Sultan II. Abdulhamid’i düşünmek

F. BURAK KAREN

Sultan II. Abdulhamid'i düşünmek Yeni bir yıla girerken görsel basında gösterime sunulan geçen yılın haber özetlerini izliyorum. Ortadoğu'da akan kan, oynanan oyunlar birer birer ekranda akarken çileler, entrikalar dolu bir devri; çareyi içimizdeki çürükleri kendi çıkarları doğrultusunda eğitmekte ve kullanmakta bulan barbar Batıyı, aydınlarımızın(!) gaflet, delalet hatta ihanet içinde boğuldukları bir zaman diliminde Sultan II. Abdulhamid Han'ı düşünüyor ve gözlerimin yaşardığını hissediyorum. Bütün Avrupa ülkelerinin, "hasta adam" olarak nitelenen Osmanlı Devletini pay etme sevdasına düştükleri bir devrede tahta oturan Abdülhamid'in genç yaşta zekâsı ve siyâsî kabiliyetleriyle Siyonist örgütlere, iç ve dış Masonlara, velhasıl Memalik-i Osmaniye'yi bölüp parçalamak isteyenlere karşı cansiperane ve destansı direnişi daha iyi anlıyorum. Abdülhamid'in tahtta geçtiği dönemde, Osmanlı'nın ve dünyanın durumunu düşündüğümde o günden bugünleri net olarak görebilen sultanın devlet yönetimi ve siyasi arenadaki dehasını anlıyor ve hüzünleniyorum. Koca imparatorluğu çok kötü şartlar altında eline almasına, buna rağmen hiç yılmadan, bıkmadan müthiş bir zekâ, sabır ve büyük bir mahâretle, otuz üç sene ciddî bir kayba uğratmadan idâre etmesine rağmen talihsizliğini düşünüyor ve irkiliyorum. Sadareti müddetince, koca bir devleti bütünüyle parçalanmaktan kurtarmasına, vatan parçasının dahili ve harici bedhahlar tarafından parça parça edilmesini önlemesine, perişan bir vaziyetteki ekonomiyi rayına oturtmasına ve dış borcun tamamına yakınını ödemesine, çok şümullü kültür ve eğitim seferberliğini başlatmasına rağmen " gelenin keyfi için geçmişe sövmeyi" âdet edinenlerin kaza oklarından kurtulamadığını düşünürken midemin bulandığını hissediyorum. Düvel-i Muazzama'nın İsrail devletinin kurulması yolundaki riyakarca baskılarına nasıl direndiğini, sıkışık durumdaki hazinesini milyonlarca sterlinle " rahatlatmaya" hazır olduklarını söyleyerek yanına kadar sokulan ve kendilerine "başlarını sokacak bir arazi vermesini isteyen" İsrail Devleti'nin kurucusu ve teorisyeni Theodor Herzl'in cömert teklifi karşısında gösterebilecek en sert tepkiyle reddiyesini, Yahudi diasporasının Abdülhamid'e güttüğü derin ve köklü kini düşünürken yüreğimin kabardığını hissediyorum. "Ben bir karış dahi olsa toprak satmam. Zira bu vatan bana değil, milletime emanettir. Milletim bu vatanı kanlarıyla mahsuldar kılmışlardır. O bizden ayrılıp uzaklaşmadan tekrar kanlarımızla örteriz. Böyle bir toprak parçası bizden kopartılmak istense bile o toprağı kanlarımızla kaplarız ve yine bizim toprağımız olur. Türk imparatorluğu bana ait değildir, Türk milletinindir. Ben onun hiçbir parçasını veremem. Ben canlı bir beden üzerinde ameliyat yapılmasına müsaade edemem" haykırışıyla İsrail devletinin kuruluşuna izin vermeyişini düşündükçe gönlümde açan çiçeklerin kokusuyla mest oluyorum.Aldığı tedbirlerle Devlet-i Aliyye'nin varlığı ve bekası yolunda çalışırken, düşmanın şerrinden kurtulamadığını ve Fransız tarihçisi Albert Vandal'ın, Ermeni isyanlarını bastırmasını bilen Abdülhamid Han'a kan dökücü manasına " Le Sultan Rouge" dediğini, bizdeki gafillerin de bir Hıristiyan'ın Ermeni menfaatleri uğruna uydurduğu bu tâbiri "Kızıl Sultan"a çevirerek Abdülhamid Han hakkında kullanmaktan utanmadıklarını düşündükçe utancımdan yüzümün kızardığını görüyorum. Osmanlı Devletinin başına gelen felaketlerin dış devletlerin piyonu olmuş Osmanlı devlet adamlarının basiretsiz tutumlarından kaynaklandığını anlayan ve Hüseyin Avni Paşa gibi İngilizlerden para bile alanları gören Abdülhamid'in hazineden maaş aldıkları, Osmanlı nimetiyle gırtlaklarına kadar dolu olduklar halde devletine ihanet edenleri tanımak ve takip etmek için kuvvetli bir istihbarat teşkilatı kurduğunu düşündükçe fevkalâde bir zekâ ve hâfızaya sâhip olduğunu daha iyi anlıyorum. Alman birliğini kurmuş olan Prens Bismark'ın: " Dünyâda yüz gram akıl varsa, bunun doksan gramı Abdülhamîd Han'da, beş gramı bende, kalan beş gramı da diğer dünyâ siyâsîlerindedir..." dediğini düşündükçe Sultan'dan sonra adeta yetim kalan ümmetin, sahipsizlik diyarında serseri kuşlar gibi bir öteye bir beriye sürekli kanat çırptığını; kimsesini aradığını düşünüyorum. Kendisini sevmeyenlerin bile onun açtığı okullarda yetiştiğini, devrinde de, devrinden sonra da anlaşılamamış, talihsiz bir gönül sultanı olduğunu; vatan toprakları üzerinde estirilen batılılaşma ve batı hayranlığı rüzgârlarının neticesinde hâl edildiğini düşündükçe gözlerimden yaşlar boşanıyor. Ekserisi Mason olan İttihat ve Terakki adli çete tarafından gönderilen ikisi Ermeni, biri Arnavut, birisi hain olan heyet tarafından tahtan indirildiğini düşündükçe Abdulhamid gibi ben de celalleniyor ve hayrete düşünüyorum. Ucuz ve rahat bir ulaşım imkânı sağlayacak, ticari hareketin artmasıyla yeraltı ve yerüstü zenginliklerinden istifade imkânını geliştirecek olan demiryolu güzergâhını, Türkiye üzerinden ve Bağdat-Musul istikâmetinden Medine'ye varacak olan raylı sistemi düşündükçe şaşa kalıyorum. Ülkemizin üzerine oynanan oyunları ve genel durumumuzun ne olduğunu anlamak için Abdülhamit Han'ı ve O'nun devrini çok iyi anlamamız ve bilmemiz gerektiğini biliyorum ve Ortadoğu zenginliğiyle iştahlanan Siyonist-haçlıya karşı ümmet politikasıyla cevap verebileceğimizi daha net görüyorum. Mekanın cennet olsun koca sultan!...
--~--~---------~--~----~------------~-------~--~----~
Bu grubun hiç bir siyasi oluşum ,parti, vakıf, örgüt, dernek veya benzeri yapılanmalarla alakası yoktur.Aynı zamanda onlara uzaklığı veya yakınlığıda bulunmamaktadır...Müslüman Anadolu İnsanının Tarafında yer alan Gerçek Vatanseverliği ilke edinmiş HABER BİLGİ PAYLAŞIM STANDIDIR..

Grupta yayınlanan yorum ve yazılardan yazarları sorumludur.
-----------------------------------------------------------------
"ANADOLU HABER GÜNLÜĞÜ" grubu.
Bu gruba posta göndermek için , mail atın : anadoluhaber@googlegroups.com
Bu gruba üyeliğinizi sonlandırmak için şu adrese e-posta gönderin: anadoluhaber-unsubscribe@googlegroups.com
Daha fazla seçenek için, http://groups.google.com/group/anadoluhaber?hl=tr
adresinde bu grubu ziyaret edin
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınızda Kişilik haklarına saldırı,küfür ve benzeri ifadeleriniz yayınlanmamaktadır.Yorumları yazarken İsminizi belirtmeniz önemle duyurulur.