T a r a f s ı z D e ğ i l i z

(anadoluhaber) Re: Fwd: İşte bir öğrencinin ağzından ÇYDD

Vatana ihaneti vatandan gözükmekle sağlayan Hıristiyan bir ucube Türkan Saylan ve onun vakfı ÇEV. Ergenekondan dolayı soruşturuldu, basına yansıyan fotoğraflarına baktığımız zaman hep yatakta acındırma psikolojisi insanların şuur altlarına oynama. O bir yılmaz Kemalist, o bir kahraman, o bir vatansever bütün bunlar ve hatta daha fazlası bir isimde toplanıyor Türkan Saylan. Bir kere sen ne Müslümansın ne de Türk'sün  Anadolu'nun ahlakını ifsad etmek isteyen ve her türlü Misyonerlik faaliyetlerini yürüten YOBAZ'ın tekisin. Senin her tarafın Kemalist olsa ne olur olmasa ne olur tek derdin Anadoluyu ifsad etmek millicilik desen Atatürkçülük desen her şeyiyle sırıtıyor sende.


Gözümden kaçan bir nokta bu ÇEV'in faaliyetleri donduruldumu, yoksa sadece evraklarımı incelemeye alındı? Eğer sadece evraklar incelenmeye alındıysa niye öğrencilerin bursları kesiliyor? Bu nasıl bir dernekçilik anlayışı insanları meğdur ediliyor...


Soruyorlar: Başörtülülere ÇEV burs veriyor mu?

Cevab veriyor: Hayır!

Tekrar soruyorlar: Niye? 

Tekrar cevab veriyor: Onlar militan oluyor.


Demiyorlar madem onlar militan oluyorsa bunları niye kazanmaya çalışmıyorsunuz. Fakat deseler bile verilecek cevab hazır, "onları değiştiremezssiniz".


Biliyor onlar misyonerlik tuzağına düşmez, düşsede istenilen verim alınamaz. Bu konular da hassasiyetleri daha az veya körelmiş insanları Hıristiyanlaştırmak daha kolay. Bu tür faaliyetler için AB'den alınan paralar ve kullanıldığı yerler. İşte bu noktada Sayın Yılmaz Dikbaş devreye giriyor bu ucubenin foyasını ortaya çıkarıyor. Yılmaz bey mahkemeye veriliyor ÇEV tarafından ve mahkemiyi sayın Dikbaş kazanıyor. Aşşağıda karar metni mevcuttur...




YILMAZ DİKBAŞ'ın ÇEV'E KARŞI KAZANDIĞI DAVANIN KARAR METNİ


T.C.
ANKARA
1. ASLİYE HUKUK MAHKEMESİ

GEREKÇELİ KARAR
ESAS NO : 2006/462 Esas
KARAR NO : 2007/224

HAKİM : BEYHAN AZMAN 24456
KATİP : ÜMİT ÖZTÜRK 100326

DAVACI : ÇAĞDAŞ EĞİTİM VAKFI
VEKİLİ : Av. MUSTAFA HÜSEYİN BUZOĞLU- Bayındır
2. Sok. No: 37/11 Kızılay-ANKARA

DAVALILAR : 1- FEZA GAZETECİLİK A.Ş.
2- BİLAL ÖĞÜTÇÜ
VEKİLİ : Av. ABDÜLKADİR AKSOY- Çatallı Sokak No. 25
Gazi mahallesi-ANKARA
: YILMAZ DİKBAŞ- 30 Ağustos caddesi Şanal Apt.
No:11/3, Işıklar-ANTALYA

DAVA : Tazminat
DAVA TARİHİ : 13/11/2006
KARAR TARİHİ : 10/07/2007

Davacı vekili tarafından davalılar aleyhine açılan Tazminat davasının Mahkememizde yapılan açık yargılaması sonunda:

GEREĞİ DÜŞÜNÜLDÜ :

Davacı vekili dava dilekçesi ile; Yurt çapında yayın yapmakta olan davalı Feza Gazetecilik A.Ş. tarafından yayınlanan Bilal Öğütçü tarafından Zaman Gazetesinin 29/09/2006 tarihli nüshasında davalı Yılmaz Dikbaş’ın açıklamalarının “Protestan Misyonerleri ADD’yi Ele Geçirdi” başlığı ile verilen haberde müvekkili vakfın “Misyonerlik faaliyetlerinde bulunduğu” ileri sürülerek “ADD üyesi Yılmaz Dikbaş…Çağdaş Eğitim Vakfı’nın Protestan misyonerliği yaptığın iddia atti…Dikbaş, bu örgütlerin…Atatürkçülüğü de kalkan olarak kullandığını savundu…bu örgütlerin Atatürk ilke ve inkılaplarını kalkan olarak kullanıp, birçok kişi ve kuruluştan yardım adı altında para topladığı, ilgili bakanlıklardan izin almaksızın yurt dışından parasal yardım aldıkları bilgilerine yer verdi…Dikbaş son olarak ÇEV’in MİT raporunda Protestan misyonerliği yaptığının kesinleştiğini hatırlattı” açıklama ve yazının gerçek dışı olup basın yoluyla hakaret teşkil ettiğini, vakfın misyonerlik faaliyetlerinde bulunan Atatürkçülüğü kalkan olarak kullanan kişi veya kuruluşları aldatarak paralar toplayan yasa dışı olarak yurt dışından parasal yardım alan Protestan misyonerliği yapan olarak deklare edilerek kamu oyuna sunulduğunu, bu durumun halkın kin ve husumetinin vakfa yöneltilmesini amaçlayarak hedef gösterdiklerini, davaya konu haberin yayınlanmasının ertesinde vakfı arayanların haber içeriğini sorgulayarak gerçekliği konusunda bilgi almak istediklerini, doğrudan ve kasıtlı olarak müvekkilinin kişilik haklarına açıkça saldırıda bulunulduğunu belirterek 20.000 YTL manevi tazminatın gazetenin yayınlandığı 29/09/2006 tarihinden itibaren hesaplanacak ticari faizi ile müştereken ve müteselsilen davallardan tahsiline, kararın Zaman Gazetesi ile Türkiye çapında dağıtımı yapılan tirajı en yüksek 3 gazete ve davalı şirketin Internet’teki ilgili sayfasında aynen yayınlanmasına karar verilmesini talep ve dava etmiştir.
Davalı Feza Gazetecilik ve Bilal Öğütçü vekili cevap dilekçesi ile; dava konusu haberin basın özgürlüğü sınırları dahilinde kaleme alındığını ve belirtilen hususların gerçeği yansıttığını, yazının bütün olarak incelenmesinde basının haber verme, eleştirme ve yorumlama hakkı ile Anayasa’nın sağladığı eleştiri ve özgürlük sınırları içerisinde kalınarak hazırlanmış, gerçek, doğru ve güncel bir yazı olduğunun anlaşılacağını, yayınlanan haberlerde kamu yararının ve toplumsal ilginin bulunduğunu, düşünsel bağlılık kurallarına riayet edildiğini, tazminatın şartlarının oluşmadığı gibi miktarın da zenginleşmeye yönelik ve fahiş talep edildiğini belirterek davanın reddine karar verilmesini savunmuştur.

Davalı Yılmaz Dikbaş, davetiye tebliğine rağmen duruşmalara gelmediği gibi herhangi bir cevap da vermemiştir.

Dava Borçlar Kanunu’nun 49. maddesi gereğince basın yoluyla kişilik haklarına saldırıldığı iddiası ile açılmış manevi tazminat talebine ilişkindir.
Deliller toplanmıştır. Milli İstihbarat Teşkilatı Müsteşarlığı’nın 30/11/2006 tarihli yazılarında ve ekindeki İçileri Bakanlığı’na hitaben yazılmış bulunan yazı örneğinden Dünya Kiliseler Birliği’nin ülkemizdeki Hıristiyanlaştırma faaliyetleri çerçevesinde bazı dernekler ve vakıflar vasıtasıyla topladıkları paraları Hıristiyan dünyasına hizmet amacıyla kullandığı, Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerimizdeki kimsesiz ve zeki çocuklara burs verilerek Hıristiyanlaşmasına hizmet edecek kadroların oluşturduğu belirtilerek konuya ilişkin olarak yapılan araştırma sonucu hazırlanan ve eklenen bilgi notunda Çağdaş Eğitim Vakfı’nın Amerikan Board Heyeti ve Sevk-koordinasyon içerisinde olup bölgesinde eğitim ve öğretim projesi hazırlayarak Amerikan Board’dan yardım talebinde bulunduğu, ÇEV ayrıca 3.000’e yakın öğrenciye burs vermektedir raporunun yer aldığı görülmüştür.

Dava konusu haberin görünürdeki gerçekliğe uygun olduğu, güncellik, konu ile yazı arasındaki düşünsel bağlılık unsurlarını taşıdığı, kamu yararı bulunan konuda basın özgürlüğü sınırları içerisinde kalınarak verildiği, bu nedenle hukuka aykırı olmadığı anlaşıldığından davanın reddine karar verilmiştir.

HÜKÜM :

Yukarıda açıklanan nedenlerle;

1. Davanın REDDİNE
2. Harçlar Kanunu gereğince alınması gereken 13,10 YTL. Harcın peşin alınan 270 YTL.’den mahsubu ile artan 256,90 YTL’nin karar kesinleştiğinde istek halinde davacıya iadesine,
3. Yapılan yargılama giderlerinin davacı üzerinde bırakılmasına,
4. Avukatlık Asgari Ücret Tarifesi hükümleri gereğince hesap edilen 450 YTL. Maktuj vekalet ücretinin davacıdan tahsili ile kendisini vekille temsil ettiren davalılara ödenmesine,

Dair taraf vekillerinin yüzlerine karşı temyizi kabil olmak üzere verilen karar açıkça okunup, usulen tefhim edildi. 10/07/2007

Katip Hakim
100326 24456
İmza İmza


http://www.acikistihbarat.com/Haberler.asp?haber=6920

 

http://www.bozok.org/modules.php?name=News&file=article&sid=4761

 

 

 



20 Nisan 2009 Pazartesi 18:07 tarihinde Hikmet Tinaztepe <datagrup@gmail.com> yazdı:




İleti başlangıcı:

Kimden: "Bilal Kaymaz" <bilalkaymaz@gmail.com>
Tarih: 20 Nisan 2009 Pazartesi 16:55:13 GMT+03:00
Kime: <CYDDninGercegi@googlegroups.com>
Konu: İşte bir öğrencinin ağzından ÇYDD
Yanıt Adresi: CYDDninGercegi@googlegroups.com

İşte bir öğrencinin ağzından ÇYDD

Bu aslında ilk ve tek değil. Ergenekon operasyonlarının ardından ÇYDD'nin ismi de gündeme gelince, geçmiş dönemde dernekten burs alan ve bugün pişman olan çok sayıda öğrenci maillerle ÇYDD'nin gerçek yüzünü gözler önüne sermeye çalışıyor. O maillerden bir tanesini yayınlıyoruz. İşte ÇYDD'den burs almış bir öğrencinin ağzından şok eden gerçekler....

 

"Merhaba ben K H.

Güvenlik nedeniyle soyadımı, oturduğum ili ve okuduğum üniversite hakkında bilgi vermek istemiyorum ama memleketim Van'dır. Üniversite son sınıfta okuyorum. 2 gün önce medyadan ÇYDD'ye karşı Ergenekon operasyonun yapıldığını öğrendim. ÇYDD ile ilgili bir kısım medyada eğitim gönüllüleri oldukları ve öğrencilere burs sağladıkları, özellikle kız çocuklarının eğitimi için çaba harcadıkları yazıyordu. Bir kısmında da ÇYDD'nin misyonerlik faaliyetlerinin MİT ve Genelkurmay raporlarıyla sabit olduğu haberleri vardı. Ben de bir ara ÇYDD'den burs almış birisi olarak bu ÇYDD'nin gerçek yüzünün ortaya çıkması için bilgi verme ihtiyacı hissettim ve bu maili göndermeye karar verdim.

Ben Van'da liseyi bitirdikten sonra üniversiteyi kazanıp geldiğim de maddi durumumuz kötü olduğu için çok zorluk çekiyordum. Aynı sınıfta okuduğumuz bir arkadaşım vardı. O ÇYDD'den burs alıyordu bende onun gibi alabilir miyim diye onunla konuştum. O da bana sen doğulusun sana kesin verirler diyerek cesaretlendirdi. Ben de onların bulunduğumuz yerdeki şubelerine gidip görüşmeye karar verdim. Hakikaten beni çok sıcak karşıladılar. Sen merak etme sana her türlü yardımı yapacağız, para, kalma konusunda bize güven dediler. Bir süre sonra bana bir ev gösterdiler burada kalabilirsin dediler ve burs da bağladılar. Evde kızlarla erkekler beraber kalıyorlardı hatta odalar da bile karma şekildeydi. Evde 5 kişi kalıyordu. Evin 3 odası vardı, 2 oda da kızlı erkekli kalınıyor diğer kalan küçük odada da bir kız yalnız kalıyordu ancak zaman zaman eve farklı erkeklerle geliyor ve beraber kalıyorlardı. Çok gece onların kahkahalarından ve gürültülerinden uyuyamadığımı bilirim. Evde temizlik anlayışı pek yoktu. Zaten herkes kafasına göre takılıyor istediği zaman girip çıkıyordu. Ben de bir kızla aynı odada kalmaya başladım. O da doğuluydu. Onu iki yıl öncesi alıp oraya getirmişler ve burs vermeye başlamışlar. Yani iki yıldır onlarla berabermiş. Kız bana hiç aklından bir şey geçirme benim gözüm dışarıda dedi. Tabi bu durumlar benim aile yapıma tersti. Verdikleri bursun bir kısmını sosyal etkinlik için kesiyorlar ve katılmak zorundasın diyorlardı. Parti gibi yapılan ve kırmızı şarap içilen bu etkinliklerde, sohbet grupları kuruluyordu. Bu gruplarda konuşmalara geçilmeden önce, Filipeliler, Markos diye biten ve numaraların okunduğu metinler okunuyordu. Sanki böyle din dersi gibi sohbetler oluyordu ama ben ilk zamanlar onları pek anlamıyordum. Taki 5. Toplantıda bunların İncil'in bölümleri olduğunu ve oradan bir şeyler anlattıklarını anladım. 

Ben bazen memleketten kalma alışkanlık cumalara giderdim. Cumaya gittiğimi fark eden kız arkadaşım yani oda arkadaşım benden bir süre sonra rahatsız olmaya başladı ve galiba başkalarına söyledi. Daha sonra baskılar başladı ve bunu bırakmamı aksi takdirde bursu keseceklerini ve evden çıkaracaklarını söylediler. Ben maddi olarak çok zor durumda olduğumu benim kimseye bir zararımın olmadığını neden böyle davrandıklarını anlayamadığımı söyledim ancak onlar kararlılardı. Çok zor durumda olduğum için tamam dedim ve bundan sonra cumaya filan gitmeyeceğimi söyledim. Ben böyle söz verdikten sonra bursu kesmediler ancak tam güvenemedikleri için bazen cuma zamanlarında beni çağırıyorlar, görüşmek istiyorlar, böylece beni kontrol etmiş oluyorlardı. O sene böyle gitti. 

İkinci sene yine evde kalmaya devam ettim ve bursumda devam ediyordu. Gittiğim ilk sene ramazan geçtiği için oruçla ilgili bir sorun olmamıştı ama ikinci sene ramazan geldiğinde yine bursu kesecekler korkusuyla oruç tutmayı aklımdan bile geçiremedim. Maddi olarak onlara ihtiyacım olduğu için onların her dediğine evet demek durumunda kalıyordum. Ben böyle davranırken bir gün Van'dan teyzem enişteyle beraber tedavi için buraya geleceklerini ve benim eve de uğrayacaklarını söylediler. Ben direk yok diyemedim ama kabulde edemiyordum. Gelmemeleri için çarem yoktu, engelleyemedim. Teyzemler gelip onlarda teyzemleri gördüklerinde şok oldular, buz kesildiler. Teyzem bizim oralardaki normal kadınlar gibi kapalıydı. Ancak bundan onlar hiç hoşlanmadılar ve iki gün sonra senin bize faydan olmaz, sen bize uygun değilsin diye beni evden çıkardılar ve bursumu da kestiler. 

İşte ÇYDD'nin gerçek yüzü budur. Ne eğitim meraklısı ne de yardımseverdirler. Kendi amaçları için insanların zaaflarından faydalanarak kendi amaç ve hedeflerine ulaşmaya çalışan bir dernektir. Bunu da şundan biliyorum. Hemen hemen ayda bir okuduğumuz okuldaki hocalar ve öğrenciler ile ilgili tüm bilgiler bütün teferruatıyla yazılırdı. Bunlar odasında tek başına kalan o kız arkadaşımız organize ederdi. Bu kız hiçbir kural tanımazdı, hatta ben cumaları bıraktıktan sonra ödül olarak olduğunu anladım, benimle …. Cumhuriyet yürüyüşlerine gitme işini de o ayarlıyordu. Şehir dışına giderken otobüs bileti için falan biz para vermiyordu. Zaten böyle harcayacak kadar durumumda iyi değildi. Ayrıldığım sene o mezun olmuştu, o … sonra ben ona ilgi gösterince bana, orada kal ben kaymakam karısı olacağım dedi.

Bazen kendimden utanıyorum. Ama o zaman maddi olarak çok zor durumdaydım. Mecburdum. Ben kimsenin kötülüğünü istemedim. Onlardan korkmuyorum. Çünkü korkak olduklarını biliyorum. İsmimi yazmıyorum çünkü bu defterin kapanmasını istiyorum. Ama bunların çirkin yüzünü herkes bilmesi lazım.

Bu mailimi yayınlarsanız, halka yarar sağlamış olursunuz. Gençler içinde bulundukları zor durumlardan dolayı tuzağa düşürülmesinler."





--~--~---------~--~----~------------~-------~--~----~
        Bu grubun  hiç bir siyasi oluşum ,parti, vakıf, örgüt, dernek veya benzeri yapılanmalarla alakası yoktur.Aynı zamanda onlara uzaklığı veya yakınlığıda bulunmamaktadır. Müslüman Anadolu İnsanının Tarafında yer alan Gerçek Vatanseverliği ilke edinmiş ,Anti Emperyalist HABER BİLGİ PAYLAŞIM  STANDIDIR.."
      Grupta yayınlanan  yorum ve yazılardan yazarları sorumludur.Ayrıca harici linklerden de Anadolu Haber Günlüğü Mesul değildir...

Grup Yöneticileri Mail Adresleri Aşağıdadır
kurtulusyolu99@gmail.com
bahadirserhad@gmail.com
forevermirza@gmail.com

Bu gruba posta göndermek için , mail atın : anadoluhaber@googlegroups.com
 Bu gruba üyeliğinizi sonlandırmak için şu adrese e-posta gönderin: anadoluhaber-unsubscribe@googlegroups.com
 Daha fazla seçenek için, http://groups.google.com/group/anadoluhaber?hl=tr
adresinde bu grubu ziyaret edin
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınızda Kişilik haklarına saldırı,küfür ve benzeri ifadeleriniz yayınlanmamaktadır.Yorumları yazarken İsminizi belirtmeniz önemle duyurulur.