T a r a f s ı z D e ğ i l i z

[anadoluhaber:36726] ADI BAŞKAN, AMA GERİSİ HAVA CIVA! yazan: MERSİNDEN BURAK CANLI

ADI BAŞKAN, AMA GERİSİ HAVA CIVA! Yazan: MERSİNDEN BURAK CANLI

 

Bilirsiniz ki yazı yazmaya çalışan kitleler genellikle çevrelerinden etkilenirler. Etkilenmeyenini bulmak zordur. İşte aynı şekilde de biz kaleme alınmış yazıları okurken etrafımızda gördüğümüz olaylarla bunları pekiştirmeye çalışırız. Etrafınıza şöyle bir daha dikkatle bakın. Çevrenizi ve ilişkilerinizi iyice gözden geçirin. Kendisine başkan denilen birisiyle hiç karşılaştınız mı diye belleğinizi bir yoklayın.

 

Şimdi hemen bu yazıya bir ara verip size bana da başkan dediklerini itiraf etmeliyim. 29 Mart 2009 Yerel seçimleri henüz yapılmamıştı ki bildiğiniz üzere ben DP Mersin Toroslar İlçesinden Belediye Başkan Adayı olarak Partililer tarafından ilan edilmiştim. İşte büyük ihtimalle en geç iki gün sonra burada ismini en azından şimdilik veremeyeceğim bir kişiyle telefonla konuşmuştuk. Ve o kişi bana aynen BAŞKANIM diyordu. Ben telefonun diğer ucunda nerdeyse şok olmuştum. Çünkü kendisinin bir başkan olmasına rağmen bana başkanım diyordu. Aman Allah’ım dedim! Ben nereye düştüm böyle! Ana dedim! Galiba beni yolacaklar. Amanın dedim! Ama iş işten geçmiş ve bir anda ben başkan oluvermiştim.

 

Gelin ve görün ki ben bir başkandım artık. Başkandım! Başkandım olmasına ama benim ne siyasi tecrübem ne yeterince bilgi birikimim vardı. Şapadanak ben başkan oluvermiştim. Sağ olsun beni partili arkadaşlar sımsıcak bir şekilde karşıladılar. Ama benim diğer eksik yanlarımın yanında da araçların değerlisi param da yoktu. İşte ben böylece başkan oluvermiştim.

 

Derken merken zaman geçiyor ve bana başkanım diyen insanların sayısında büyük artışlar oluyordu. İnanın beni bu yapılanlar o kadar çok korkutuyor ki geceleri gözüme uyku girmiyordu. Amanın diyordum. Şu seçim bitse de bir an evvel bana başkanım demeyi bıraksalar. Ama sanki o seçim anında 24 saati 1000 saatmiş gibi 1000 saati de 24 saatmiş gibi yaşamaya başladık.

 

İnsanların sorunları hiç bitermi? Bir biri ardına benden para talebinde bulunan insanlar da bir türlü bitmiyordu. Adım başkandı. Ve ben bir çözüm bulmalıydım. Onların dertlerine derman olmak istiyordum. Ama ne yazık ki ben de keldim ve kendime daha merhem bulamamıştım. Tüm bu koşullara rağmen ihtiyaç sahiplerine bir iki yardım ediyor ve bir nebze de olsun umut yaratıyordum. Lakin yardım dilenmeyi her dönem kendisine meslek edinmiş kişiler bu seçim dönemlerinde de tam mesai yapmaktaydılar.

 

İşte böyle zorlu zamanların bir an önce geçmesini umuyordum. Umudum buydu. Nitekim sonuç pek böyle olmadı. Çünkü seçimin üzerinden çok zamanlar geçmiş olmasına rağmen halen bana BAŞKANIM diyorlar. Ama başkanlık zor zanaattır. Başkan olacaksan Adam olacaksın. Başkan olacaksan yardım edeceksin. Adın başkansa YOK demeyeceksin. Başkansan sahipleneceksin. Başkansan arkasında duracaksın. Başkansan elinden tutacaksın. İşte başkanlık budur. Hava cıva olmayacaksın. Yalan söylemeyeceksin. Etrafınıza bakın nece başkanlar görürsünüz. Memlekette o kadar çok başkan var ki şaşarsınız. Başkanım! Başkanım! Dersiniz ve adam bir o kadar daha kasıldıkça kasılır. Kendini âli kıran baş kesen sanır. Ne oldum delisi olur. Ama bu iş bu kadar kolay değildir. Gördüğünüz her başkanın yanına giderken alın bu yazıyı da yanınızda ona götürün. Okusun. Anlasın. Ve bilsin ki başkansa başkanlığını doğru dürüst yapsın. Yoksa boş yere kendisine başkan dedirtmesin. Bana gelince ben başkan değilim. Belki bir gün! Ama o zamanlar daha çok uzakta. Ama buna rağmen ve ben kelken arkamda duranların erkekçe arkasındayım. 19.12.2009

                                                                                             MERSİNDEN BURAK CANLI

--
Bu grubun hiç bir siyasi oluşum, parti, vakıf, örgüt, dernek veya benzeri yapılanmalarla alakası yoktur.Aynı zamanda onlara uzaklığı veya yakınlığıda bulunmamaktadır. Müslüman Anadolu İnsanının Tarafında yer alan Gerçek Vatanseverliği ilke edinmiş, Anti Emperyalist HABER BİLGİ PAYLAŞIM STANDIDIR.."
Grupta yayınlanan yorum ve yazılardan yazarları sorumludur.Ayrıca harici linklerden de Anadolu Haber Günlüğü Mesul değildir...
 
Grup Yöneticileri Mail Adresleri Aşağıdadır
kurtulusyolu99@gmail.com
bahadirserhad@gmail.com
forevermirza@gmail.com
 
Bu gruba posta göndermek için, mail atın: anadoluhaber@googlegroups.com
Bu gruba üyeliğinizi sonlandırmak için şu adrese e-posta gönderin: anadoluhaber-unsubscribe@googlegroups.com
Daha fazla seçenek için, http://groups.google.com/group/anadoluhaber?hl=tr
adresinde bu grubu ziyaret edin

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınızda Kişilik haklarına saldırı,küfür ve benzeri ifadeleriniz yayınlanmamaktadır.Yorumları yazarken İsminizi belirtmeniz önemle duyurulur.