HAYATTAN KESİTLER - Köylü Kadın...


Genc kiz, el aynasinda makyajini kontrol etti;"Gayet iyi" dedi.Guzelliginden emindi.
Cevresindeki erkeklerin pervane olmasin danzaten biliyordu guzel oldugunu. Hayatin tadini cikaran, rahat yasayan biriydi.
Cep telefonu caldiginda, aksam arkadaslariyla hangi eglence yerine gidecegine karar vermeye calisiyordu.
Telefondaki numaraya bakti, arayan annesiydi.
- Alo.kizim, nasilsin?
- Iyiyim anne. Ne oldu *
- Sana bir surprizim var.
- Surpriz mi?
- Evet.Cok eski bir arkadasim, dostum sehrimize gelmis..
- Eee kimmis.
- Kim oldugu surpriz. Fakat, onu senin almani
istiyorum.
- Ben mi?
- Evet, senin is yerine yakin olan parki biliyormus.
Parka gitmesini ve seninle bulusmasini soyledim. Senin de parka gidip onu almani istiyorum.
- Anne, ben boyle seyleri sevmem, kendin halletsen. -
-Kizim 1-2 saatlik bir isim var. Ayrica seni bebekliginden taniyan bir arkadasim.
Seni gorunce mutlaka cok sevinecektir.
- Amaaan. Peki peki.
-Nasil taniyacagim.
-Evden cikarken uzerine giydiklerini tarif ettim.O parkta bazi oturaklar piknik masasi seklinde. Parkin sinema tarafi girisindeki ilk piknik masasina otur.
O gelince seni bulacak.
-Tamam anne..tamam.
- Kizim senden her gun mu bir sey istiyorum.Universiteyibitireli, hele de ise gireli bir fatura yatirmaya bile gondermedim.
-Hemen darilma, tamam dedim ya.
-O nasil tamam demekse. neyse, hadi o zaman, izin al da cik, bekletme.
Ben de islerimi bitirip hemen gelecegim.
Genckiz, izin alip cikti.Kisa bir yuruyusten sonra parka vardi. Bu parkta dahaonce hic oturmadigini farketti.
Arkadaslariyla hep parali,luks eglence yerlerine giderlerdi. Annesinin tarif ettigi, giristeki ilk masayi buldu, bos olan kismina oturdu.
Masanin diger tarafinda bir koylu kadinla, kucuk kiz oturuyordu. Onlarla ayni yerde bulunmaktan utandigini hissetti.
"-Annemin arkadasi cabucak gelse de,sunlardan kurtulsam" diye dusundu.
Koylukadin cekinerek seslendi;
- Afedersin kizim, bir sey sorabilir miyim?
"Kizim" diye seslenmesi iyice sinirlerini bozdu.
- Ne var, adres mi soracan! ..
Sert cikis karsisinda kadin sesini alcaltti;
- Hayir kizim,baska bir sey soracaktim.
- Sizin gibi cahiller ya adres sorar, ya para ister. Koylu kadinin kizaran yuzune aldirmadi bile.
O sirada sik ve luks giyimli, orta yasli bir kadinin uzaktan yaklastigini gordu.
"-Nihayet."diye dusundu. Ayaga kalkip kadini karsilamaya calisirken, kadin yanlarindan gecip gitti.
Somurtarak geri oturdu. Yanindaki kucuk kiza daha siki sarilmis koylu kadinin gozunden bir damla yasin suzuldugunu gordu.
Kadingozyasini saklamak icin diger tarafa donunce bir yuzundeki buyuk yanik izi gorundu.
Genc kiz manali manali guldu;
- Bak kolayca gozyasi dokebiliyorsun, yuzunde de cirkin bir yanik izi var.
Burda ne bekliyorsun gec bir koseye ac mendilini agla. Fakat aglamayla benden bir seykoparacagini sanma, tamam mi.
Kadin dayanamadi;
- Cahil deyip duruyorsun. Ne cahilligimi gordun.
Tanimadigim bir kadina, torununun yaninda hakaret mi ettim! .
- Oooo... laf
yapmayi da biliyormus
-Anlasildi kizim, sen universite bitirmis, cok sey ogrenmis olabilirsin ama insanliktan sinifta kalmissin.
Torunumu okutmak icin ugrasacaktim. Fakat seni gorunce vazgectim.
Yasli kadin, kucuk kizi alip masadan kalkarken, bosalan yere dogru sik giyimli bir kadin yaklasti. Cevap
vermek icin hazirlanan genc kiz zengin giyimli, şık kadini gorunce uzaklasan yasli kadina cevap vermekten vazgecti.
Yasli kadin geriye bakmaya calisan kucuk kizin basini eliyle engelledi. Bir sure sonra, genc kizin annesi parkta yanina geldi.
- Merhaba kizim, Zeynep teyzen nerde?
- Kimse gelmedi anne. En son bir bayan geldi, yanima oturdu. O da sadece dinlenmek icin gelmis biriymis.
- Allah Allah! ...giyindiklerini cok iyi tarif etmistim, seni nasil bulamadi anlamadim.Yaninda kucuk bir kiz olacakti. Genc kiz bir an durakladi.
-Kucuk bir kiz mi?
- Evet
- Anne! . biz zengin, kulturlu insanlariz. Herhalde arkadasin da zengin, kulturlu biridir, degil mi?
-Kultursuz degil ama zengin degil.
- Sakin bana koylu bir kadin oldugunu soyleme.
- Koyden gelen kadina ne denir ki! ..
- Oh. iyi iyi, koylu kadinlari karsilmaya beni gonderiyorsun.
- Kizim, o kadina bir borcumuz vardi. O zamanlarda borcumuzun karsiligi bir sey veremedik.
' Gun gelir, bir ihtiyacim oldugunda, ben kapinizi calarim'
. Dedi ve iste bu gun kapimizi caldi.
-Ne istiyormus?
- Torununu okutmamizi istiyor. Baban simdi arabayla gelip hepimizi alacak, kayit icin okula goturecek.
- Anne, o koylu kadina ne borcun olabilir ki, anlayamadim?
Annesi, kizinin ofkeli ses tonuna dayanamadi;
- Kizim, sen bebekken biz koydeydik.
- Eee.
- Sana yillar once bahsetmistim, koydeyken evimiz yandi, biz de inekleri,atlari,tarlalari neyimiz varsa hepsini satip koyden goctuk, demistim.
-Evet, hatirladim.
- O yanginla ilgili bir ayrintiyi, seni uzulebilir veya seni evde yalniz biraktigimiz icin darilabilirsin korkusuyla anlatmamistik.
- Herhalde simdi anlatacaksin.
- Baban evde yoktu, ben de su doldurmaya koy pinarina gitmistim. Lodos mu ne diyorsunuz, iste o ruzgar bazen ters esiyormus, yukardan asagi filan.
Sen besikte uyuyorken ruzgar bacadan iceri esince kozler ocakliktan tahtalara sicramis, yangin baslamis. Pinar yerinden dumanlari gorup kostugumda alevler heryeri sarmisti. Birazdan yikilacak gibi gorunen eve yine de girmek icin atildigim anda Zeynep teyzen kucagina seni almis oldugu halde disarifirladi.
O sahneyi hic unutamam; onun kucagindan seni aldigimda o cigliklar atiyordu.
- Nicin?
- Seni kurtarirken, sag tarafi yanmisti.
Gelince gorursun sag yanaginda agir bir yanik izi var. Cok aci cekti cook.
Dur aglama, seni bu kadar uzecegini bilmiyordum.
Tamam kizim, bak makyajin akiyor, aglama. Hah! .. baban da geldi. Fakat Zeynep teyzen
hala bizi bulamadi. KAYNAK BILINMIYOR
--
Selam Ve Dua İle...

--~--~---------~--~----~------------~-------~--~----~
Bu grubun hiç bir siyasi oluşum ,parti, vakıf, örgüt, dernek veya benzeri yapılanmalarla alakası yoktur.Aynı zamanda onlara uzaklığı veya yakınlığıda bulunmamaktadır... Taraf olunması gerekiyor isede "MÜSLÜMAN ANADOLU İNSANININ " tarafında yer alan HABER BİLGİ PAYLAŞIM STANDIDIR..

Sayfalarımızda yayınlanan yorum ve yazılardan yazarları sorumludur.

"ANADOLU HABER GÜNLÜĞÜ" grubu.
Bu gruba posta göndermek için , mail atın : anadoluhaber@googlegroups.com
Bu gruba üyeliğinizi sonlandırmak için şu adrese e-posta gönderin: anadoluhaber-unsubscribe@googlegroups.com
Daha fazla seçenek için, http://groups.google.com/group/anadoluhaber?hl=tr
adresinde bu grubu ziyaret edin
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınızda Kişilik haklarına saldırı,küfür ve benzeri ifadeleriniz yayınlanmamaktadır.Yorumları yazarken İsminizi belirtmeniz önemle duyurulur.