Her gün bir Ayet, bir hadis ve günün duası

Her gün bir Ayet

"Allah Teâlâ adaleti, iyiliği, akrabaya yardım etmeyi kesinlikle emreder; çirkinliğin her türlüsünü, kötülüğü ve her nevi haksızlığı yasaklar. Size düşünüp yapmanız için böyle öğüt verir."

Nahl sûresi / 90

Bu Ayet-i Kerime Elmalılı M. Hamdi Yazır'ın Kur'an Mealinden alınmıştır.

Her gün bir Hadis

346. Enes İbni Mâlik radıyallahu anh şöyle dedi:

Cerîr İbni Abdullah el–Becelî ile bir yolculuğa çıkmıştım. (Benden yaşlı olduğu hâlde) Cerîr bana hizmet ediyordu. Ona:

– Böyle yapma! deyince bana şunları söyledi:

– Ben ensarın Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem'e pek çok hizmet ettiğini gördüm ve kendi kendime "Şâyet ensardan biriyle arkadaşlık edersem ben de ona hizmet edeceğim" diye yemin etmiştim. [10]

[10] Buhârî, Cihâd 71; Müslim, Fezâilü's–sahâbe 181.

* Hz. Peygambere hizmet eden kimseler her türlü ikrama layıktır. Rasulullah'ı seveni sevmek ona saygısızlık edene nefret etmek dini bir vecibedir. Hadisin ravisi Cerir, kavminin reisi ve kahraman birisi olduğu halde alçak gönüllülüğü elden bırakmazdı. [11]

[11] Abdullah Parlıyan, Açıklamalı Tam Riyazu's-Salihin Tercümesi: 128

Bu Hadis-i Şerif ERKAM YAYINLARI'nın Riyazü's Salihin adlı eserinden alınmıştır.

Günün Duası

Allahım hayırın ve şerrin senden geldiğine inandık, kadere ve kazaya iman ettik. Gaybı ancak sen bilirsin, hayırlı olanı sen verirsin. Bizi zaman zaman içimizde hissettiğimiz sıkıntılardan kurtar, eğer isyandaysak bizi affet Ya Rabbim! Geçmişte, bugünde ve gelecekte başımıza her ne geldiyse ya da gelecekse kabul ettik, senden bilip hayra yorduk. Yazdığın kadere razıyız, sen bize hayırlı olanı ve sabrı ver Allahım.

Biz Cennetin pahalı, Cehennemin ucuz olduğunu biliyoruz, bizim Cenneti hak etmemize yardım et, Cehennemin ateşinden uzak tut Ya Rabbim! Hesap günü geldiğinde yüzümüzü ak olanlardan eyle. Habibin, Efendimiz Hz. Muhammed ( A.S.V.) karşısında boynu bükük koyma Allahım.

Sağlığımızdan, işimimizden, aşımızdan ve mutluluğumuzdan dolayı binlerce şükürler olsun Allahım.

İçimizdekini ancak sen bilirsin lütfen Allahım, sızımı gidermeme yardımcı ol. Kalbimdeki katılığı, kini ve nefretin zerresini gider. İçinde hissettiğim depderin yalnızlıktan sana sığınırım. Beni öfkemden de arındır Ya Rabbim! Cemalinin nurunu şefaatçi yaparak bir tek senden diliyor ve dileniyorum. Hayırlı dualarımızı kabul et Allahım.

Lütfen dualarımızda ezilen, sömürülen, işgal altındaki bütün Müslümanları unutmayalım!...


--~--~---------~--~----~------------~-------~--~----~
Bu grubun hiç bir siyasi oluşum ,parti, vakıf, örgüt, dernek veya benzeri yapılanmalarla alakası yoktur.Aynı zamanda onlara uzaklığı veya yakınlığıda bulunmamaktadır...Müslüman Anadolu İnsanının Tarafında yer alan Gerçek Vatanseverliği ilke edinmiş HABER BİLGİ PAYLAŞIM STANDIDIR..

Grupta yayınlanan yorum ve yazılardan yazarları sorumludur.
-----------------------------------------------------------------
"ANADOLU HABER GÜNLÜĞÜ" grubu.
Bu gruba posta göndermek için , mail atın : anadoluhaber@googlegroups.com
Bu gruba üyeliğinizi sonlandırmak için şu adrese e-posta gönderin: anadoluhaber-unsubscribe@googlegroups.com
Daha fazla seçenek için, http://groups.google.com/group/anadoluhaber?hl=tr
adresinde bu grubu ziyaret edin
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınızda Kişilik haklarına saldırı,küfür ve benzeri ifadeleriniz yayınlanmamaktadır.Yorumları yazarken İsminizi belirtmeniz önemle duyurulur.