T a r a f s ı z D e ğ i l i z

[anadoluhaber:36900] Sokak, Taş, Monotof Kokteyli ve Siyaset Dili yazan: Mersinden Burak CANLI

SOKAK, TAŞ, MONOTOF KOKTEYLİ VE SİYASET DİLİ yazan: MERSİNDEN BURAK CANLI

 

Yazmak istiyorum. Konu son derece önemli! Ama ben bu konuda yazacak her hangi bir şey bulamıyorum. Sizce ne demem gerekiyor. Birbirinize taş atmayın birileri yaralanabilir. Ayrıca bu Hukuki açıdan yasaklanmış olduğu gibi Ahlaken de hiç hoş bir davranış değil. İşte dedim. Ben bunları dedim de demesine şimdi peki ne olacak. İnsanlar birbirlerine taş atmaya son verecekler midir?

 

Bu yaşa geldim ve halen anlamakta zorlandığım bir takım şeyler var. Bunlardan birincisi ben daha küçük kene ki, halen büyüdüğüm söylenemez, televizyonda bir topluluğun polise taş attığını izlemiştim. Hemen yanımdaki büyüklerime sordum. Neden polise taş atıyorlar diye. Onlar bana büyük bir bilgelikle o topluluğun aralarında ki birisinin bir başka birileri tarafından öldürüldüğünü ve polisin bunu engellemedikleri için o topluluğun kızgın olduğunu bundan dolayı da taş atılmaya maruz kaldıklarını söylemişti.

 

Maalesef ki ben o zamanlar küçüktüm ve televizyonda gördüğüm olayı büyüklerimin o günkü sanatsal anlatışına rağmen anlayamamıştım. Şu anda da benim açımdan değişen bir şey yok. Çünkü ben halen anlamıyorum. Halka hizmet veren otobüslerin yakılma sebebini anlamıyorum. Hizmet için Kamu veya Özel elden yapılarak topluma mal edilen araçlara neden insanlar zarar vermek ister. Veya bu zarar veren insanları kim veya kimler bu sonucun ortaya çıkması için yönlendirir.

 

Benim kendime ait özel aracım bulunmakta olmasına rağmen iş yerime otobüsle gitmek konusunda hevesli olmamın otobüsün çekici yanları dışında gazetemi işyerine gelene kadar okuyabilmemde yatar. Evet, ben işyerime gelinceye kadar bir tane Ulusal gazeteyi okumuş olurum. Diğer bir taraftan yerel bir gazeteyi de büromun oralarda bulunan yerden aldıktan sonra onu da sıcak içeceğimin tadına bakarken gözden geçiririm. Ama ne var ki bizim evimizin oralarda bulunan gazete bayii market batmak üzere olduğundan şu sıralar orda gazete bulmak olanaksız hale gelmiş bulunmaktadır. İşte söz konusu marketin durumu halen belirsizliğini korurken ben gazetemi alamaz duruma geldiğim için mağdur edilmiş bulunmaktayım. Bırakın otobüsü ikametgâhımın yakınların da bulunan marketin zarara uğraması dahi beni zarara uğratmaktadır. Çok param bulunsa markete yardım etmek konusunda hiç tereddüt etmeyeceğim. Bizim evin oradan geçen otobüslerin ise sayıları yok denecek kadar az bulunmaktadır. Topu, topu yedi adet otobüs. Neye yeter. Her gün oturandan daha fazla kişinin ayakta gitmeye çalıştığı otobüsler. Otobüsün içinde kışın üşür yazın yanarsınız. Durum böyleyken haklı olarak Dev Marketlerin Kolları tarafından sarılmış küçük marketlerin durumuna mı yoksa şu anda yetersiz kalmakta olan otobüslerin durumuna mı üzüleyim. Evet, benim arabam var. Ama şimdilik. Zira arabanın çalışması için dünyanın toplu durumuna göre Ülkemizde pahalı olan benzinle çalıştığını zaten bilebilmiş olaydım şu anda bende araba yerine benzin olurdu. Ya dostlar sormayın gitsin halimi. Düşmeye göresin. ÖTV, KDV derken evimin içine sokamadığım bir süs eşyasına birde vergi ödemekteyim. Of be! Of ki ne of! Yalan dünya be dünya yalan.

 

Diyelim ki haklı sesinizi çıkarmak için otobüslerden birisini yaktınız. Yanan otobüsün içinde de kimsecikler yok. Kaldı bana altı otobüs. Benim durumum ne olacak. Diğer bütün sorunlarımı zaten burada sizlere nakletmiyorum. Ben saatinde geçmekte yılda bir başarı sağlayan otobüsle işime gitmek telaşında olan birisiyim. Sizin anlayacağınız halim duman. O durakta artı bir otobüsün eklenmesi bu Ülkede biraz zaman alır. Belki bir iki gün! Ve belki de bir iki yıl. Benim mağduriyetimin hesabını kim verecek. Ve benim halim nece olacak ha dostlar nece! Birde üstüne üstelik otobüs durağımı yakarlarsa hiç şemsiye kullanmamış bir adamın torunu olan ben ne ede cem. İşte sorunlarımın üstüne bir sorun daha.

 

Ellerin de sokaklarda taşlarla gezen arkadaşlarımızı sokağa döken yetkililer. Sizlerden bir insan olarak rica ediyorum. Yerleşim bölgemde ki batmak üzere olan markete biraz yardım edin ve batmaktan kurtulsun da bende gazetemi iş yerime varmadan okuyabileyim. Sizlerden istirham ederek otobüs sayılarında lütfen artırıma gidiniz ki otobüste ayakta gitme olasılığım düşsün. Zamanında geçmeyen bu otobüsler belki sayıları arttırılınca geçer olur.

 

Sevgili sokakta ellerinde taş ve Molotof kokteyli olan kardeşlerim. Benim pek çok derdim ve sıkıntım bulunmaktadır. Öncelikle bunların giderilmesini sizlerden talep etmekteyim. Diğer bir taraftan da ben sizlerden size göre korkmalı mıyım yoksa korkmamalı mıyım? Çünkü ben, benim ailem, çevrem sizlerden korkmaktadır. Neden bizim gibi garibanları korkutmakta olduğunuzu açıklarsanız sevinirim. Ayrıca bu çok korkmuş olduğum anlarda sizce benim neler yapmam gerekmektedir. Ayrıca bu soru önergesini de cevaplarsanız sevinirim. Bu zamana kadar insan sevgisiyle ilgili pek çok şey yazılmış ve çizilmiştir. Tüm bu yazılar benim önünde ve ben bunları okurken bu yazıları yazmaktayım. Bilmem sizlere durumumu anlatabiliyor muyum? 26.12.2009

                                                                            MERSİNDEN BURAK CANLI

--
Bu grubun hiç bir siyasi oluşum, parti, vakıf, örgüt, dernek veya benzeri yapılanmalarla alakası yoktur.Aynı zamanda onlara uzaklığı veya yakınlığıda bulunmamaktadır. Müslüman Anadolu İnsanının Tarafında yer alan Gerçek Vatanseverliği ilke edinmiş, Anti Emperyalist HABER BİLGİ PAYLAŞIM STANDIDIR.."
Grupta yayınlanan yorum ve yazılardan yazarları sorumludur.Ayrıca harici linklerden de Anadolu Haber Günlüğü Mesul değildir...
 
Grup Yöneticileri Mail Adresleri Aşağıdadır
kurtulusyolu99@gmail.com
bahadirserhad@gmail.com
forevermirza@gmail.com
 
Bu gruba posta göndermek için, mail atın: anadoluhaber@googlegroups.com
Bu gruba üyeliğinizi sonlandırmak için şu adrese e-posta gönderin: anadoluhaber-unsubscribe@googlegroups.com
Daha fazla seçenek için, http://groups.google.com/group/anadoluhaber?hl=tr
adresinde bu grubu ziyaret edin

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınızda Kişilik haklarına saldırı,küfür ve benzeri ifadeleriniz yayınlanmamaktadır.Yorumları yazarken İsminizi belirtmeniz önemle duyurulur.