T a r a f s ı z D e ğ i l i z

(anadoluhaber) Maskeler

Eski bir yazım

Bir kaç yıl önce benimle pek anlaşamayan bir yazar arkadasın gönderdiği maskeler adli bir yazıya cevap olarak yazdığım yazı gözüme ilişti. Hala fazla bir şeyin değişmediğini görmekle ayni yazı ve maskeler konusundaki fikirlerimi bir kere daha yeniden yayınlamanın faydalı olacağını düşünüyorum. Çünkü maalesef hala maskelerin arkasına saklananların şayisi hiç de az değil.

 

Evet, biliyorum değişik maskeler arkasında bu halleri yasamaya kendilerini mahkum etmiş olan biçareci.
İçlerinde ki gizli gerçek aynasına bakmak yerine karşıt zannettikleri kişilerden yansıyan dış aynalardaki gördükleri insan denilen sırrın çamurdan yapılmış kıyafeti(bedeni) kendileri sanan ama
tekrar çamur ve toprağa karışacak bu kıyafetlerin içinde
olduklarını inkar edemeyip. O kimlikleri ile ortaya çıkmak yerine,
ömürlerini kendilerine acıyarak maskelerin arkasına saklanarak
geçirenleri.
Hiç üzülmemek mümkün mü? Kendisinden başka her şey olabilen ama
bir türlü kendisi olamayan, çünkü kendi kimliğini, ev adresi verir
gibi falanın oğlu, falanın kızı, falan yerden mezun, filan dernek
üyesi, filan takimi tutan, ci, çi,cü,çü, ist, vb. Gibi takı ve sözlerle
çevre koordinatlarını verip sonrada ortasında ki boşluğu
göstererek iste ortadaki benim diye tarif etmeye çalışanları.

Ben kimim sorusuna hiçbir zaman cevap veremeyeceğini sanarak umutsuzluk
vadisinde kaybolmuş kişileri. Bilirim de bu yüzden.
Ben kendime maskeler takmam. Çünkü bilirim aslin da maskeli baloda
maskesiz kimse olmayacağını. Bu yüzden maskesiz giderim maskeli
balolara onlar aslında gördükleri gerçek yüzümü de benim taktığım bir maske
sanacaklardır nasılsa. Bu yüzden bazen kıs, kıs gülerim
maskelilerin hallerine. Bilirim maskelerinin arkasında daha başka
maskeler olduğunu. Onların tüm maskelerini çekip çıkarırım
istersem. Ama ben bu kadar zalim biri değilim ki. İnsancıkların maskeleri ile özdeşleşmiş ben varsayımlarının da aslında sadece hangi maskeyi neden
taktıklarından bile değil. Sadece taktıkları maske ile
yargılanıp içinden asla çıkamayacakları için özgürde olamayacakları maskeli kimlikler zindana atılacaklarını. Zindan hayatına katlanmaya
mecbur kalışın aslında o maskeyi artik çıkaramayacak olmaları
olduğunu.
Bende derin düşüncelere dalarım bazen. Düşüncelerimde
seyahatlere çıkarım. İnsan, melek, cin, şeytan, hayvan, hatta
böcek bile demem. Onların içlerine girip onlarla birlikte onları
yasarım. Umutlarını, Hayallerini, korkularını, bencillik
iddialarını, heves ve arzularını, ölüm ve hayat felsefelerini
yasayarak öğrenirim. Şeytanin kibir ve öfkesini, meleğin
iddiasız ve iyimser kimliğini bilmemi hiç?

Peygamberlerin ve evliyaların haletiruhiyelerindeki çaresizlik ile umut arasında gidip
gelişlerini. Darvin'i, Marks'ı, tüm filozofların felsefelerini
bilim adamların kanıtladıklarını iddia ettikleri şeyler
hakkındaki kendi kuşkularını onların içlerinde onlarla birlikte
yasayarak öğrenirim ben, buna özdeşleşme derler. Dilediğimle
özdeşleşirim dilersem. Bazen Tanrının kürsüsüne bile çıkıp
oturmaya yeltenirim. O da beni kırmaz ve bana olduğu yerden
manzara'i umumiyenin bir kısmını tedris eder. Hani şair der ya.
Kâh çıkarım gökyüzüne seyrederim âlemi.
Kah inerim yar yüzüne seyir eder âlem beni.
Dediler ki, sen yarinden hoş musun?.
Hoş olayım hös olmayım, o yar benim kime ne

İste bunun gibi bir şey. Kaçanlarla kaçarken korku ve dehşetle
Allah dan beni koruması için yakarırım. Kovalayan avcılarla
kovalarken de az önceki duamı değiştirir. Allah'ım gayret ver de
avımı yakalayayım diye yakarırım. Araba kullananlarla birlikte
tüm yayalar düşmanımdır. Yayalarla yürürken bu sürücüleri tek
tek vurmak gerektiği inançla savunurum. Ölenlerle ölümü
paylaşır doğanlarla korku çığlıkları atarim. Hepinizi
tanırım. Yeter ki yakin durun bir anda içinize girer sizi size
anlatırım.
Ben mi? Hiç, sizler kendinizi tanımazken beni nasıl tanıyacaksınız
ki. Ben sizin maske sandığınız. Bu cihanda Ahmet Doğan Simsek
olarak tanıdığınızı sandığınız kişiyim.
Tanışma günü geldiğinde herkesin maskelerini çıkardığında
belki çok kişi tanınamayacak kadar değişik kimliklerle çıkacak
ortaya. Ama merak etmeyin ben hiç maske takmadım. Beni orada rahatça
tanıyacaksınız. Eli olan taslayabilecek hem de beni..
Gülmeyin insanların içmeden de sarhoş olabileceğini anlatmaya
çalışıyorum. Bu kadar yer dolaşıp ta hala sarhoş ve hatta zom olmadığıma asil
ben şaşırıyorum.
Saka ediyorum tabii ki. Ama gene de siz her şakada % 50 ciddiyet
vardır sözünü sakin unutmayın.                                                                                                                                         Hz. Isa as'ın incilde geçen şu sözü                                                                                                                           Doğrusu size derim ben babadayım, baba da bendedir. Ben sizdeyim sizde
bendesiniz.                                                                                                                                                                         Hz. Ali ra'ın
Bütün ilimler bir noktada toplanmıştır. Onu cahiller çoğaltırlar. Ve.

Dört kitabin sırrı Kuranda, Kuranın sırrı başındaki Fatiha da,
Fatiha'nın sırrı başındaki Ba, da (Be harfin Kuran da altında
nokta ile yazılır) Banın sırrı altındaki noktada toplanmıştır.
(Ben= İnsan anlamında) Ben ba'nın altındaki noktayım. Deyişinin sebebini.

Hani sen rüyanda senden sana giderde, orada bana rastlarsın ya. Zaten
sende bensin ya a kardeş diyen. Hz. Mevlana

Hararet nardadır sac da değildir. (nar=ateş ve saç= üzerinde yufka ekmeği pişirilen demir levha) Keramet baştadır.Taç da değildir. Her ne arar isen kendinde ara, Kâbe de Kudüs de, hac da değildir. Hacı Bektaşi Veli.

Her şey, bir şeyin içinde, Bir şey her şeyin içindedir. Molla
Cami

Ve benim söylediğim.
İnsanlar uzaktan kumanda aleti kaybolmuş TV. Ekranlarına benzerler.
Kanalları değiştirecek tılsımlı kelimeleri söyleyenler her
insanda istedikleri kanalı açıp seyir edebilirler. Şeytan melek
kanalları dışında daha o kadar çok kanal yayın yapıyor ki bilseniz
şaşarsınız.
Saygılarımla
25 Ekim 2006                                                                                                                                                                     Ahmet Doğan Şimşek
Alıntı
MASKELER
"Takındığım yüz sizi yanıltmasın çünkü ben binlerce maske takınırım ve
hiçbiri de ben değildir
Yanılmayın Tanrı askına, sakın yanılmayın!
Sizde sanki emniyetteymişim, her şey yolundaymış  gibi izlenim bırakırım,
kendime güvenmek benim sanki adimmiş gibi ve soğukkanlı ve güzel oyun
oynarım
Kimseye ihtiyacım olmadığını söylerim. Ama sakin bana inanmayın.
Bunların altında gerçek ben karmakarışıklıklar içinde ve yalnızlıkla ve
korkuyla baş başayım dır.
İste bu nedenle arkasına saklanacak ve beni bilen  bakışlardan koruyacak
maskeler yaratırım. Ama bu bakışlardır benim kurtuluşum.

Yani eğer bu bakışlarda beni kabullenme, sevgi varsa, iste bunlar beni, kendi
kendime yarattığım hapishane duvarlarından kurtarabilir.
Çok derinlerde hiçbir değerim olmadığını düşünüp  korkuyorum, hiçbir ise
yaramıyorum.
Ve iste bunları görmenizden ve beni reddedeceğinizden korkuyorum.

Ve iste böylece maskelerin festival geçişi başlıyor. Size bos, bos konuşurum
Size gerçekte hiçbir şey olmayan her şeyi anlatırım.

İçimdeki ağlayan  hiçbir şeyin her şeyini anlatırım size.
Lütfen dikkatlice dinleyin beni ve söylemediklerimi dinlemeye çalışın.
Gerçekten özel ve olduğum gibi ve BEN OLMAK ISTERDIM.
Ama bana yardım etmek zorundasınız.
Elinizi uzatmak zorundasınız.

Bana her kibar ve anlayışlı ve yüreklendirici, cesaret verici olduğunuzda
Beni gerçekten sevdiğiniz ve değer verdiğiniz için beni anlamağa
çalıştığınızda,
Kalbimde kanatlar çıkar, çok çelimsiz kanatlar ama olsun, KANAT ISTE!
Hassasiyet ve sempati ve anlayış gücünüz ile,
Siz tek başınıza beni belirsizlikler içindeki dünyamda
özgürleştirebilirsiniz Bu sizin için kolay olmayacak.
Bana ne kadar daha çok yakınlaşırsanız, Size daha da
kor ve gözüm kapalıca saldırabilirim.

Ama bana Sevginin güçlü duvarlardan da daha güçlü olduğu söylenmişti, İste
bunda yatıyor benim tek ümidim!

Lütfen bu duvarları güçlü ama hassas ellerinizle yıkmağa calisin, cunku bir
çocuk çok hassastır
Benim kim olduğumu merak ediyor olabilirsiniz,
Ben karsılaştığınız her erkek, her kadınım
Ve hatta ben SIZIM."

YAZARI BILINMIYOR

 

 

 


--~--~---------~--~----~------------~-------~--~----~
        Bu grubun  hiç bir siyasi oluşum ,parti, vakıf, örgüt, dernek veya benzeri yapılanmalarla alakası yoktur.Aynı zamanda onlara uzaklığı veya yakınlığıda bulunmamaktadır...
        Müslüman Anadolu İnsanının Tarafında yer alan Gerçek Vatanseverliği ilke edinmiş ,Anti Emperyalist HABER BİLGİ PAYLAŞIM  STANDIDIR.."

            *Grupta yayınlanan  yorum ve yazılardan yazarları sorumludur.
-----------------------------------------------------------------....
"ANADOLU HABER GÜNLÜĞÜ" Haber Bilgi Paylaşım  grubu.
 Bu gruba posta göndermek için , mail atın : anadoluhaber@googlegroups.com
 Bu gruba üyeliğinizi sonlandırmak için şu adrese e-posta gönderin: anadoluhaber-unsubscribe@googlegroups.com
 Daha fazla seçenek için, http://groups.google.com/group/anadoluhaber?hl=tr
adresinde bu grubu ziyaret edin
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınızda Kişilik haklarına saldırı,küfür ve benzeri ifadeleriniz yayınlanmamaktadır.Yorumları yazarken İsminizi belirtmeniz önemle duyurulur.