Enerjilerimizi daha verimli alanlara yönlendirdigimizde neler basarilabileceginin kücük bir örnegi..Tüm emegi gecenleri, katki verenleri ictenlikle kutluyorum..
--- Engin Öget <engin.oget@gmail.com> schrieb am So, 11.10.2009:
Von: Engin Öget <engin.oget@gmail.com> Betreff: (oybirligi) Fwd: FW: Yerli imalat Çaldıran İHA hk. An: Datum: Sonntag, 11. Oktober 2009, 14:19
YORUMSUZ
From: .............................. Sent: Friday, October 09, 2009 12:16 AM To: .............................. Subject: Yerli imalat Çaldıran İHA hk.
--- On Thu, 10/8/09, wrote: From: > Subject: Fwd: [ih.Hv.lar] Fwd: [ACL] RE: Çaldıran insansız uçağımız..önemli To: Date: Thursday, October 8, 2009, 11:47 AM Konu: [ih.Hv.lar] Fwd: [ACL] RE: Çaldıran insansız uçağımız..önemli Değerli Grup Üyeleri,
03 Ekim 2009 Tarihi itibariyle ülkemiz havacılık tarihi açısından elde edilen bir başarıyı sizinle paylaşmak istiyorum. Bildiğiniz üzere firmamız Ar-Ge ekibi uzun yıllardan bu yana Ülkemizi İnsansız Hava Aracı Sistemleri teknolojisinde en ileri seviyeye taşıma ve bu alanda teknolojik bağımsızlığımızı elde etme vizyonuna uygun olarak maddi ve manevi her türlü fedakarlıkla çalışmalarını sürdürmüştür. Her türlü ticari kaygıdan uzak ve tamamen bir ideal uğruna ortaya konulan bu çalışmalar sonucunda Bayraktar Mini İHA, Malazgirt Döner Kanat Mini İHA gibi birçok özelliği bakımından rakipsiz ve dünya çapında ürünler geliştirilmiştir. Bu sistemlerin başarısının temelinde güneydoğuda görev yapan ve canını, herşeyini ortaya koyan asker ve komutanlarımızla müşterek koordinasyonlu çalışma yatmaktadır. Mini sınıfı İHA Sistemlerine yönelik olarak elde edilen bu sonuçların sonrasında Türk Silahlı Kuvvetlerinin Taktik Seviye İHA Sınıfına ilişkin ihtiyacına yönelik Savunma Sanayi Müsteşarlığı tarafından açılan program kapsamında firmamız 2 yıldan bu yana Bayraktar-Çaldıran Taktik İHA Sistemi'ni geliştirmeye yönelik olarak yoğun bir Ar-Ge faaliyetine girmiştir. Özkaynaklarımızla bu çapta bir projenin Ar-Ge'si vb. birçok zorluklara karşın ekibimiz hiç yılmadan çalışıp aylar önce Taktik İHA Sistemi'ni uçuşa hazır hale getirmiştir. Hava Aracının gövdesinin tasarımından, kompozit malzeme ile imalatına, gelişmiş her yönüyle yedekli ve de otomatik taksi, kalkış, uçuş ve iniş vb. gelişmiş uçuş kontrol fonksiyonlarına sahip otopilot sistemi elektronik donanımından yazılımına, aerodinamik analizlerden, yapısal, elektromanyetik analizlerine, Çapraz yedekli Yer Kontrol İstasyonu Sistemi'nden, yine güvenli ve kriptolu haberleşme sistemlerine, Yer Veri Terminali'ne, Donanım Çevrimli Simulatör Sistemi'ne, Otomatik Dengeleyici Yakıt Sistemi'nden, INS-GPS Entegrasyonuna kadar her türlü sistem alt bileşeni bu süre içerisinde geliştirilmiştir. Bayraktar-Çaldıran Taktik İHA Sistemi 450 kg kalkış ağırlığı, 9 metre kanat açıklığı, 18,000 feet uçuş irtifası, toplam 10 saat havada kalış özelliğine sahip olacak şekilde tasarlanmıştır. Özgün sistem geliştirme faaliyetimizin mutlak başarısının önemine inanarak çalıştık. Bu süreç esnasında tanıdık, tanımadık sayısız insan manevi desteğini bizden esirgemedi, bu konunun artık millet meselesi olduğunu, kıvılcımın artık tutuşmuş olduğunu, havlu atma noktasına geldiğimiz birçok anda vazgeçersek haklarını bize helal etmeyeceklerini ifade edecek kadar şuurlu insanların manevi desteğiyle, yine Savunma Sanayi Müsteşarlığı'nın İHA Sistemlerinin özgün ve yerli olarak geliştirilmesi konusunda ortaya koyduğu irade ile yürüdük. Aylarca uçuracak pist bulamadık, dayanamayıp sonunda 8 Haziran 2009 tarihinde Keşan Havalimanı'nda ilk uçuşu gerçekleştirdik. Sistemin ilk uçuşunu otomatik kalkış, uçuş ve iniş aşamaları tahminlerimizin de ötesinde bir performansla tamamlaması çalışmalarımızda bizi daha da motive etti. Sonrasında çalışmalar uçuş alanı olarak gösterilen Sinop Havalimanı'nda devam etti. Burada da başarılı uçuşlar gerçekleştirdikten sonra artık resmi demo aşamasına ulaşıldı. Bu çalışmalar esnasında 30 Eylül 2009 tarihinde çok talihsiz bir kaza durumu yaşadık ve Bayraktar-Çaldıran Prototip 2 Hava Aracı'nı kaybettik. Kazaya 18,000 feet irtifaya tırmanmakta olan Hava Aracı'nın gereksiz olarak daha hızlı tırmanması talebine cevap vermek için havada tutunma kaybı hızı parametresinde yaptığımız bir değişiklik sonucu Hava Aracı'nın 17,700 feet irtifada hızının havada tutunma kaybı hızının altına düşmesi neden oldu. Konu medyaya resimleri ile birlikte yansıdı. Bu olayın psikolojik etkisini atlatmak için ertesi gün Yer testleri ile faaliyetlere devam edildi, gerekli dersler çıkartılmış bir şekilde 2 Ekim 2009 tarihinde Bayraktar-Çaldıran Prototip 1 Hava Aracı ile toplam 3.5 saat süren, rüzgarın yer yer 45 knot seviyesine çıktığı şartlarda, 19,000 feet irtifaya çıkılan çok başarılı bir uçuş gerçekleştirildi. Bu uçuş esnasında Hava Aracı ile Yer Kontrol Merkezi arasındaki haberleşme kesilerek Hava Aracı'nın otomatik olarak evine dönüş yapması, farklı otopilot uçuş kontrol özelliklerinin gösterilmesi vb. birçok kritik özellik demo edildi. Başarılı geçen bu uçuşun sonrasında 3 Ekim 2009 tarihi'nde maksimum uçuş tavanı irtifasında azami uçuş süresini gösterme amacına yönelik uçuş için hazırlıklar yapıldı. 14:30 itibariyle Bayraktar-Çaldıran Prototip 1 Hava Aracı yerden teker keserek otomatik kalkışı sonrasında yer yer türbülans ve bulut içine girerek zorlu meteorolojik şartlar altında 18,000 feet irtifada uçuşunu gerçekleştirdi. Havanın karanlığı içerisinde otomatik iniş gerçekleştirilerek toplamda 8 saat süren uçuş başarılı bir şekilde tamamlandı. Uçuş sonrasında son 2 yılın onca emek ve mesaisinin sonucunun tarif edilemez mutluluğu ve duygusu ile Ar-Ge ekibimiz birbiri ile kucaklaşarak bu heyecanı yaşadı. Ülkemiz havacılık tarihine geçecek önemli bir başarının adımı atılmış oldu. Bu başarının Nuri Demirağ, Vecihi Hürkuş vb. nice hayatını milli havacılığa adamış vede "İstikbal Göklerdedir" sözlerinin sahibi Büyük Önder Atatürk'ün ruhlarını şad edeceğine inanıyoruz. Limitli imkanlar ile geliştirdiğimiz Taktik İHA Sisteminin yurtdışından tedarik edilen İHA Sistemlerinin kabiliyetlerinin tamamını ve hatta fazlasını sunuyor olması sonucu ile artık bundan sonra İnsansız Hava Aracı Sistemleri'nin tedariğinde milli çözümler dışında herhangi bir yabancı kaynağa başvurulmasının gereksizliği ortaya konulmuştur. Güçlü Ordu Güçlü Türkiye vizyonu ile ülkemizin İHA teknolojilerinde tam bağımsızlık ve dünya liderliği hedefine ulaşana kadar çalışmalarımız tüm varlığımızla, yılmaksızın devam edecektir. Saygılarımla, Haluk Bayraktar Not: Uçuşlarımıza ilişkin hazırlanacak olan kısa video dosyasını isteyenlere göndereceğim. |
-- çağdaş
|
|
--~--~---------~--~----~------------~-------~--~----~
Bu grubun hiç bir siyasi oluşum, parti, vakıf, örgüt, dernek veya benzeri yapılanmalarla alakası yoktur.Aynı zamanda onlara uzaklığı veya yakınlığıda bulunmamaktadır. Müslüman Anadolu İnsanının Tarafında yer alan Gerçek Vatanseverliği ilke edinmiş, Anti Emperyalist HABER BİLGİ PAYLAŞIM STANDIDIR.."
Grupta yayınlanan yorum ve yazılardan yazarları sorumludur.Ayrıca harici linklerden de Anadolu Haber Günlüğü Mesul değildir...
Grup Yöneticileri Mail Adresleri Aşağıdadır
kurtulusyolu99@gmail.com
bahadirserhad@gmail.com
forevermirza@gmail.com
Bu gruba posta göndermek için, mail atın: anadoluhaber@googlegroups.com
Bu gruba üyeliğinizi sonlandırmak için şu adrese e-posta gönderin: anadoluhaber-unsubscribe@googlegroups.com
Daha fazla seçenek için, http://groups.google.com/group/anadoluhaber?hl=tr
adresinde bu grubu ziyaret edin
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---
0 yorum:
Yorum Gönder
Yorumlarınızda Kişilik haklarına saldırı,küfür ve benzeri ifadeleriniz yayınlanmamaktadır.Yorumları yazarken İsminizi belirtmeniz önemle duyurulur.