Her gün bir Ayet, bir hadis ve günün duası

Her gün bir Ayet

59- Ey iman edenler! Allah'a itaat edin, Peygambere de itaat edin ve sizden olan emir sahibine de itaat edin. Eğer herhangi bir şeyde anlaşmazlığa düşerseniz; Allah'a ve ahiret gününe gerçekten inanıyorsanız, onu Allah ve Resulüne arz edin. Bu, daha iyidir ve sonuç bakımından da daha güzeldir.

60- Şunları görmüyor musun? Kendilerinin sana indirilene ve senden önce indirilene inandıklarını ileri sürüyorlar da tağuta inanmamaları kendilerine emrolunduğu halde, tağut önünde muhakemeleşmek istiyorlar. Şeytan da onları bir daha dönemeyecekleri kadar iyice sapıklığa düşürmek istiyor.

61- Onlara: "Allah'ın indirdiğine ve Peygambere gelin!" denince, münafıkların senden büsbütün uzaklaştıklarını görürsün.

62- Ya nasıl, elleriyle yaptıkları yüzünden başlarına bir felaket gelince, hemen sana geldiler de: "Biz sadece iyilik etmek ve arayı bulmak istedik." diye Allah'a yemin ediyorlar.

63- Onlar, Allah'ın kalblerindekini bildiği kimselerdir; Onlara aldırma, onlara öğüt ver ve onların içlerine tesir edecek güzel söz söyle!

Nisa Sûresi / 59-63. Ayetler

Bu Ayet-i Kerime Elmalılı M. Hamdi Yazır'ın Kur'an Mealinden alınmıştır.

Her gün bir Hadis

382. Muâz radıyallahu anh, Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem'i şöyle buyururken dinledim dedi:

Allah Teâlâ; "Benim rızâm uğrunda birbirlerini sevenler için peygamberlerin ve şehidlerin bile imreneceği nurdan minberler vardır" buyurmuştur.[10]

[10] Tirmizî, Zühd 53.

* Dünyevi maksatlar dışında sadece Allah rızası için sevenlere böyle güzel nimetler verilecektir. [11]

[11] Abdullah Parlıyan, Açıklamalı Tam Riyazu's-Salihin Tercümesi: 139.

Bu Hadis-i Şerif ERKAM YAYINLARI'nın Riyazü's Salihin adlı eserinden alınmıştır.

Günün Duası

Tükeniyorum Rabbim
Tükeniyorum Rabbim! Yalnız kaldığımı düşünüp, varlığının her an, her noktada
tezâhür ettiğini, beni devamlı koruyup gözettiğini, gönlümden geçenlere dahî
cevap verdiğini unuttuğum zaman, "Rabbim" demeyi unuttuğum an tükeniyorum!
Diriliyorum Rabbim! Sana yaslandığım, Sana güvendiğim, Sen'inle başlayıp,
Sen'inle devam ettiğim, tüm işlerimi Sana havâle ettiğim an!
"Ne güzel Dost'sun" dediğim zaman diriliyorum.
Tükeniyorum Rabbim! Tüm sevdiklerimden; anne-babamdan, cânandan, ten
kafesindeki cândan daha yakın olduğunu bilerek, ellerimi Sana açmayı,
Sen'den netice, Sen'den çâre beklemeyi unuttuğum zaman!
"Bu dertler neden bana?" dediğim an tükeniyorum.
Diriliyorum Rabbim! Havayı soluyup Sen'inle dolduğum, gözümü açtığımda Sen'i
bulduğum, en sağlıklı irtibatı Sen'inle kurduğum, tüm dünya bana küsse de
Sen'in dostluğunu ümid ettiğim an! "Kahrın da hoş , lütfun da hoş" dediğim
zaman diriliyorum.
Tükeniyorum Rabbim! Hayat enkâzı altında kaldığımda, çekiç misâli zaman
beynime vurduğunda... Hayal, ideal diye, küçük hedefler peşinde
koştuğumda... Dünya meşgalesine dalıp, bir cenneti, bir azabı, bir de ölümü
unuttuğumda...
"Beni affet" demeyi azalttığımda tükeniyorum.
Diriliyorum Rabbim! Yandığımda Sen'inle söndüğüm, Seni hatırlayıp rûhumu
güldürdüğüm, O sırlı gücünden kuvvet aldığım, Sen'inle yürüdüğüm, dua ederek
Sen'inle konuştuğumda... İçimdeki tüm ırmaklar sana kavuştuğunda... Ruhum
kitabın ve secdenle buluştuğunda… "Ya Rab, bırakma ellerimi" dediğimde
diriliyorum. Yeniden cânlanıyor, cânıma cân katıyorum! Cânımda Sen'i
buluyorum! Sen'inle huzur doluyorum!
Dirilişlerim, dostluğunun tercümesidir. Sen'i yâr bilişimin, yoluna serdâr
oluşumun, sözlerinle hemhâl oluşumun işâretidir. Dirilişlerim, sana açılan
tüm kapıların anahtarıdır... O kapılar önünde gösterebileceğim en güzel
beraattır. Dirilişlerim, tüm yangınlardan firar edişim, sonu olmayan bir
tebessümdür! Ruhumun ebedî dosta, yegâne vuslata ilerleyişidir. "La ilâhe
illallâh", Sen'den başka yok ilâh diyerek, kendimi Sana emânet edişimdir.
Durdur tükenişimi. Kabul buyur dostluğuna.

Dirilt beni Rabbim!..

Lütfen dualarımızda ezilen, sömürülen, işgal altındaki bütün Müslümanları unutmayalım!...


--~--~---------~--~----~------------~-------~--~----~
Bu grubun hiç bir siyasi oluşum ,parti, vakıf, örgüt, dernek veya benzeri yapılanmalarla alakası yoktur.Aynı zamanda onlara uzaklığı veya yakınlığıda bulunmamaktadır...Müslüman Anadolu İnsanının Tarafında yer alan Gerçek Vatanseverliği ilke edinmiş HABER BİLGİ PAYLAŞIM STANDIDIR..

Grupta yayınlanan yorum ve yazılardan yazarları sorumludur.
-----------------------------------------------------------------
"ANADOLU HABER GÜNLÜĞÜ" grubu.
Bu gruba posta göndermek için , mail atın : anadoluhaber@googlegroups.com
Bu gruba üyeliğinizi sonlandırmak için şu adrese e-posta gönderin: anadoluhaber-unsubscribe@googlegroups.com
Daha fazla seçenek için, http://groups.google.com/group/anadoluhaber?hl=tr
adresinde bu grubu ziyaret edin
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınızda Kişilik haklarına saldırı,küfür ve benzeri ifadeleriniz yayınlanmamaktadır.Yorumları yazarken İsminizi belirtmeniz önemle duyurulur.