Bir köylünün isyanı...

Elleri nasırlıydı,köylüydü.Kasketi yoktu ama toprak kokan eski bir ceket vardı sırtında.Bir vur bin ah işit kase-i fağfurdan misali anlatmaya başladı uzaklara bakarak. Bey biliyon mu benim iki kız,bir de oğlan vardı.Onlar için şehire göçtüydük.Tarlayı satmadıydım; onu da gidip ara sıra ekip biçiyodum.Kızların ikisi de peş peşe yüksek okul kazandılar ,önce böyük kız,sonra da küçük kız okulu bıraktı.Niçin diye sordum.Köyde de başlarını bağlarlardı , şehirde de açmadılar.Büyük kız 4 yıllık,küçük kız 2 yıllık okul kazandıydı; ama okutmadılar çocukları.Büyük kızı evlendirdim,küçük kız da kısmetini bekliyor şimdi evde.Derin derin içini çekti ve sesine bir titreme geldi,oğlanı da anlatayım mı sana dedi.Nasıl olsa o da başörtüsü takacak değildi ya, anlat dedim. Oğlan da geçen sene askere gittiydi künyesi geldi,şehit oldu.Yutkundu , başını karşı dağlara çevirdi ,boğuk bir hıçkırık işittim dudaklarından...Başın sağolsun Allah şehitliği herkese nasip etmez dedim.Bir müddet sustuk.
Sessizliği gene kendisi bozdu.Şimdi ne düşünüyom biliyon mu dedi? Anlat dedim.Şu kızı da bir baş göz edeyim de sonra dedi. "Ne sonra? " dedim.Devam etti yine,avrat da hasta zaten tekrar köye göçecem ,avradı ağalarına bırakacam,tarlayı da satacam , sonra ben bilyon yapcamı dedi...Anlamıştım ne yapacağını...
Köylü ya bu adam yol bilmez,iz bilmez kimi nerde bulacak mı diyorsunuz ?İnsanın hayatta en aziz varlığı yavrularıdır.Birileri onların varlıklarına,gözbebeklerine ,onların istikballerine, onların canına kast ederse VEEEEEE bu köylünün sabrı bir tükenirse eğer..Tut ki tutabilirsen sen onu...


--~--~---------~--~----~------------~-------~--~----~
Bu grubun hiç bir siyasi oluşum ,parti, vakıf, örgüt, dernek veya benzeri yapılanmalarla alakası yoktur.Aynı zamanda onlara uzaklığı veya yakınlığıda bulunmamaktadır...Müslüman Anadolu İnsanının Tarafında yer alan Gerçek Vatanseverliği ilke edinmiş HABER BİLGİ PAYLAŞIM STANDIDIR..

Grupta yayınlanan yorum ve yazılardan yazarları sorumludur.
-----------------------------------------------------------------
"ANADOLU HABER GÜNLÜĞÜ" grubu.
Bu gruba posta göndermek için , mail atın : anadoluhaber@googlegroups.com
Bu gruba üyeliğinizi sonlandırmak için şu adrese e-posta gönderin: anadoluhaber-unsubscribe@googlegroups.com
Daha fazla seçenek için, http://groups.google.com/group/anadoluhaber?hl=tr
adresinde bu grubu ziyaret edin
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınızda Kişilik haklarına saldırı,küfür ve benzeri ifadeleriniz yayınlanmamaktadır.Yorumları yazarken İsminizi belirtmeniz önemle duyurulur.