OLUM VE AHIRET
"Ey insanlar!Fani, kisa, faydasiz omrunuzu baki, uzun, faydali meyvedar yapmak ister misiniz? Madem istemek insaniyetin iktizasidir; Baki-i Hakiki'nin yoluna sarf ediniz. Cunku, Baki'ye muteveccih olan sey,
bekanin cilvesine mazhar olur."
Kendisine hayat nimeti verilen her insan, sonunda olumu tatmaya mahkumdur. Hatta, gunluk yasantimizdaki hastaliklar, * Olumun kesif kollari ve pencesidir.Islami bir perspektiften bakildiginda, olum korkulacak bir olay degildir. Zira ehl-i iman icin olum; * Vazife-i hayat kulfetinden bir terhis * Dunya meydanindaki imtihanda, talim ve talimat olan ubudiyetten bir paydos* Oteki aleme gitmis yuzde doksan dokuz ahbap ve akrabasina kavusmak icin bir vesile* Hakiki vatanina ve ebedi saadet makamina girmeye bir vasita* Dunya zindanindan cennet bostanina bir davet * Sefkatli Yaraticinin fazlindan, kendi hizmetine mukabil ucret almaya bir nobet* Yuzde doksan dokuz ahbabin toplandigi yer olan alem-i berzaha bir kavusma kapisi* Ebedi hayata unvan ve baslangic. * Yer degistirmek* Ruhun serbest kalisi* Ebedi hayata bir davet * Sonsuz hayatin baslangicidir. Olume mahkum olan insan, kendi hakkinda olumu bir terhis tezkeresine cevirmeye calismali; bunun icin rabita-i mevt yapmalidir. Yani, olumunu dusunup, dunyanin fani oldugunu mulahaza edip, nefsin desiselerinden kurtulmalidir. Rabita-i mevt; * Ihlasi kazanmanin ve muhafaza etmenin en etkili bir sebebi. * Ehl-i tarikatin ve bilhassa Naksilerin dort esasindan biri ve en muessiridir.Rabita-i mevt, "olmeden evvel olunuz" manasini yakalamaktir. Bu sekilde olume hazir olanlar, olumden urkmezler, kabirden korkmazlar. Zira inanirlar ki kabir; * Dunya-ahiret arasinda bir kopru* Ahiretin birinci menzili* Dunya zindanindan beka bostanina - Imtihan meydanindan cennet bahcelerine- Hayatin zahmetinden Rahmanin rahmetine acilan bir kapidir.Bu kapi,* Alem-i nur kapisi. * Rahmet kapisi* Hak kapisi* Nuraniyetli alemlerin kapisidir.Kucuk bir alem olan insan olumden kurtulamadigi gibi, buyuk bir insan olan alem de olumden kurtulamayacaktir. Alemin olumune "kiyamet" diyoruz. Kiyamet,* Dunyanin eceli ve sekeratidir. Kiyametten sonra, ebedi ve baki ahiret alemi gelecektir. "Ahirete iman", imanin esaslarindandir.Ahiret inanci,* Toplum hayatinin ve insanin sahsiyetinin en temel esasidir.* Insanin saadet ve kemalatinin temelidir.* Mutlak ihtiyac icinde olan insana, kuvvetli ve yeterli bir hazine* Bir saadet ve lezzet vesilesi* Bir medar-i istimdat, bir merci * Dunyanin hadsiz gamlarina karsi bir medar-i tesellidir. Ahiret,* Uluhiyetin daimi bir medari. * Ebedi ve sermedi, baki ve daimi saltanatin, baki bir makarri ve daimi bir medari ve sermedi bir mazhari* Bir mesher-i acaib yani, hayret verici seylerin bir araya toplandigi bir yerdir.Ebedi hayat,* Hayat agacinin gayesi ve neticesi* O agacin azametine layik meyvesidir. Ebedi saadet,* Butun nimetlerin basi* Nimetleri hakiki nimet yapan, butun suur sahiplerini yoklugun hadsiz musibetlerinden kurtaran en buyuk bir nimettir. Cunku, insan yokluga razi degildir. Zira adem (yokluk),* Serr-i mahz (tamamen ser)* Butun musibet ve masiyetlerin mercii. * Butun fenaliklar, gunahlar ve serlerin mayasi ve esasidir. Vucud ise,* Hayr-i mahz (tamamen hayir)* Butun guzelliklerin kaynagidir. Iste, ebedi hayat ve ebedi saadet, ehl-i imani yoklugun serrinden, cirkinliginden, kotulugunden kurtaracak; onlari vucut mertebelerinde, "gozun gormedigi, kulagin isitmedigi, kalb-i besere hutur etmeyen" guzelliklerle, hayirlarla karsi karsiya getirecektir. Ahiretin iki menzili vardir: Cennet ve Cehennem.Cennet ve Cehennem,* Yaratilis agacindan ebed tarafina uzanip egilerek giden bir dalin iki meyvesi* Su kainat silsilesinin iki neticesi * Akip giden olaylarin ve arzin manevi mahsullerinin iki mahzeni* Ebede karsi cereyan eden ve dalgalanan akip giden varliklarin iki havuzu* Lutuf ve kahrin, rahmet ve azametin iki tecelligahidir.Bunlardan Cennet,* Lezzet ve mutluluk diyari* Ebedi bir ziyafet yeri* Iyilikler silsilesinin bir meyvesi* Adem babamizin asil vatanidir. Cehennem ise,* Azap ehline bir mesken ve hapishane. * Yildizlarin hararet mahzeni. * Cenab-i Hakkin, hakimane ve adilane bir hapishane vazifesini goren dehsetli ve celalli bir mevcud ulkesi,* Zebani gibi pek cok canlilarin celaldarane meskenleridir. Nev-i beserin en buyuk meselesi, Cehennemden kurtulmaktir.Ahiretle ilgili bu bahsi, bazi ifadeleri acarak noktalamak istiyoruz. Soyle ki:Bediuzzaman'in ahireti anlatirken kullandigi ifadeler, gercekten dikkat cekici ve insanin tefekkur ufkunu acicidir. Mesela, Mahkeme-i kubra (En buyuk mahkeme. Demek bu dunyadakiler hasrin mahkemesine nispetle cok kucuk kaliyor. Oyle bir mahkeme ki, su dunyada hukmedenler de, orada mahkum olacak). Ma'dele-i ulya (Adaletin en yuce tecelli yeri)Adalet,* Hak sahibine hakkini vermek* Haksizlari terbiye etmektir. (Iste, adaletin en yuce tecelligahinda, her hak sahibine hakki verilecek, suc sahiplerine de cezalari cektirilecektir). Mecmai ekber (En buyuk toplanma yeri. Hz. Adem'den en son insana varincaya kadar trilyonlarca insanin bir arada toplandigi yer). Mesher-i azam (En buyuk sergi. Gerci su dunya da Ilahi bir sergidir. Fakat ahiret, en buyuk sergi durumundadir). Seyrangahi daimi (Daimi seyir yeri. Su alem bir seyrangah olmakla beraber, daimi degildir. Ahirette ise seyir devamli olacak, hic bitmeyecektir). Mekreme-i uzma (En buyuk ikram yeri. Insanlar bu dunyada da Allah'in ikramina mazhar olmakla beraber, butun canlilara verilen bu ziyafet, "kucuk bir kahvalti" durumundadir. Cenab-i Hakkin en buyuk ikramlari, saadet diyari olan cennette olacaktir). Saadet-i uzma (En buyuk mutluluk. Bu dunyada da bizi mutlu eden seyler vardir. Fakat bunlar azdir ve kisadir. Hem elemlerle karisiktir. Hem zevale mahkumdur. Cennette ise, elemsiz lezzetler olacaktir. Olum olduruldugunden ve butun kotu, cirkin seyler cehenneme suruldugunden, ehl-i cennet zevalsiz lezzetlere kavusacaklardir).
--~--~---------~--~----~------------~-------~--~----~
Bu mesajı şu gruba üye olduğunuz için aldınız: Google Grupları "Mucahitsiz Kalan Bir Ümmet Zelil Düşmeye Mahkumdur..!" grubu.
Bu gruba posta göndermek için , mail atın : mucahitler@googlegroups.com
Bu gruba üyeliğinizi sonlandırmak için şu adrese e-posta gönderin: mucahitler-unsubscribe@googlegroups.com
Daha fazla seçenek için, http://groups.google.com.tr/group/mucahitler?hl=tr
adresinde bu grubu ziyaret edin
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---
0 yorum:
Yorum Gönder
Yorumlarınızda Kişilik haklarına saldırı,küfür ve benzeri ifadeleriniz yayınlanmamaktadır.Yorumları yazarken İsminizi belirtmeniz önemle duyurulur.