T a r a f s ı z D e ğ i l i z

PEYGAMBERİMİZİN MECLİSİNE GİDELİM Mİ ? ASHABIYLA SOHBET HALKASINA DAHİL OLALIM MI?*****

DÜNYADA SEVDİRİLENLER

Resulullah efendimiz (s.a.v) buyurdu ki: ''Dünyanızdan bana üç şey sevdirildi: Güzel koku, Saliha kadın ve gözümün nuru namaz.''

Bunun üzerine Eba Bekir-i Sıdık (r.a.), doğru söyledin ya Resulullah! Bana da ''Dünyadan üç şey sevdirildi, dedi: Resulullah'ın yüzüne bakmak, malımı Resulullah'a harcamak ve kızımın Resulullah'ın nikahında olması.''

Bunun üzerine Hz.Ömer (r.a.) buyurdu ki, ya Eba Bekir, doğru söyledin.! Bana da ' 'Dünyadan üç şey sevdirildi: ''Emr-i bilma'ruf, nehy-i anilmünker, eski elbise''

Bunun üzerine Hz.Osman (r.a) dedi ki, doğru söyledin ya Ömer! Bana da 'Dünyadan üç şey sevdirildi: Açları doyurmak, çıplakları giydirmek, Kur'anı Okumak''

Bunun üzerine Hz.Ali (r.a) buyurdu ki, ya Osman doğru söyledin! Bana da '' Dünyadan üç şey sevdirildi: Misafire hizmet etmek, yaz günü oruç tutmak, kılıçla harp etmek.''

Bu arada Cebrail (a.s) geldi. Ve '' Ya Resulullah! Allahu Tebareke ve Teala, sizin konuşmanızı işitip beni gönderdi ve şayet dünya ehlinden olsaydım, neyi seveceğimi, bana sormanı, emretti '' dedi.

Resulullah Efendimiz (s.a.v) buyurdu ki '' Dünya ehlinden olsaydın neyi severdin?''

Cebrail (a.s)

''Yoldan çıkanları yola getirmek, dua ve iltica ehli gariblerin arkadaşı olmak, geçim sıkıntısı çeken ailelere yardımcı olmak, dedi ve şöyle devam etti:

Allahu Teala'da kullarının üç hasletini sever;

'' Bir işi yaparken bütün gücünü sarfetmesini, pişmanlıkla ağlamasını, fakirlikte sabretmesini sever.''

Şimdi Resulullah (S.A.V) size soruyor..Ey Ümmetim Dünyadan Size Ne sevdirildi..!

İmanım Ya Resulullah, Dinim Ya Resulullah, Duam Ya Resulullah, Sen Ya Resulullah, Ashabın Ya Resulullah….!


--~--~---------~--~----~------------~-------~--~----~
Bu grubun hiç bir siyasi oluşum ,parti, vakıf, örgüt, dernek veya benzeri yapılanmalarla alakası yoktur.Aynı zamanda onlara uzaklığı veya yakınlığıda bulunmamaktadır...Müslüman Anadolu İnsanının Tarafında yer alan Gerçek Vatanseverliği ilke edinmiş HABER BİLGİ PAYLAŞIM STANDIDIR..

Grupta yayınlanan yorum ve yazılardan yazarları sorumludur.
-----------------------------------------------------------------
"ANADOLU HABER GÜNLÜĞÜ" grubu.
Bu gruba posta göndermek için , mail atın : anadoluhaber@googlegroups.com
Bu gruba üyeliğinizi sonlandırmak için şu adrese e-posta gönderin: anadoluhaber-unsubscribe@googlegroups.com
Daha fazla seçenek için, http://groups.google.com/group/anadoluhaber?hl=tr
adresinde bu grubu ziyaret edin
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınızda Kişilik haklarına saldırı,küfür ve benzeri ifadeleriniz yayınlanmamaktadır.Yorumları yazarken İsminizi belirtmeniz önemle duyurulur.