Her gün bir Ayet, bir hadis ve günün duası

Her gün bir Ayet

69- Kim Allah'a ve Peygambere itaat ederse işte onlar, Allah'ın kendilerine nimet verdiği peygamberlerle, sıddıklarla, şehidlerle, iyilerle birliktedir. Bunlar ne güzel arkadaştır!

70- Bu lütuf Allah'tandır. Bilen olarak Allah yeter.

71- Ey iman edenler! Düşmana karşı her türlü savunma tedbirinizi alınız. Onlara karşı ya küçük birlikler halinde hareket ediniz veya topyekün seferber olunuz.

72- Şüphesiz içinizden bir kısmı vardır ki, pek ağır davranır. Eğer başınıza bir musibet gelirse: "Allah bana lutfetti de onlarla beraber bulunmadım." der.

73- Ve eğer Allah'tan size bir lütuf ve zafer erişecek olsa, sizinle kendisi arasında hiç sevgi yokmuş gibi, bu sefer de hiç şüphesiz şöyle diyecek: "Ah ne olurdu, onlarla beraber olaydım da büyük murada ereydim."

Nisa Sûresi / 69-73. Ayetler

Bu Ayet-i Kerime Elmalılı M. Hamdi Yazır'ın Kur'an Mealinden alınmıştır.

Her gün bir Hadis

384. Ebû Kerîme Mikdâd İbni Ma'dîkerib radıyallahu anh'den rivayet edildiğine göre Nebi sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:

"Din kardeşini seven kişi, ona sevdiğini bildirsin!"[14]

[14] Ebû Dâvûd, Edeb 113 ; Tirmizî, Zühd 54.

* İslam toplumu birbirini Allah için seven insanların bir araya geldiği toplumdur. [15]

[15] Abdullah Parlıyan, Açıklamalı Tam Riyazu's-Salihin Tercümesi: 140.

Bu Hadis-i Şerif ERKAM YAYINLARI'nın Riyazü's Salihin adlı eserinden alınmıştır.

Günün Duası

ALLAH'ım !
Yalnız Senden yardım diler yalnız Sana kulluk ederiz.
Seni sığınak, barınak, tutamak bilir Ya ALLAH deriz.
Şeytandan SANA sığınır Eûzu Billah deriz.
Her işe Seninle başlar Bismillah deriz.
Nimet verdiğinde gönülden şükrederiz.
Versende aslanda Elhamdülillah deriz.
Hayran kaldığımızda maşALLAH,
Pişman olduğumuz da Estağfirullah deriz.
Sevindiğimizde ALLAH'u ekber,
Üzüldüğümüzde inna lillah deriz.
Canımız sıkıldığında fe-subhanALLAH ,
Zafer kazandığımızda nasrun minALLAH,
Rızık kazandığımızda er-rizku al ALLAH deriz.
Bir işi arzu ettiğimizde inş ALLAH,
Bir işi başardığımızda biiznillah deriz.
Güçlük karşısında la-havle ve-la kuvvete illa billah,
Söz verdiğimizde v ALLAH ve billah deriz.
ALLAH'ım !
Benliğimin yaktığı ateşte yakma beni!
Beni nefsime kul etme, kul et nefsimi Sana !
Bir lahza dahi bana bırakma beni!
Sen bana yetersin, yetmem ben bana.
Bilmediğimi bildir, görmediğimi göster!
Sen bildirmezsen bilemem, göremem göstermezsen
Gönlüme huzur, gözlerime nur, dizime derman ver!
Sen OL deyince olur, olmaz OL demezsen.
Canana can, cana canan , kalbe ferman ver!
Al işte ellerim, uzattım sana!
Ne olur, ne olur bırakma beni bana !
Sen bana yetersin, yetmem ben bana !
Şu dünyada nicelerinin gözleri yaşlı, gönülleri kırık,
Niceleri kaldı biçare, yardımım dokunamıyor onlar neçare!
Elimi uzatacak dermanım da yoktur onlara,
Senden diliyoruz, Senden istiyoruz, herşeyi SENDE biliyoruz.
İzzet ver müminlere, şeref ver hepimize,
Eğdirme boynumuzu küffar karşısında,
Senden başkasına muhtaç kılma bizleri.
ALLAH'ım, ellerimizi bırakma!
Yöneldik Sana emrinle, boş çevirme,
Huzuruna gelen bu acizlerin yürekleri Sen geniş eyle.
Mahzun kılma boynumuzu, kaplerimizde hüzünleri Sen dağıt,
Sevindir garipleri, mazlumları, öksüzleri, yetimleri, dulları
Sana yönlendir hakkıyla, bütün kulları
Ümidimiz değildir dünya, ebedi saadet yurdudur
İsteğimiz en büyük mükâfat Cemal-i Nûr'undur.
ALLAH'ım !
Bırakma bizi….
Sev bizi, sevdir bizi….
ALLAH'ım !

Lütfen dualarımızda ezilen, sömürülen, işgal altındaki bütün Müslümanları unutmayalım!...


--~--~---------~--~----~------------~-------~--~----~
Bu grubun hiç bir siyasi oluşum ,parti, vakıf, örgüt, dernek veya benzeri yapılanmalarla alakası yoktur.Aynı zamanda onlara uzaklığı veya yakınlığıda bulunmamaktadır...Müslüman Anadolu İnsanının Tarafında yer alan Gerçek Vatanseverliği ilke edinmiş HABER BİLGİ PAYLAŞIM STANDIDIR..

Grupta yayınlanan yorum ve yazılardan yazarları sorumludur.
-----------------------------------------------------------------
"ANADOLU HABER GÜNLÜĞÜ" grubu.
Bu gruba posta göndermek için , mail atın : anadoluhaber@googlegroups.com
Bu gruba üyeliğinizi sonlandırmak için şu adrese e-posta gönderin: anadoluhaber-unsubscribe@googlegroups.com
Daha fazla seçenek için, http://groups.google.com/group/anadoluhaber?hl=tr
adresinde bu grubu ziyaret edin
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınızda Kişilik haklarına saldırı,küfür ve benzeri ifadeleriniz yayınlanmamaktadır.Yorumları yazarken İsminizi belirtmeniz önemle duyurulur.