Pakistan’da Lal (kırmızı) Mescid olayından sonra, ülkedeki medreselerde kırmızı takke modası başladı. Onbinlerce talebe Lal Mescidi katliamını unutmamak için kırmızı takke giyiyor..
Pakistanlılar Lal (kırmızı) Mescid olayını hâlâ unutamıyor. Lal Mescidin vefat eden imamı Abdürreşid Gazi’nin kullandığı ve alamet-i farikası haline gelmiş kırmızı takke, Pakistan’ın birçok bölgesinde özellikle de medrese öğrencileri arasında hızla yayılıyor. Öyle ki öğrenciler, bu kırmızı takkeyi Lal Mescidi olaylarının bir hatırası olarak taşırken duygu ve fikir dünyalarında kopan fırtınaları yansıtan bir giysi haline getirmişler.
Takke, bu bölgenin erkeklerini diğerlerinden ayıran bir giysi. Takkenin yaygın olarak kullanıldığı Sind bölgesinin başkenti Karaçi’de Abdürreşid Gazi’nin öldürülmesinin ardından genelde erkekler özelde ise medrese öğrencileri, bu takkenin satıldığı yerlere hücum etmeye başlamış.
Kırmızı takke, camilerde sokaklarda ve birçok yerde hiç de küçümsenemeyecek bir yaygınlık kazanmış. Başkent İslamabad’daki takke dükkanının sahibi Muhammed Yasin, ilk başlarda haftada 7-8 adet takke satılırken artık bu rakamın bugünlerde 70 ile 100 arasında olduğunu ifade etti.
Yasin, bu sıçramanın, Lal Mescidi olaylarından ve medresenin imamı Abdürreşid Gazi’nin vefatından sonra meydana geldiğini kaydetti. Yasin’e göre, kırmızı takke giyimi, sadece medrese öğrencileriyle sınırlı değil. Yasin, kırmızı takke satın alan müşterilerinin önemli bir bölümünün sıradan insanlar olduğunu dile getirdi.
Pakistan halkının belki de Hanefi Mezhebi bağlısı olması hasebiyle gerek namaz içerisinde gerekse namaz dışında başlarına giydikleri kırmızı takkelerin üstüne sarıklarını doluyorlar. Pakistan’daki dört bölgenin insanları, kendilerini diğer bölgelerdeki insanlardan ayırt edecek sarık ve takke biçimleri giyiyorlar. Farklılıklar ya renkten ya giyim tarzından ya da süsleme biçiminden kaynaklanıyor.
Abdürreşid Gazi’yi unutmak istemiyorlar
Kendisi de kırmızı takke giyen İslamabad’daki medrese öğrencilerinden Muhammed Kadir, bu takkenin kendisinin örnek ve komutan olarak gördüğü Gazi Abdürreşid’i hatırlattığını söyledi. Bu takkeyi giyen insanları gördüğünde mutluluk hissettiğini ifade eden Kadir, Gazi’nin yolunu sürdüreceklerini ifade etti.
Abdurraşid Gazi
Pakistan’da 200 bin medrese öğrencisi İslami ilimler öğrenirken, kırmızı takke öğrencilerin sembolü haline gelmiş ve bu takkeye her zamankinden çok daha fazla sahip çıkılıyor artık.
İslamabad’daki ‘Asya Kültürü’ kurumunun müdiresi Sevbiye Rahman, Abdürreşid Gazi’nin giydiği takkenin Sind bölgesi ahalisinin giyimi olduğunu, Pencaplı olduğu bilinen Gazi’nin belki de yöneticiliğini yapmakta olduğu mescidin rengiyle uyumlu olduğu için kırmızı takkeyi tercih ettiğini belirtti. Rahman, bu takkenin Gazi’nin vefatından sonra ülkenin çeşitli yerlerinde hızla yayıldığını bildirdi.
Rahman, takke giyiminin sadece medrese öğrencileriyle sınırlığı olmadığını, insanlarında tamamında bu tutumun görüldüğünü belirterek, insanların bu durumu kendilerine göre şehit olan bir insanın hatırasına saygı olarak gördüklerine dikkat çekti.
Rahman sözlerini şöyle sürdürdü: “Yüzbinlerce öğrenci açısından bu takke, Gazi’nin yolunun sürdürüldüğü anlamına geliyor. Ayrıca kimisi duygusal olarak, kimi ideolojik nedenlerle kimisi de hatırasına saygı olarak bu takkeyi giymeyi tercih ediyor.” şeklinde konuştu.Önceki gün Devlet Başkanlığı görevinden istifa eden Pakistan eski Devlet Başkanı Pervez Müşerref, 2007 Temmuzu’nda aldığı bir kararla, Lal Mescid’e baskın düzenlemiş, baskın sonucunda Gazi’nin yüzlerce öğrencisi hayatını kaybetmişti. General Müşerref yanlısı tavrıyla ön plana çıkan Rabıta Partisi, Lal Mescid olayının geçtiğimiz Şubat ayının sekizinde yapılan seçimlerdeki başarısızlığın en büyük nedeni olduğunu itiraf etmişti.
Pakistanlılar Lal (kırmızı) Mescid olayını hâlâ unutamıyor. Lal Mescidin vefat eden imamı Abdürreşid Gazi’nin kullandığı ve alamet-i farikası haline gelmiş kırmızı takke, Pakistan’ın birçok bölgesinde özellikle de medrese öğrencileri arasında hızla yayılıyor. Öyle ki öğrenciler, bu kırmızı takkeyi Lal Mescidi olaylarının bir hatırası olarak taşırken duygu ve fikir dünyalarında kopan fırtınaları yansıtan bir giysi haline getirmişler.
Takke, bu bölgenin erkeklerini diğerlerinden ayıran bir giysi. Takkenin yaygın olarak kullanıldığı Sind bölgesinin başkenti Karaçi’de Abdürreşid Gazi’nin öldürülmesinin ardından genelde erkekler özelde ise medrese öğrencileri, bu takkenin satıldığı yerlere hücum etmeye başlamış.
Kırmızı takke, camilerde sokaklarda ve birçok yerde hiç de küçümsenemeyecek bir yaygınlık kazanmış. Başkent İslamabad’daki takke dükkanının sahibi Muhammed Yasin, ilk başlarda haftada 7-8 adet takke satılırken artık bu rakamın bugünlerde 70 ile 100 arasında olduğunu ifade etti.
Yasin, bu sıçramanın, Lal Mescidi olaylarından ve medresenin imamı Abdürreşid Gazi’nin vefatından sonra meydana geldiğini kaydetti. Yasin’e göre, kırmızı takke giyimi, sadece medrese öğrencileriyle sınırlı değil. Yasin, kırmızı takke satın alan müşterilerinin önemli bir bölümünün sıradan insanlar olduğunu dile getirdi.
Pakistan halkının belki de Hanefi Mezhebi bağlısı olması hasebiyle gerek namaz içerisinde gerekse namaz dışında başlarına giydikleri kırmızı takkelerin üstüne sarıklarını doluyorlar. Pakistan’daki dört bölgenin insanları, kendilerini diğer bölgelerdeki insanlardan ayırt edecek sarık ve takke biçimleri giyiyorlar. Farklılıklar ya renkten ya giyim tarzından ya da süsleme biçiminden kaynaklanıyor.
Abdürreşid Gazi’yi unutmak istemiyorlar
Kendisi de kırmızı takke giyen İslamabad’daki medrese öğrencilerinden Muhammed Kadir, bu takkenin kendisinin örnek ve komutan olarak gördüğü Gazi Abdürreşid’i hatırlattığını söyledi. Bu takkeyi giyen insanları gördüğünde mutluluk hissettiğini ifade eden Kadir, Gazi’nin yolunu sürdüreceklerini ifade etti.
Abdurraşid Gazi
Pakistan’da 200 bin medrese öğrencisi İslami ilimler öğrenirken, kırmızı takke öğrencilerin sembolü haline gelmiş ve bu takkeye her zamankinden çok daha fazla sahip çıkılıyor artık.
İslamabad’daki ‘Asya Kültürü’ kurumunun müdiresi Sevbiye Rahman, Abdürreşid Gazi’nin giydiği takkenin Sind bölgesi ahalisinin giyimi olduğunu, Pencaplı olduğu bilinen Gazi’nin belki de yöneticiliğini yapmakta olduğu mescidin rengiyle uyumlu olduğu için kırmızı takkeyi tercih ettiğini belirtti. Rahman, bu takkenin Gazi’nin vefatından sonra ülkenin çeşitli yerlerinde hızla yayıldığını bildirdi.
Rahman, takke giyiminin sadece medrese öğrencileriyle sınırlığı olmadığını, insanlarında tamamında bu tutumun görüldüğünü belirterek, insanların bu durumu kendilerine göre şehit olan bir insanın hatırasına saygı olarak gördüklerine dikkat çekti.
Rahman sözlerini şöyle sürdürdü: “Yüzbinlerce öğrenci açısından bu takke, Gazi’nin yolunun sürdürüldüğü anlamına geliyor. Ayrıca kimisi duygusal olarak, kimi ideolojik nedenlerle kimisi de hatırasına saygı olarak bu takkeyi giymeyi tercih ediyor.” şeklinde konuştu.Önceki gün Devlet Başkanlığı görevinden istifa eden Pakistan eski Devlet Başkanı Pervez Müşerref, 2007 Temmuzu’nda aldığı bir kararla, Lal Mescid’e baskın düzenlemiş, baskın sonucunda Gazi’nin yüzlerce öğrencisi hayatını kaybetmişti. General Müşerref yanlısı tavrıyla ön plana çıkan Rabıta Partisi, Lal Mescid olayının geçtiğimiz Şubat ayının sekizinde yapılan seçimlerdeki başarısızlığın en büyük nedeni olduğunu itiraf etmişti.
0 yorum:
Yorum Gönder
Yorumlarınızda Kişilik haklarına saldırı,küfür ve benzeri ifadeleriniz yayınlanmamaktadır.Yorumları yazarken İsminizi belirtmeniz önemle duyurulur.