T a r a f s ı z D e ğ i l i z

(anadoluhaber) Fwd: İlt: NÖROŞİRÜRJİDE İLK TÜRK DÜNYA BAŞKANI

Kıvanç  duyduğumuz haberler de varrrr. Sevgiler.Sili





--

 
 
NÖROŞİRÜRJİDE İLK TÜRK DÜNYA BAŞKANI

Ege Üniversitesi Nöroşirürji ve Pediatrik Nöroşirürji bilim dalı öğretim üyesi Prof. Dr. Saffet Mutluer Cape Town da yapılan ISPN (International Society for Pediatrik Neurosurgery) 35. Kongresinde yönetim kurulunun oybirliği ile başkanlığa seçildi. Böylece Nöroşirürji dalında uluslarası bir derneğin başkanlığına getirilen ilk Türk oldu. Kıtalararası rotasyonla başkanlık seçimi yapılan bu kuruluşta Prof.Dr.Saffet Mutluer'in Avrupa kontenjanından başkan seçilmesi de ayrı bir anlam ifade etmektedir.

2000 yılında İstanbulda yapılan ISPN 28. Kongresine de başkanlık yapan Prof.Dr.Saffet Mutluer aşağıdaki bilgileri verdi.

1977 yılında Ege Üniversitesinde Nöroşirürji ihtisasımı tamamladıktan sonra 1978 yılında "Pediyatrik Nöroşirürji" konusuna yöneldim. 1980-1982 yılları arasında ABD Chicago şehrinde North Western University the Children's Memorial hastanesinde Prof.Anthony J. Raimondi ve Prof.David G. McLone gibi konunun en değerli isimleri ile çalıştım. Orada yaptığım Lipomeningomyelosel gelişimi ile ilgili deneysel araştırma bu gün hala geçerliliğini koruyan "Premature Disjunction" teorisini ortaya attığım için "1981 Anne Addigton" (NWU en iyi bilimsel çalışma) ödülünü kazandım.

1983 yılında International Society for Pediatrik Neurosurgery'e (ISPN) ilk Türk üye olarak kabul edildim. 1989-1991 daha sonra 2001 den bu güne ISPN resmi yayın organı Child's Nervous System dergisinde editorial board üyeliği yaptım. ISPN içinde Ethic, Liaeson ve nominating komitelerinde üyelik yaptım.

1992 Yılında Ege Üniversitesinde Pediatrik Nöroşirürji bilimdalı'nı kurdum

2000 yılı ISPN 28. Kongresini İstanbul'da başarılı bir şekilde yaptım. 2004-2006 yılları arasında ISPN üyelik komitesi başkanlığında bulundum.

30 yıllık pediatrik nöroşirüji yaşamım, 25 yıllık ISPN üyeliğimin ve çabalarımın sonucu olarak 12-16 Ekim 2008 tarihlerinde Cape Town'da yapılan ISPN 35. Kongresinde Nominating Commitee ve Yönetim Kurulunda oybirliği ile gelecek dönem başkanı olarak seçildim. 2009 yılında ISPN Los Angeles toplantısında yapılacak törenle cübbe giyerek 2009-2010 yılı ISPN başkanlığını alacağım.

Bu güne kadar ülkemizde az sayıda meslektaşım Nöroşirürji konusunda Avrupa derneklerine başkanlık yapmıştır. Uluslararası bir nöroşirürji dernek başkanlığı ilk kez olarak bir Türk üyeye verilmiştir. Kıtalararası rotasyonla seçilen başkanlığa benim Avrupa kontenjanından başkan seçilmiş olmam özel bir anlam da ifade etmektedir.




Yahoo! Türkiye açıldı!
İnternet üzerindeki en iyi içeriği Yahoo! Türkiye sizlere sunuyor!
http://yahoo.com.tr


--~--~---------~--~----~------------~-------~--~----~
        Bu grubun  hiç bir siyasi oluşum ,parti, vakıf, örgüt, dernek veya benzeri yapılanmalarla alakası yoktur.Aynı zamanda onlara uzaklığı veya yakınlığıda bulunmamaktadır...
        Müslüman Anadolu İnsanının Tarafında yer alan Gerçek Vatanseverliği ilke edinmiş ,Anti Emperyalist HABER BİLGİ PAYLAŞIM  STANDIDIR.."

            *Grupta yayınlanan  yorum ve yazılardan yazarları sorumludur.
-----------------------------------------------------------------....
"ANADOLU HABER GÜNLÜĞÜ" Haber Bilgi Paylaşım  grubu.
 Bu gruba posta göndermek için , mail atın : anadoluhaber@googlegroups.com
 Bu gruba üyeliğinizi sonlandırmak için şu adrese e-posta gönderin: anadoluhaber-unsubscribe@googlegroups.com
 Daha fazla seçenek için, http://groups.google.com/group/anadoluhaber?hl=tr
adresinde bu grubu ziyaret edin
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınızda Kişilik haklarına saldırı,küfür ve benzeri ifadeleriniz yayınlanmamaktadır.Yorumları yazarken İsminizi belirtmeniz önemle duyurulur.