[anadoluhaber:35444] Güncel Yazı

MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ NE KADAR ÇARPIK?

Özel eğitimi bilen öğretmenlerle bir söyleşi yaptık. Konuyu önce Eğitim İş üyesi ve Ulusal Eğitim Derneği Bodrum Temsilcisi rehber öğretmen Yusuf Solmaz’a sorduk. Solmaz, özel eğitim alanında önemli sorunlar yaşandığından söz etti. Nasıl sorunlar bunlar diye araştırmaya başladığımızda karşımıza inanılmaz bir manzara çıktı.

Hepimizin de bildiği gibi okullarımızda özel eğitime muhtaç öğrencilerimiz var.

Bilmeyenler için açıklayalım… Özel eğitim, özürlü bireylere yönelik eğitimdir.

Özel Özel Eğitim Kurumları dediğimizde, bu kurumların şahıs kurumları olduğundan söz etmiş oluyoruz. Özel Özel Eğitim Kurumları, parayla özürlü öğrencilerimize hizmet verir. Bu kurumların bir adı da Rehabilitasyon Merkezleridir. Sayıları sürekli artmakta olduğu için yolda giderken tabelalarına ya da öğrenci servislerine sıkça rastlarsınız.

Diyelim ki özürlü bir çocuğumuz var. Ekonomik durumumuzun önemi yoktur. Ben inşaatlarda çalışıyor olabilirim. Başka bir kişi üniversite öğretim üyesi ya da devlet bakanıdır. Her özürlü çocuğa ailesinin durumuna bakılmaksızın yardım yapılır.

Süreç nasıl işler?

Özürlü çocuğumuzu hastaneye götürdük, özürlü raporumuzu aldık. Bir özel özel eğitim kurumuna gittik. Özel özel eğitim kurumu çocuğumuzu kayıt etti. Bu kurum bundan sonra çocuğunuz için gelir düzeyiniz ne olursa olsun, her ay düzenli olarak devletten para alacaktır.

Öğrenci başına en az 400 YTL.

Olayın özel sektör boyutu böyle…

Bir öğretmen maaşı ne kadar?

Ortalama 1200 YTL diyelim. Bu bilgiyi bir köşede bulunduralım.

Şimdi de çocuğumuzun devlet okulundaki durumuna bakalım.

Ağır zihinsel engeli ya da ağır sağlık sorunu olmadığı sürece her çocuk ilköğretim okuluna gidebilir.

Bir öğretmen: Daha önce çalıştığım ilköğretim okulunda en az 20 kaynaştırma öğrencisi vardı. Bu çocuklar hem rehabilitasyon merkezine gidiyor he de okulda eğitim görüyorlardı.

Kaynaştırma öğrencisi nedir?

Öğretmen: Normal eğitimden yararlanamayan öğrencilere durumlarına göre verilen eğitimdir. Bu eğitime özel eğitim diyoruz.

Ben: Özürlü öğrencileri normallerle kaynaştırarak eğitmeye çalışıyoruz yani…

Öğretmen: Doğru… Daha doğrusu ise şu: Özürlü öğrencilerin eğitimini normal öğrencilerin arasında kaynatıyoruz.

Neden?

20 kaynaştırma öğrencisi olan bir okulda bir tane özel eğitim öğretmeni yok da ondan.

Hani çocuk başına devlet özel özel eğitim kurumlarına 400 YTL veriyordu ya… Özürlü çocuk, devlet okuluna gelince, okul, devletten herhangi bir yardım almıyor.

Okul müdürüne şöyle denmiyor: Sayın müdürüm, 20 özürlü öğrenciniz varmış size 1000 lira gönderiyorum. Bu parayla okulunuzda bir özel eğitim öğretmeni görevlendiriniz.

Düşünebiliyor musunuz, özel kurumlar söz konusu olduğunda öğrenci başına 400 ve üzerinde yardım, devlet okulu söz konusu olduğunda herhangi bir yardım yok.

Özel eğitim öğretmeni: Gazetelerde okumuşsunuzdur. Rehabilitasyon merkezleri devleti soymak için kırk takla atıyor. Çoğu tabela kurumu… Eğitim kalitesi bakımından içi boş kurumlar… Çoğunluğu özel eğitim yapıyoruz diyerek özürlü çocukları bir süre evinden uzak tutuyorlar. Bu da ailenin işine geliyor. Gelmese ne yapsın? Tabi ki aileler iyi bir eğitim istiyor. Eğitim olmayınca, çocuklarının haftada birkaç gün ya da her gün farklı bir ortamda kontrol altında tutulmasına razı oluyorlar.

Ben: Özel eğitim kurumları bir nevi bakıcılık yapıyor diyebilir miyiz?

Başka bir özel eğitim öğretmeni:  Pahalı bir bakıcılık bu… Ailelerle konuştuğunuzda görüyorsunuz, özürlü ailelerinin çoğu bu kurumlarda verilen eğitimden memnun değildir. Ama başka çareleri yok. Devlet okuluna gidiyorlar özel eğitim öğretmeni bulamıyorlar, özel okullara gidiyorlar işi bilmeyen, para kazanmaktan başka bir şey düşünmeyen kurum sahipleriyle karşılaşıyorlar.

Özel özel eğitim kurumunda çalışan bir özel eğitim öğretmeni: Öyle kurum sahipleri var ki, bunlar sağda solda didik didik özürlü çocuk arıyorlar. Bir özürlü çocuk bulup kuruma getirdiğinizde size para bile verirler. Özürlü çocuk bulabilmek için özel personel tutuyorlar. Bu personelin işi, yalnızca özürlü çocuk aramak…  Okullara gitmek, gecekondularda dolaşmak, muhtarlardan bilgi almak...

Ben:  Önceden kimse bakmazdı bu çocukların yüzüne... Demek bu kadar ilerledik… Bir nevi özürlü çocuk avcılığı bu…

Başka bir öğretmen: Yıllardır bu av devam ediyor. İşin komik tarafı da, özel eğitim kurumların birbirlerinden özürlü çocuk çalmaya çalışmasıdır. İşi bilen bilmeyen rehabilitasyon merkezi açtı. Özel eğitim, kolay para kazanma yolu olarak görülüyor.

Ben: Bir dakika, çocuk çalma konusunu anlayamadım.

Özel eğitim öğretmeni: Her kurum diğer kurumu kötüleyerek her özürlü çocuğu kendi kurumuna kayıt etmek istiyor. Bunun için ailelere teklifler yapılıyor.

Ben: Nasıl teklifler?

Özel eğitim öğretmeni: Aile yoksulsa, size kömür alırız diyorlar.

Ben gülerek: Kömürü belediye dağıtıyor zaten.

Özel eğitim öğretmeni: Devletten alınan 400 liranın 100’ünü size veririz diyorlar ya da…

Ben: Devlet bunları biliyor mu?

Özel eğitim öğretmeni: Bilmez olur mu? Bir sürü kurum bu nedenle soruşturma geçiriyor.

Ben: İyi bari... Okullara neden özel eğitim öğretmeni alınmadığını da öğrenmek istiyorum.

Bir rehber öğretmen: Sizinde söylediğiniz gibi bir öğretmen maaşı ortalama 1200 Lira. Özürlü çocuk başına kurumlara en az 400 lira veriliyor dedik. Bu parayı Türkiye genelinde özel özel eğitim kurumlarına giden çocuklarla çarpın. Korkunç bir sayı elde edersiniz.

Ben: Neden devlet bu duruma seyirci kalıyor?

Özel eğitim öğretmeni: Ben buna iş bilmezlik diyeceğim ama öyle de değil. Hani hep diyorlar ya, devlet elini bazı işlerden çekmelidir, her şey devletten beklenmemelidir. Bu anlayışla özürlü çocuklarımızın eğitimi özel sektöre havale edildi. Bunun için inanılmaz kaynak aktarıldı. Geldiğimiz noktada karşımıza yolsuzluklar çıkıyor, eğitim adı altında bu çocuklar bu kurumlarda avutuluyor. Önlerine oyuncak konuyor, bunun da adı özel eğitim oluyor.

Ben: Devlet her okula bir özel eğitim öğretmeni alsa daha iyi olur diyorsunuz… Açar mısınız biraz.

Rehber öğretmen:  Özel özel eğitim kurumlarına aktarılan kaynakla devlet okullarına binlerce özel eğitim öğretmeni alınabilir. Bu kaynak, devlet okullarının özel eğitim için gerekli fiziki koşullarının iyileştirilmesine de yeter.

Özel eğitim öğretmeni: Özel sektörün tek amacı para kazanmak. Bunun dışında özel özel eğitim kurumlarının üzerinde durduğu önemli bir konu yok. Müfettiş gelince, her şeyi kâğıt üzerinde iyi gösteriyorlar o kadar.

Yazımızın başlığı, “Milli Eğitim Sistemi Ne Kadar Çarpık”tı.

Çarpıklığı gördünüz işte.

Bunun üzerine bir de SBS sorununu ekleyin, YÖK’ü, ÖSS’yi, KPSS’yi de buna dahil edin.

Karşınıza korkunç bir tablo çıkacaktır. Öğretmenler her gün bu tablonun içinde yaşıyor ama, kimse onları çözüm önerilerini dinlemiyor.

Bu kadar çarpıklık nasıl olur diyeceksiniz.

Bu ülkeyi kim yönetiyor? Milli Eğitim Bakanlığı ne yapıyor?

Bu soruların muhatabı yok.

Hükümet olan her parti kendini padişah zannediyor. Hükümet değil miyim diyorlar, canım nasıl isterse ülkeyi öyle yönetirim.

Hem padişah olacaksın hem de halka hesap vereceksin. Hiç olacak iş mi?

Son söz:

Yalnız üretmediğimiz için değil, kötü yöneticiler eliyle kaynaklarımızı doğru kullanamadığımız için de gelişemiyoruz, her geçen gün yoksullaşıyoruz.

Haber: Salih Ertan Ulakoğlu


--~--~---------~--~----~------------~-------~--~----~
        Bu grubun  hiç bir siyasi oluşum, parti, vakıf, örgüt, dernek veya benzeri yapılanmalarla alakası yoktur.Aynı zamanda onlara uzaklığı veya yakınlığıda bulunmamaktadır. Müslüman Anadolu İnsanının Tarafında yer alan Gerçek Vatanseverliği ilke edinmiş, Anti Emperyalist HABER BİLGİ PAYLAŞIM  STANDIDIR.."
      Grupta yayınlanan  yorum ve yazılardan yazarları sorumludur.Ayrıca harici linklerden de Anadolu Haber Günlüğü Mesul değildir...

Grup Yöneticileri Mail Adresleri Aşağıdadır
kurtulusyolu99@gmail.com
bahadirserhad@gmail.com
forevermirza@gmail.com

Bu gruba posta göndermek için, mail atın: anadoluhaber@googlegroups.com
Bu gruba üyeliğinizi sonlandırmak için şu adrese e-posta gönderin: anadoluhaber-unsubscribe@googlegroups.com
Daha fazla seçenek için, http://groups.google.com/group/anadoluhaber?hl=tr
adresinde bu grubu ziyaret edin
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınızda Kişilik haklarına saldırı,küfür ve benzeri ifadeleriniz yayınlanmamaktadır.Yorumları yazarken İsminizi belirtmeniz önemle duyurulur.