ERZURUMLU ESNAFLAR İSRAİL MALI SATMIYOR!


Filistin'in Gazze kentini kana bulayan İsrail'e, tepki yağmaya devam ediyor. Mitingler, gıyabi cenaze namazları ve yürüyüşlerle protesto edilen İsrail'e, Erzurum esnafından da ilginç tepkiler geliyor. Esnafın kepenk indirme ve işyerlerini taziye evine dönüştürme şeklindeki tepkilerine, her geçen bir yenisi ekleniyor.

İSRAİL ÜRÜNLERİNE PROTESTO

Erzurum'da toptan ve perakende kuruyemişçilik yapan Adem Baba isimli esnaf, İsrail mallarının protesto edilmesi için adeta seferberlik başlattı. Kendi işyerinde sattığı İsrail menşeli ürünleri geri iade etmekle kalmayan ve aynı zamanda müşterileri için de broşür hazırlayan Adem Baba, kendisinden alışveriş yapan her müşterisine bu broşürlerden dağıtıyor. Üzerinde İsrail mallarının isimleri bulunan broşürleri müşterilerine dağıtan Baba, "Benim elimden de bu kadarı geliyor" diyerek, herkesi bu konuda duyarlı davranmaya davet etti.

İSRAİL ÜRÜNÜ SİGARALAR SATILMIYOR

"İsrail menşeli ürünleri geri iade ettikten sonra insanların marka takıntısından dolayı işlerimiz ciddi manada düştü. Ama olsun, ben hizmet ettiğim bu amacın çok daha kıymetli olduğuna inanıyorum" diyen Erzurumlu esnaf Adem Baba, İsrail ürünü sigaraları bile satmadığını dile getirdi. Vatandaşların bu konuda gün geçtikçe duyarlılık kazandığını ve hatta bu protesto nedeniyle tebrik bile edildiğine dikkati çeken Adem Baba, "Artık İsrail'in ne sigarasını satıyorum, ne meşrubatını. İşyerimi yerli ürünlerle doldurdum. Hazırladığım el ilanlarıyla hangi ürünlerin İsrail menşeli olduğunu halka anlatmaya çalışıyorum" dedi.

TOPLUMSAL VİCDAN

İsrail'e tepki göstermenin ve protesto etmenin, vicdan taşıyan herkes için artık sorumluluk haline geldiğini ifade eden Baba, "Ben bu konuda kazancımdan feragat ettim. Vatandaşlarımız da marka takıntılarından vazgeçmelidir. Müslümanlar olarak İsrail'e işte böyle ders verelim" şeklinde konuştu.

1 yorum:

Yorumlarınızda Kişilik haklarına saldırı,küfür ve benzeri ifadeleriniz yayınlanmamaktadır.Yorumları yazarken İsminizi belirtmeniz önemle duyurulur.