tam alýrsýnýz. Bu biraz da dýþa deðil
kalbe girmekle doðru orantýlýdýr. Bu da belediye yönetiminde sivil toplum
kuruluþlarýnýn ortak edilmesiyle saðlanabilir. Projeleri dayatma projeler
olarak deðil, ihtiyaca göre belirlemek gerekir. Aksi takdirde yapacaðýnýz
proje kullanýmdan uzak olacak ve gösteriþten öteye gitmeyecektir.
- Yaþanan global kriz hakkýndaki düþünceleriniz nelerdir?
2008'in son çeyreðinde Amerika Birleþik Devletleri'nde patlak veren ve kýsa
sürede tüm dünyayý etkisi altýna alan küresel ekonomik krizin etkisi hala
sürüyor. Ancak krizle yatýp krizle kalkmak doðru deðil. Zira sürekli bu
krizin üze rinde durduðunuz zaman siz de etkisi altýna giriyorsunuz.

- Peki krizin etkisinden kurtulmak için neler yapýlmalý?
Yaþanan krizi bir geçiþ süreci olarak deðerlendirmek gerekir. Bunu böyle
algýladýðýmýzda firmalar olarak verimliliði arttýrdýðýmýzda, bunun yanýnda
deve kuþu misali kafamýzý biraz yukarý kaldýrdýðýmýzda yeni pazarlarýn
olduðunu göreceðiz. Bu pazarlarda yeni iþ imkanlarý aramaya geçeceðiz.
Firmalarýn duygusal davranmayýp iþ hacmine göre kirpi misali bu dönemde
küçülmeli yeni iþ fýrsatlarýyla tavuzkuþu misali açümasý gerekir.
-Kriz döneminde en önemli projeler nelerdir?
Gerek AB projeleri gerek KOBÝ destekleri bu dönemde yapýlmasý ve hayata
geçirilmesi gereken en önemli projeler. Piyasanýn ihtiyacýna göre
belirlenecek olan bu projeler ayný zamanda firmalarýn kendilerine check
etmesini ve yenilemesini saðlayacaktýr.
Bir týkla dünyaya ulaþ
- Kriz döneminde hangi ülkelere yatýrým yapýlmalý?
Özellikle Rusya, Türki Cumhuriyetler ve Afrika ülkeleri gibi ülkelerde
yatýrým yapmak için küresel kriz bir fýrsat. Geliþen teknoloji size her
imkaný sunuyor. Ýnternet denilen olguyla artýk bir týkla dünyanýn her
yerine ulaþabilme imkanýna sahipken bunu neden kullanmayalým. Ýnsanýn
aklýný en çok kullanacaðý dönem kriz dönemleridir. Zenginlik denildiðinde
sadece yeraltý veya finansal kaynak akla gelir. Ýþte tam bu geçiþ döneminde
akýlla yeni projeler üretilebilir. Zenginlik kendi kabý içinde var olan ve
dýþarýya hiç akmayan sabit bir kitle deðildir. Zenginlik her girdiði kapta,
kabýndan taþan verimli bir olgudur. Bu sebeple geçiþ döneminde resmin
bütününe bakýp verimli kararlarý alabildiðiniz sürece, aklýnýzý
kullanabildiðiniz sürece ayakta kalacak ve kriz bittiðinde iki kat daha
güçlü olabilme imkanýna sahip olacaðýz.
Tek hedefimiz müþteri memnuniyeti
Biz öncelikle açtýðýmýz her hipermarket öncesi Ar-Ge çalýþmasý yapýyoruz.
Ýhtiyaç belirlediðimiz noktada market açýyoruz. Bu þekilde bugüne kadar
açtýðýmýz marketlerde de hep müþteri odaklý hizmet verdik. Olmazsa
olmazlarýmýzýn en baþýna hep müþteri memnuniyetini koyduk. Ürün çeþitliliði
kalite ve uygun fiyatý bir arada sunduk. Az satýp çok kazanmayý deðil, çok
satýp kazanmayý hedefledik. Yaþanan kriz elbette her sektörü vurdu. Zira
insanlar artýk harcama yapmaz oldu. Zorunlu gýdadan bile tasarruf
ediyorlar. Ancak buna raðmen biz bu krizden güçlenerek çýkacaðýmýza
inanýyoruz.


--------------------------------------------------------------------
mail2web - Check your email from the web at
http://link.mail2web.com/mail2web


--~--~---------~--~----~------------~-------~--~----~
Bu grubun hiç bir siyasi oluşum ,parti, vakıf, örgüt, dernek veya benzeri yapılanmalarla alakası yoktur.Aynı zamanda onlara uzaklığı veya yakınlığıda bulunmamaktadır. Müslüman Anadolu İnsanının Tarafında yer alan Gerçek Vatanseverliği ilke edinmiş ,Anti Emperyalist HABER BİLGİ PAYLAŞIM STANDIDIR.."
Grupta yayınlanan yorum ve yazılardan yazarları sorumludur.Ayrıca harici linklerden de Anadolu Haber Günlüğü Mesul değildir...

Grup Yöneticileri Mail Adresleri Aşağıdadır
kurtulusyolu99@gmail.com
bahadirserhad@gmail.com
forevermirza@gmail.com

Bu gruba posta göndermek için , mail atın : anadoluhaber@googlegroups.com
Bu gruba üyeliğinizi sonlandırmak için şu adrese e-posta gönderin: anadoluhaber-unsubscribe@googlegroups.com
Daha fazla seçenek için, http://groups.google.com/group/anadoluhaber?hl=tr
adresinde bu grubu ziyaret edin
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınızda Kişilik haklarına saldırı,küfür ve benzeri ifadeleriniz yayınlanmamaktadır.Yorumları yazarken İsminizi belirtmeniz önemle duyurulur.