Geçmişten bugüne fotoğraflar 2 / Resmine baktığım güzel kız

 
 
 
 
 
Geçmişten bugüne fotoğraflar 2
 
***
 
Resmine baktığım güzel kız, genç kız
Unuttum, Unuttum, Unuttum seni
Eski bir albümde durursun yalnız
Unuttum, Unuttum, Unuttum seni

İki harf, bir imza, bir tarih; garip
Besbelli üçü de mutsuz muzdarip
Aklımı zorlama karşımda durup
Unuttum, Unuttum, Unuttum seni

Bilemem aradan geçti kaç sene
Memleketin nere, kimsin adın ne ?
"Hatırla" diyerek bakma yüzüme
Unuttum, Unuttum, Unuttum seni.
 
ABDURRAHİM KARAKOÇ
 
 
sene 1931-ISTANBUL KIZ LISESI / foto Moda
 
 
 
 
O zamanlarda fotoğraflar üç ayak üzerindeki
körüklü makinalarda çekilirdi.
Objektifin yuvarlak bir kapaği olur,
 
Fotoğrafçi şöyle derdi,
 
" buraya bakin,kuş çıkacak "
 
bazilari ise tavşan veya civciv çıkartırdı !
 
Fotoğrafçi sanki bir sihirbaz gibi,
objektifin önündeki kapaği iki parmağinin ucuyla özenle tutar,
yerinden çıkartır, 
elinin objektif  önüne gelmemesine dikkat ederek,
 çabukça havada çizdiği elips bir hareketle,
kapaği yine yerine takıverirdi ...
 
İşte O an,
 
Görüntüler ebediyyen buzlu cam üzerine düşerdi.
 
Portre fotoğraflarindaki gözler ve bakışlar beni çağırdı.
ya umutla geleceğe bakan,
yaşamdan armağanlar bekleyen,
veya,
hüzünlü yüzler ve bakışlar...
 
İşte O eski fotoğraflari topladım.
 
Kime aitler bilmiyorum...
Yaşamış da yaşamış gibi olan insanlar...
 
Kimbilir şansınıza,
dedeniz,büyük anneniz,
hayırsız amcaniz,
Sevgili halaniz,
birgün karşınıza bu fotağraflarda çıkıverir..
 
 
1920 li - 1930 lu - 1940 lı - 1950 li fotoğraflar
sanki zamanin  taa öteki ucundan,
 
Günümüzden nerede ise bir asır öteden gelenler,
yarım asırlık olanlar,
otuz-kırk senelik olanlar...
 
Kıyafetlere dikkatlice bakin
 
Zaman geçmiş zaman,
 Fotoğraflar eski ama,
kişilerin beyinleri yeni ve aydınlık...
 
hepsi O zamana ve hatta BU ZAMANA göre,
çağdaş giyimli insanlar...
 
aydınlık olmanın zamanı olmazmış,
anladım...
 
 
Naci KAPTAN
 
 

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınızda Kişilik haklarına saldırı,küfür ve benzeri ifadeleriniz yayınlanmamaktadır.Yorumları yazarken İsminizi belirtmeniz önemle duyurulur.