Krizden Çıkış Yolları
Ne yazık ki tekstil de beklenen kriz senaryoları gerçekleşmeye başladı. Dolardaki ani yükseliş ve borçların katlanması ilk kurbanını tekstil sektöründen aldı. "Hayatta başarılı olamadım. Herkesten özür diliyorum. Ölümümden kimse sorumlu değildir. " notunu bırakarak intihar eden Denizli'li iş adamı krizin bedelini hayatı ile ödedi. Denizli iş dünyasını şoke eden olay aslında bir gerçeği de gizliyordu. Son üç aylık bilançoya baktığımda Denizli'de on tekstil firması kapanmış on bin işçi işsizler kervanına eklenmiş durumda. Üretimin zor duruma düştüğü şehirde birbiri ardına ilan edilen iflaslar sosyal patlamaya zemin hazırlıyor. Tekstil de kriz senaryoları elbette Denizli ile sınırlı değil. Geçtiğimiz hafta Tekirdağ'da Kayı tekstil fabrikası da 150 işçisinin alacaklarını ödemeden iflas eden firmalar arasına katıldı.
Önceki yazımda da belirttiğim gibi bir yanda iflaslar yaşanırken diğer yanda krizlerden oluşan fırsatlar değerlendirilmektedir. Bir bakıma bu kriz aslında kriz yönetimini bilenler tarafından sancısız bir şekilde geçiştirilmektedir. Kriz yönetimlerini biraz da bu kriz ortamında başarıyla çıkanların sözleriyle incelemek isterim.
Koç'un bir numaralı CEO'su Bülent BULGURLU hafta içerisinde yaptığı bir açıklama ile "Şu ana kadar bir küçülme oldu. Bu dönemde yurtiçinde farklılık yaratan, müşterisinin konforunu arttıran şirketlerin daha az etkileneceğini vurgulamak isterim. Yurtdışında ise AB`deki ekonomik yavaşlamanın etkisini azaltmak için pazar çeşitlendirmesi yapan şirketler krizi derinden hissetmeyeceklerdir." sözleri ile gündeme damgasını vurdu. Altı çizilmesi gerekenleri cümleden çekecek olursak: Bir krizi yönetmek istiyorsanız kriz anında müşterinin kral olduğunu ve konforuna çok dikkat etmemiz gerektiğini yeterince anlamamız gerektiğidir. Bir diğer altını çizmemiz gereken husus ise, ihracata yönelik çalışmalarımızda ülke çeşitliliğine önem vermemiz gerektiğidir. Nitekim oluşabilecek ekonomik yavaşlamalar bölgesel olacağından diğer bölgelere geçiş kriz yönetiminde önemli bir unsurdur. Bülent BULGURLU bu tespitlerini yaparken ardından da "Nitekim, biz Koç Topluluğu olarak bunu çok daha önceden gördük ve şirketlerimiz pazar çeşitlendirmesi yapma konusunda geçtiğimiz dönemlerde stratejilerini belirlediler ve hedef pazarlarını seçtiler." sözlerini ekleyerek tespitlerin uygulanan başarılı girişimleri yansıttığını ortaya koyuyor.
Tevfik YAZICILAR'ın yazısının devamı ve yorumlarınız için TIKLAYIN
http://www.milligorusportal.com/showthread.php?t=25613
Ne yazık ki tekstil de beklenen kriz senaryoları gerçekleşmeye başladı. Dolardaki ani yükseliş ve borçların katlanması ilk kurbanını tekstil sektöründen aldı. "Hayatta başarılı olamadım. Herkesten özür diliyorum. Ölümümden kimse sorumlu değildir. " notunu bırakarak intihar eden Denizli'li iş adamı krizin bedelini hayatı ile ödedi. Denizli iş dünyasını şoke eden olay aslında bir gerçeği de gizliyordu. Son üç aylık bilançoya baktığımda Denizli'de on tekstil firması kapanmış on bin işçi işsizler kervanına eklenmiş durumda. Üretimin zor duruma düştüğü şehirde birbiri ardına ilan edilen iflaslar sosyal patlamaya zemin hazırlıyor. Tekstil de kriz senaryoları elbette Denizli ile sınırlı değil. Geçtiğimiz hafta Tekirdağ'da Kayı tekstil fabrikası da 150 işçisinin alacaklarını ödemeden iflas eden firmalar arasına katıldı.
Önceki yazımda da belirttiğim gibi bir yanda iflaslar yaşanırken diğer yanda krizlerden oluşan fırsatlar değerlendirilmektedir. Bir bakıma bu kriz aslında kriz yönetimini bilenler tarafından sancısız bir şekilde geçiştirilmektedir. Kriz yönetimlerini biraz da bu kriz ortamında başarıyla çıkanların sözleriyle incelemek isterim.
Koç'un bir numaralı CEO'su Bülent BULGURLU hafta içerisinde yaptığı bir açıklama ile "Şu ana kadar bir küçülme oldu. Bu dönemde yurtiçinde farklılık yaratan, müşterisinin konforunu arttıran şirketlerin daha az etkileneceğini vurgulamak isterim. Yurtdışında ise AB`deki ekonomik yavaşlamanın etkisini azaltmak için pazar çeşitlendirmesi yapan şirketler krizi derinden hissetmeyeceklerdir." sözleri ile gündeme damgasını vurdu. Altı çizilmesi gerekenleri cümleden çekecek olursak: Bir krizi yönetmek istiyorsanız kriz anında müşterinin kral olduğunu ve konforuna çok dikkat etmemiz gerektiğini yeterince anlamamız gerektiğidir. Bir diğer altını çizmemiz gereken husus ise, ihracata yönelik çalışmalarımızda ülke çeşitliliğine önem vermemiz gerektiğidir. Nitekim oluşabilecek ekonomik yavaşlamalar bölgesel olacağından diğer bölgelere geçiş kriz yönetiminde önemli bir unsurdur. Bülent BULGURLU bu tespitlerini yaparken ardından da "Nitekim, biz Koç Topluluğu olarak bunu çok daha önceden gördük ve şirketlerimiz pazar çeşitlendirmesi yapma konusunda geçtiğimiz dönemlerde stratejilerini belirlediler ve hedef pazarlarını seçtiler." sözlerini ekleyerek tespitlerin uygulanan başarılı girişimleri yansıttığını ortaya koyuyor.
Tevfik YAZICILAR'ın yazısının devamı ve yorumlarınız için TIKLAYIN
http://www.milligorusportal.com/showthread.php?t=25613
--~--~---------~--~----~------------~-------~--~----~
Bu gruba posta göndermek için , mail atın :
E-KomploTeorileri@googlegroups.com
Bu gruba üyeliğinizi sonlandırmak için şu adrese "LİSTEDEN ÇIKIŞ" konulu e-posta gönderin:
E-KomploTeorileri@googlegroups.com
Daha fazla seçenek için,
http://www.groups.google.com.tr/group/E-KomploTeorileri
web adresinden bu grubu ziyaret ediniz...
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---
0 yorum:
Yorum Gönder
Yorumlarınızda Kişilik haklarına saldırı,küfür ve benzeri ifadeleriniz yayınlanmamaktadır.Yorumları yazarken İsminizi belirtmeniz önemle duyurulur.