NOKTANIN PATRONU:KAPATTIM ÇÜNKÜ...


Nokta'nın Patronu: Kapattım Çünkü...
22.04.2007 09:33
Nokta Dergisi'nin yayın yönetmeninden sonra sahipi Ayhan Durgun konuştu. Durgun, dergiyi neden kapatma kararı aldığını çarpıcı sözlerle anlattı.


Darbe planları ve andıç haberini yayınladıktan sonra zor günler geçiren Nokta Dergisi, kapanma kararı almasına rağmen sıkıntılı günler yaşamaya devam ediyor.
Eski Deniz Kuvvetleri Komutanı Özden Örnek'e ait olduğu iddia edilen günlükle ilgili soruşturmayı tamamlayan Bakırköy cumhuriyet basın savcısı, Nokta'nın Genel Yayın Yönetmeni Alper Görmüş hakkında 6 yıl 8 aya kadar hapis talebiyle dava açtı. Derginin sahibi ise Nokta'yı neden kapattığını dün açıkladı. Ayhan Durgun, "Çaresizdim, bunaldım. Bu kadar iftiraya dayanamadım. Hakkımızda söylemedikleri söz kalmadı. En son 'Barzani destekliyor' denildi. Olacak iş değil. Ben de bu vatanın evladıyım. Dayanamadım ve kapatma kararı aldım." dedi.
Nokta'ya 'neşren hakaret' davası
Deniz Kuvvetleri eski Komutanı emekli Oramiral Özden Örnek'e ait olduğu iddia edilen günlüğü yayınlayan Nokta Dergisi hakkında yürütülen soruşturma tamamlandı. Savcılık, haberi yayınlayan Nokta Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Alper Görmüş hakkında 'neşren hakaret' ile 'iftira' suçlarından 6 yıl 8 aya kadar hapis istemiyle dava açtı. 13 Nisan günü polisler tarafından baskın düzenlenen Nokta Dergisi hakkındaki soruşturma emekli paşa Özden Örnek'in şikâyeti üzerine başlatılmıştı. Darbe iddiaları gündeme geldiğinde Star Gazetesi'nin haberinde Örnek, günlükteki notların kendisine ait olduğunu kabul etmişti. Örnek, açıklamasında, "Üniformamı çıkarmadan bir iki gün önce bu faaliyet notlarımın tamamını bilgisayardan sildim. Canımın yanacağını bildiğim için, bulunmasın, okunmasn diye üstünü yazarak sildim." demişti.
Olayın duyulması ve darbe girişimine kamuoyundan büyük tepki almasından sonra Örnek, bu kez günlüğün kendisinin olmadığını söyledi. Nokta hakkında başlatılan soruşturma kapsamında hazırlanan iddianamede, Genel Yayın Yönetmeni Alper Görmüş'ün, günlüklerin kendisine ait olmadığını açıklayan Özden Örnek'e 'basın yoluyla alenen hakaret' ve 'iftira' suçlarını işlediği belirtildi. Bu nedenle Görmüş'ün, hakaret suçundan 4 aydan 2 yıl 8 aya kadar, iftira suçundan ise 1 yıldan 4 yıla kadar hapsi istendi. Soruşturmanın darbe iddialarıyla ilgili kısmı ise Genelkurmay Askerî Savcılığı tarafından yürütülüyor. Nokta'nın yayımladığı günlüklerde, komutanların AK Parti'ye karşı iki darbe planladıkları, darbe girişimi destekçisi olarak da Jandarma eski Genel Komutanı Orgeneral Şener Eruygur'un adının geçtiği belirtiliyordu. Dergi, Genelkurmay Başkanlığı Askerî Mahkemesi'nin arama kararı ile 13 Nisan'da çok sayıda polis tarafından basılmıştı.
AKTİF HABER

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınızda Kişilik haklarına saldırı,küfür ve benzeri ifadeleriniz yayınlanmamaktadır.Yorumları yazarken İsminizi belirtmeniz önemle duyurulur.