[anadoluhaber:36510] Gözünüz hızlı tren görsün!Buna insanla dalga geçmek denmez mi?








 
 
 

 
 
 
 

 
 
 
 

 
 
 

 
 
 
 
 
Bu da bize “yüksek hızlı(!) tren” diye kakaladıkları tren. Hem de yukarıdaki trenlerin iki misli fiyatına!
 

 
 
 
 
Bitmedi!

 
Bir de aşağıdaki bağlantıdaki videoyu izleyin ve Fransa’da 3 sene önce sefere koyulan ve de saatte 574,8 km hızla giden gerçek hızlı trenin (üstelik de eski(!) modelini) “canlı” görün de gözünüz iyice açılsın:

 
 à 
http://www.dailymotion.com/video/x1mjd0_5748-kmh-world-rail-speed-record-20_news

 
 

 
Gerçeği aramaya; sizi sıkmayacak kısa hoş bilgiler
vererek başlayayım. İlk raylar ahşaptı. 16. yüzyılda insanoğlu ahşap
tekerlekli arabaları ahşap raylar üzerinde yürüttü.
Sonra döküm bulundu.   Raylar dökümden yapıldı.

Demir tekerlek de icat oldu, James Watt buharlı motoru çalıştırdı. Richard
Trevithick de ilk lokomotifi 1804 yılında yaptı ve bugünkü “raylı
taşıma teknolojisi” gelişmeye başladı. Japonların hızlı treninin adı
“Shinkansen” yani “Mermi Tren”dir. Japonlar, hızlı
tren teknolojisinde 1964 yılında 300 km hıza ulaştılar. (bizimki saatte anca 250 km hız yapabiliyor!) Fransız demiryollarının treninin adı TGV yani “Yüksek Hızlı Tren”dir.
Fransa 1967 yılında 267 km hıza ulaştı ve 1972 yılında 318 km’yi
devirdi. Fransa ve Japonya bugün saatte 578 km hız ve üstünü deniyor.
Türkiye’ye! satılan teknoloji, Fransızlar’ın ve Japonların
1967’lerde kullanmaya başladığı ve 1972’de terkettiği eski
teknolojidir. Ankaa-Eskişehir hattına, eski raylar yenilenerek konulan ve
“hızlı tren” diye halka yutturulan “geleneksel ray
sisteminin” son örneğidir.
Hem çok paramızı aldılar, hem dünyanın terk ettiği eski teknolojiyi Türk
milletine saatte 500 km hız sınırına ulaşan yeni teknolojiden daha pahalı
fiyata soktular. Fransa’da ve Japonya’da saatte 500 kilometre
hız yapabilen “hızlı trenin” 1 kilometre maliyeti 2 milyon
euro iken Türkiye’ye satılan geri teknoloji 250 kilometre hızdaki
trenin maliyeti 3 milyon euroya geliyor. Ankara-Eski
şehir etabının  yapımını önce 459 milyon euroya yerli şirket Alsim-Alarko liderliğinde
İspanyol OHL firmasına verdiler.! Japon ve Fransız firmaları devre dışında
bırakılınca projede değiş iklik yapıp 459 milyon euro fiyatı 629 milyon
euroya yükselttiler.

Niçin proje değişti?

Niçin eski teknoloji?

Niçin yüksek fiyat?

Bunlarin cevabını acaba kimden öğrenecez ?



 

 

 




--~--~---------~--~----~------------~-------~--~----~
        Bu grubun  hiç bir siyasi oluşum, parti, vakıf, örgüt, dernek veya benzeri yapılanmalarla alakası yoktur.Aynı zamanda onlara uzaklığı veya yakınlığıda bulunmamaktadır. Müslüman Anadolu İnsanının Tarafında yer alan Gerçek Vatanseverliği ilke edinmiş, Anti Emperyalist HABER BİLGİ PAYLAŞIM  STANDIDIR.."
      Grupta yayınlanan  yorum ve yazılardan yazarları sorumludur.Ayrıca harici linklerden de Anadolu Haber Günlüğü Mesul değildir...

Grup Yöneticileri Mail Adresleri Aşağıdadır
kurtulusyolu99@gmail.com
bahadirserhad@gmail.com
forevermirza@gmail.com

Bu gruba posta göndermek için, mail atın: anadoluhaber@googlegroups.com
Bu gruba üyeliğinizi sonlandırmak için şu adrese e-posta gönderin: anadoluhaber-unsubscribe@googlegroups.com
Daha fazla seçenek için, http://groups.google.com/group/anadoluhaber?hl=tr
adresinde bu grubu ziyaret edin
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınızda Kişilik haklarına saldırı,küfür ve benzeri ifadeleriniz yayınlanmamaktadır.Yorumları yazarken İsminizi belirtmeniz önemle duyurulur.