CHP'li belediyelerdeki asansör ihalelerini mi organize ettiler? CHP'yi sarsan iddia...

CHP'de patlak veren asansör ihaleleri krizinin merkezinde CHP Genel Başkan Yardımcısı Tuncay Özkan ile Grup Başkanvekili Engin Özkoç bulunuyor. İddiaya göre CHP'li başkanların kazandığı belediyelerin bina asansörlerinin muayene işleri Özkan ve Özkoç'un aracı olduğu şirketlere verildi.

İndependent Türkçe'den Can Bursalı'nın haberine göre, CHP'nin son Parti Meclisi toplantısında ‘Cumhuriyet Halk Partisi’nin belediye başkanlığını kazandığı şehirlerdeki binaların asansör muayenelerinin Genel Başkan Yardımcısı Tuncay Özkan ve Grup Başkanvekili Engin Özkoç’un aracı oldukları şirkete verildiği’ iddiası gündeme geldi.

CİHANER KILIÇDAROĞLU'NA SORDU

Partili kaynaklara göre, 17 Ocak'ta toplanan Parti Meclisi'nde eski İstanbul Milletvekili ve Parti Meclisi Üyesi İlhan Cihaner, Tuncay Özkan ve Engin Özkoç hakkındaki iddiaları, Genel Başkan Kemal Kılıçdaroğlu'na "Bu iddialar doğru mu?" sözleri ile sordu.

Cihaner'e, Kılıçdaroğlu'nun cevabı ise "Beni arayan belediye başkanlarına TMMOB'u öneriyorum" oldu.

Belediyelerin sorumluluğunda olan asansör denetimleri daha önce Türk Mimar ve Mühendisleri Odaları Birliği (TMMOB) tarafından yapılabiliyordu. Yönetmelik değişikliği sonrası bağımsız firmaların denetim yapabilmesinin de önü açıldı.

"ÖZKAN VE ÖZKOÇ ARACI" İDDİASINDA BULUNULDU

Ortaya çıkan bir fotoğraf sonrası CHP'li belediyelerde TMMOB tarafından yapılan rutin asansör muayenelerini, AND denetim şirketinin almaya başladığı ve bu şirkete Tuncay Özkan ve Engin Özkoç'un aracı olduğu iddia edilmişti.

İddiaları desteklediği ileri sürülen fotoğrafta, Özkoç ve Özkan'ın birlikte göründüğü CHP'nin eski İstanbul İl Başkanı Bahri Şahin, AND denetim şirketinde müdürlük görevini yürütüyor. Fotoğrafta, AND denetim şirketinin logosunun olduğu çantalar da görünüyor.

ÖZKAN "İŞ TAKİPÇİLİĞİ YAPMADIM" DEDİ

AND denetim şirketiyle ilgili iddialar üzerine açıklamada bulunan CHP Genel Başkan Yardımcısı Tuncay Özkan, kendisinin 'ne asansör şirketi ne de konuyla bir ilgisi olduğunu' belirterek, "Ben ilgili şirketin ne bir işini ne de iş takipçiliğini yaptım. AKP'li firmaların kuyruğuna basıldığı için bu yaygarayı kopartıyorlar" diye konuştu.

"PARTİLİLERİMLE BİR ARAYA GELMEM DOĞAL"

Özkan ayrıca, kendisinin, Özkoç'un ve AND müdürü Bahri Şahin'in birlikte göründüğü fotoğrafı ise "Onlar benim partili arkadaşlarım. Onlarla bir araya gelmem kadar doğal bir şey olamaz" sözleri ile savundu.

AND HİSSELERİ 2017'DE DEVREDİLDİ

AND denetim şirketinin kurucusu ve eski yönetim kurulu başkanı olan Hüseyin Avni Yazıcı, Ticaret Sicil Gazetesi'nde 2017 yılında yayınlanan ilana göre, şirket hisselerinin bir kısmını İzzet Yıldızhan, Arzu Ballıkaya Menek ve Seyfi Kubilay Ballıkaya'ya devretti. .

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınızda Kişilik haklarına saldırı,küfür ve benzeri ifadeleriniz yayınlanmamaktadır.Yorumları yazarken İsminizi belirtmeniz önemle duyurulur.