Erdoğan'dan NATO'ya Rasmussen resti!


Erdoğan, NATO Genel Sekreterliği'ne aday olan Danimarka Başbakanı Rasmussen'in adaylığına karşı çıktı.

Danimarka Başbakanı Anders Fogh Rasmussen, NATO Genel Sekreterliğine adaylığını resmen açıkladı.
ERDOĞAN RASMUSSEN'E KARŞI ÇIKTI
Rasmussen’in adaylığını resmen açıklamasından kısa bir süre sonra, Londra Chatnam Hause’de bir konuşma yapan Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Rasmussen’in adaylığına olumsuz baktığını ifade etti.

ROJ TV VE KARİKATÜR KRİZİ
Terör örgütünün yayın organının Danimarka merkezli olmasını ve karikatür krizini gündeme getiren Erdoğan, “Buralarda barış sürecine katkısı olamayanlar acaba bundan sonra nasıl olacak? Bu tabii bizde bir soru işareti meydana getiriyor. Kişisel kanaatimi söylüyorum: Ben olumsuz bakıyorum” dedi.

"BARIŞI NASIL SAĞLAYACAK?"
Yakın saatlerde Chatnam Hause’de konuşmakta olan Başbakan Erdoğan ise Rasmussen’in adaylığı ile ilgili olarak şu ifadeleri kullandı: “NATO’nun güç kaybetmemesini istiyoruz.

NATO, barışı güvence altına alma durumunda olan bir kurumdur. Fakat benim ülkemdeki terör örgütünün yayın organı Danimarka merkezli olarak yayın yapıyormuş. 4 yıl önce ben Sayın Rasmussen’den böyle bir ricada bulundum. Belgeleriyle ortaya koyup ‘Bunu durdurun' dememize rağmen bunu durduramamıştır veya durdurmamıştır. 4 yıl içinde bazı şeyler yaşadık ama hiçbir netice alamadık. Nasıl bu barışı korumak olacak, nasıl barışı güvence altına almak olacak.

Bir karikatür krizi yaşadık. Bu krizde kendilerinden ricada bulundum. ‘Ülkenizdeki İslam ülkelerinin büyükelçilerini lütfen davet edin. Onlara bu durumu anlatın, bu sıkıntılı durumu nasıl aşacağımızı konuşun’ dedik, ne yazık ki yine olumlu yaklaşılmadı. Buralarda barış sürecine katkısı olamayanlar acaba bundan sonra nasıl olacak? Bu tabii bizde bir soru işareti meydana getiriyor. Kişisel kanaatimi söylüyorum: Ben olumsuz bakıyorum.”


NATO'dan bir yetkili, Danimarka Başbakanı Anders Fogh Rasmussen'in NATO Genel Sekreteri olabilmesi için Türkiye'yi ikna etmek için büyük bir gayretin gösterildiğini söyledi.

Adının açıklanmasını istemeyen bir NATO yetkilisi Hollanda'nın NRC gazetesine yaptığı açıklamada, Fransa ile Almanya'nın ortaklaşa düzenleyeceği ve ABD Başkanı Barack Obama'nın da katılacağı NATO zirvesi öncesinde üye ülkelerin Türkiye'yi ikna etmek için büyük bir gayret içerisinde olduklarını söyledi. Yetkili, "Henüz ümidimizi kaybetmiş değiliz. Son dakikada da olsa Türkiye'nin ikna olacağını ve adaylığı Cumartesi'ye yetiştireceğimizi düşünüyorum" demesine rağmen, "Bir hafta öncesine dek zor görünüyordu, ama şimdi daha da zor görünüyor" diyerek, ihtiyat payı bırakmayı da ihmal etmiyor.

Danimarka'nın halen Afganistan'ın Helmand bölgesinde muharip 700 askeri olmasına rağmen, İslam dünyasında kötü bir imajı olan Rasmussen'in adaylığına yönelik endişenin sadece Türkiye tarafından değil, Afganistan'ın istikrarı için Müslüman dünyasının da desteğinin alınması gerektiğini söyleyen diğer NATO üyeleri tarafından da paylaşıldığı belirtiliyor.

Center for Transatlantic Relations isimli düşünce merkezinden Dan Hamilton, "Danimarka'nın son yıllarda adının geçtiği olaylardaki tutumu işi zorlaştırıyor" derken, İslam dünyasına karşı yeni bir imajla çıkmak isteyen NATO'nun, iyi bir cv'si olmasına rağmen, Rasmussen'den başka bir adaya yönelmesi gerektiğine işaret ediyor.

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınızda Kişilik haklarına saldırı,küfür ve benzeri ifadeleriniz yayınlanmamaktadır.Yorumları yazarken İsminizi belirtmeniz önemle duyurulur.