T a r a f s ı z D e ğ i l i z

[ANADOLU HABER] ***Gul iscisi olabilmek***








Sevgili dostum,

Hani hemen her gördüğün yerde ' ya kardaş ne düşünüp duruyorsun 'diyorsun ya ikide birde.

Hani �Boş ver arkadaş dünyanın gailesini, ya da Karadeniz�de gemilerin mi battı aloo! Kardaş! Sana diyorum sana, sen mi kurtaracaksın bu dünyayı� Biraz istihza, biraz da ironik yollu ifadelerle karışık senin ti� ye aldığın o derin ve dalgın dalgın düşünme var ya.

Hani �Boş ver kardaş sana ne komşun ölmüş, hastaymış, açmış, arkadaşının ağrısı, derdi, mide spazmları, tasası, sızısı varmış boş ver hemşerim, boş ver sen bunları, sana ne bunlardan, sen yaşamana bak, bunları düşünme dercesine �Ne düşünüyorsun böyle� diyorsun ya ikide bir.

Evet, sevgili dostum ben bu hastalığı, bu güzel hastalığı şakaklarına ak düşmüş, başını ellerinin arasına koyup derin derin düşüncelere dalan sevgili babacığımdan miras aldım.

Ben bu güzel hastalığı sevgili dostum, memleketi için yanıp kavrulan �kanayan bir yara gördüm mü kanar ta içim� diyen, vatanını ve milletini düşünen M. Akif'lerden miras aldım. 'İnsan düşünen bir hayvandır 'diyen Aristolardan, bir fıçıyı kendisine mesken tutan Diyojen�lerden. �Düşünüyorum o halde varım� diyen Descartes�lerden miras aldım.



Sevgili dostum, düşünki insanı hayvandan ayıran en büyük değer düşünmek ki evet bu, gerçekten en büyük değerdir. Eğer insan onu kaybederse nasıl bir derekeye düştüğünü, düşeceğini var sen hesap et. Descartes �insan düşünen canlıdır � der, evet, kâinatta yığınla canlı var ama insanı bu canlılardan ayıran en büyük özellik �düşünme� yetisi. Yine evrenin Rabbi, Rabbi�l alemin insanı eşrefi mahlûkat, yani yaratılmışların en şereflisi, derken de onu eşrefli bir mahlûk yapan da insandaki düşünme yetisidir.

Sevgili dostum düşünen insan, hayatına güzellikler katabilen insandır. Kaderine yön verebilen, �komşusu aç iken kendisi tok yatmayan�, müminler birbirlerine karşı bir elin tuğlaları gibidir� diyebilen benlik gömleğini yırtarak, �biz� diyebilen ve toplumsal bir duruş sergileyebilen insandır.



Sevgili dostum âlemlerin Rabbi bir örümceği, bir sivrisineği ve diğer ibret alınacak önekleri ardı ardına sıralarken, bunları ancak düşünenlerin anlayacağını defaatlerce anlattığını seninde çok iyi bildiğinden eminim.

Örümceklerin çok az kimse tarafından bilinen şaşırtıcı ve hayranlık verici özelliklerini anlatan ve bunu yaparken hep "nasıl" ve "niçin" sorularını sordurtan ve insanı "düşünebilen bir topluluktan� olabilmek, insana diğer her şeyden çok daha gerekli olduğunu hatırlatan da yine O, yani âlemlerin Rabbidir.

Kendinden (bir nimet olarak) göklerde ve yerde olanların tümüne sizin için boyun eğdirdi. Şüphesiz bunda, düşünebilen bir kavim için gerçekten ayetler vardır. (Casiye Suresi, 13)

Evet sevgili dostum,, insan, ibret alabilen, ders çıkarabilen, düşünebilen ve bu düşündüklerinden de hayati bir sonuca varabilen varlıklardır. Göklerin ve yerin yaratıcısı olduğunu, her nefsin ölümü tadacağını, yedi göğün ve arşın, melekûtun sahibinin olduğunu, yerin ve göğün yaratılışındaki, geceyle gündüzün yaratılışındaki hikmetleri, yeniden yaratılacağımızı, mahşeri, mizanı ve hesap gününü düşünebilendir.

İmdat AKKOYUN
--





.
__,_._,___

--
Bana ulaşmak için: dosta333@gmail.com


Kuşlar gibi uçmayı,balıklar gibi yüzmeyi,öğrendik ama basit bi sanatı
unuttuk,insan gibi yaşamayı.
--~--~---------~--~----~------------~-------~--~----~
Bu grubun hiç bir siyasi oluşum ,parti, vakıf, örgüt, dernek veya benzeri yapılanmalarla alakası yoktur.Aynı zamanda onlara uzaklığı veya yakınlığıda bulunmamaktadır...Müslüman Anadolu İnsanının Tarafında yer alan Gerçek Vatanseverliği ilke edinmiş HABER BİLGİ PAYLAŞIM STANDIDIR..
Grupta yayınlanan yorum ve yazılardan yazarları sorumludur.
-----------------------------------------------------------------
"ANADOLU HABER GÜNLÜĞÜ" grubu.
Bu gruba posta göndermek için , mail atın : anadoluhaber@googlegroups.com
Bu gruba üyeliğinizi sonlandırmak için şu adrese e-posta gönderin: anadoluhaber-unsubscribe@googlegroups.com
Daha fazla seçenek için, http://groups.google.com/group/anadoluhaber?hl=tr
adresinde bu grubu ziyaret edin
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınızda Kişilik haklarına saldırı,küfür ve benzeri ifadeleriniz yayınlanmamaktadır.Yorumları yazarken İsminizi belirtmeniz önemle duyurulur.