Hey on beşli on beşli...

HEY ON BEŞLİ

Hey On Beşli On Beşli,
Tokat Yolları Taşlı.
Onbeşliler Geliyor,
Kızların Gözü Yaşlı.


Aslan Yarim Kız Senin Adın Hediye,
Ben Dolandım Sen De Dolan Gel Beriye,
Fistan Aldım Endazesi On Yediye.


Giderim İlinizden,
Kurtulam Dilinizden.
Yeşil Bas Ördek Olsam,
Su İçmem Gölünüzden.


Aslan Yarim Kız Senin Adin Hediye,
Ben Dolandım Sen De Dolan Gel Beriye,
Fistan Aldım Endazesi On Yediye.


Gidiyom Gidemiyom,
Sevdim Terk Edemiyom.
Sevdigim Pek Gönüllü,
Gönlünü Edemiyom.


Aslan Yarim Kız Senin Adin Hediye,
Ben Dolandım Sen De Dolan Gel Beriye,
Fistan Aldım Endazesi On Yediye.


Türkünün Hikayesi :
Kiraz ağaçları tomurcuğa dururken ürkütücü, korkutucu bir haber yayıldı ortalığa. Ateş düşmedik ocak bırakmayan seferberlik, memleketin her köşesinden yine delikanlıları istiyordu. Bu kez sıra yaşı on sekize yeni basmış delikanlılarda... Şehirden şehire, köyden köye haber uçuruldu. Sırtını kayalara dayamış Tokat da titredi bu havadisle. Bin üç yüz on beş doğumlular kışlada toplanacaklar. Karayağız Türkmen delikanlıları kalktı geldi, kara zıpkalı Karadeniz uşakları, ince yapılı dil bilmez Çerkeş gençleri beşer onar gruplar halinde akın etti çevre köylerden. Kimini Çanakkale'ye yazdılar, kimini Filistin'e, Yemen'e. İllerini, köylerini bırakıp bilinmedik diyarlara doğru sürdüler atlarını. Kara tren vagonlarına doluştular. Gözü yaşlı duacı analarla sabırlı yavuklular kaldı geride. Ardından bir maşrapa su döktükleri delikanlıları için yanaklarından süzülen gözyaşlarını yazmalarının ucundaki gül oyalarına sildiler. Geride kalan kalbi kırık yavuklular içlerindeki yangını türkü yaptı, on sekizlik yiğitlerin ardından ağlayarak söylediler.
Hey on beşli, on beşli Tokat yolları taşlı On beşliler gidiyor Kızların gözü yaşlı...
BU HİKAYENİN TAMAMINI MI OKUMAK İSTİYORDUNUZ ?
Dokunun bu linke o zaman :

http://www.tabut.net/lofiversion/index.php?t33078.html




--~--~---------~--~----~------------~-------~--~----~
Bu grubun hiç bir siyasi oluşum ,parti, vakıf, örgüt, dernek veya benzeri yapılanmalarla alakası yoktur.Aynı zamanda onlara uzaklığı veya yakınlığıda bulunmamaktadır...Müslüman Anadolu İnsanının Tarafında yer alan Gerçek Vatanseverliği ilke edinmiş HABER BİLGİ PAYLAŞIM STANDIDIR..

Grupta yayınlanan yorum ve yazılardan yazarları sorumludur.
-----------------------------------------------------------------
"ANADOLU HABER GÜNLÜĞÜ" grubu.
Bu gruba posta göndermek için , mail atın : anadoluhaber@googlegroups.com
Bu gruba üyeliğinizi sonlandırmak için şu adrese e-posta gönderin: anadoluhaber-unsubscribe@googlegroups.com
Daha fazla seçenek için, http://groups.google.com/group/anadoluhaber?hl=tr
adresinde bu grubu ziyaret edin
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınızda Kişilik haklarına saldırı,küfür ve benzeri ifadeleriniz yayınlanmamaktadır.Yorumları yazarken İsminizi belirtmeniz önemle duyurulur.