İsrail: Suriyeli Kürtlere (PKK-PYD) 'ye yardım ediyoruz

İsrail Dışişleri Bakan Yardımcısı Tzipi Hotovely, YPG/PKK terör örgütüne yaptıkları yardımları itiraf eden bir açıklama yaptı. Skandal açıklamada YPG'ye farklı kanallar üzerinden yardım yaptıklarını söyleyen Hotovely, "İsrail, Kürtlere(PKK-PYD) yardım etmeye muktedirdir ve bunun meyvesini ileride alacağımızdan eminim." diye konuştu.

Hotovely, ABD Başkanı Donald Trump'ın Suriye’deki askerlerini çekme kararına dair "ABD’nin Suriye’den askerlerini çekmesine karşı olduğumuzu Washington yönetimine ilettik." ifadesini kullandı.

İsrail Parlamentosu’nda konuşan Tzipi Hotovely, ülkesinin Suriyeli Kürtleri bölgede İran’ın etkisine karşı denge olarak gördüğünü ve Kürtlerin ABD ile diyaloğunu teşvik ettiğini söyledi.

Hotovely, “İsrail, çok sayıda insani ve diplomatik yardım talebi aldı. Kürtlerin yaşadığı derin sıkıntıları anlıyoruz ve biz onlara farklı kanallardan yardım ediyoruz.” dedi.

Yapılan yardımını içeriği konusunda ayrıntı vermeyen Hotovely, Batı yanlısı Suriyeli Kürtlerin ve bu bölgedeki azınlığın korunmasının İsrail’in çıkarına olduğunu belirterek, “Suriye’nin kuzeyinde Kürtlerin çökmesi, İsrail açısından tehlikeli ve olumuz bir senaryo oluşturur. Bu durumda İran’ın etkisindeki olumsuz unsurlar güçlenir.” dedi.

"Kürtlerin (PKK-PYD) Suriye’nin kuzeyindeki egemenliğinin sona erme ihtimali İsrail için tehlikeli bir netice doğurur." diyen Hotovely, bunun da başta İran olmak üzere bölgedeki "olumsuz güçleri" güçlendireceğini ileri sürdü.

Hotovely, söz konusu oturumda ayrıca, "Türkiye’nin Suriye’de operasyon düzenlediği alanlarda bulunan Kürtlere(PKK-PYD) farklı şekillerde yardım ediyoruz." ifadelerini kullandı.

"İsrail, Kürtlere(PKK-PYD) yardım etmeye muktedirdir ve bunun meyvesini ileride alacağımızdan eminim." diyen Hotovely, ülkesinin ne tür insani yardımda bulunduğuna ilişkin detayları ise paylaşamayacağını belirtti.

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınızda Kişilik haklarına saldırı,küfür ve benzeri ifadeleriniz yayınlanmamaktadır.Yorumları yazarken İsminizi belirtmeniz önemle duyurulur.