Ana Yasa varmış
Bir varmış bir yokmuş evvel zaman içinde, kalbur saman içinde sayılar tellal iken anam yasa iken..
Uyuşturucu hap hazırlanmış ve halka verilecekmiş…
Bu hapı alan halk mutlu olacakmış…
Masalcı dede bir masal yazmış….
“Okuyun ve anlatın”, demiş…
Bir ülke varmış; O ülkede ana sözcüğü kutsal sayılırmış, örneğin ANADOLU, İÇANADOLU, DOĞUANADOLU, GÜNEYDOĞUANADOLU, kısaca her yerde bir ANA varmış, bu kutsal kelime birde ANAYASA diye bir kelime olarak kullanılıyormuş…
Günlerden bir gün siyaset içinde de bu kelimede kullanılmaya başlanmış, önce ANABAŞÖRTÜSÜ üzerinden siyaset yapılmaya şerefsizler başlanmış, çünkü yukarıda söylediğim gibi her yerde ANA varmış…
Yine günlerden bir gün sözde siyasetçilerde bir hastel kader bu ANABAŞÖRTÜSÜNÜ kullanarak şerefsizce ve din iman sözcüğün kullanarak o ülkenin başbakanı olmuş…
Yine günlerden bir gün halk tabakasından bir çiftçi o şerefsiz şerefli başkana “Başbakanım Anamız ağlıyor” dediği için o şerefsiz sayın denilen Başbakan “Ananı al git” demiş…
Günle günleri kovalamış hâlâ o başbakan iktidarı elinde bulunduruyormuş, bu arada çevresindeki kişilerin cepleri doluyor, hatta çocuğuna gemicikler bile alıyormuş…
Bu günlerde bir gün ordunun başına çorap örülürken, ordunu başına çuval geçirilmiş, yine bu başbakan susmuş ve çıkarlarını kollamış, sonradan olacak olayların başlangıcı olacağını halk tahmin edememiş, eden hakkın birçoğu sonradan yasaları kullanarak habise atılmış, sözde ihtilal olacak diye halkı ve devleti kullana bu başbakan, yavaş yavaş kedi ihtilalını hazırlamaya başlamış, bu ihtilâlın operasyon adını, açılım adını vermiş…
Dış ülkelerden ve oların istihbarat servislerinden yardımı alarak b u ihtilala köstek olacak ve kaşı önlem alacak kurum ve kuruluşları pasivize etmeye başlamış, önce ordunun içine önceden sokulan ajanları devreye bu başbakan ve yardım aldığı dış istihbarat oluşumları sokmuş…
Günler günleri haftalar haftaları kovalamış o kovalamış o kaşmış diye halkı oyalamaya başlamış bu arada devletin başına yine onun müritlerinden birin getirmiş buna destek veren muhalefet şimdileri yaptığından pişman olarak oradan oraya savruluyorlarmış..
Güler güleri kovalarken ordu içinde karışıklıklar çıkarmaya uğraşan ajanlar bir ölçüde başarılı olmuşlar ve ordu içinde olaylar büyüyormuş ama kendisini kontrol eden ordundan karışık çıkarmayı başaramamışlar, bu operasyon ileri gitmesi halinde önlem alamayacaklarını anladıktan sonra fazla ileri gitmeden başarıyı yakalamanın başka usul ve senaryoları hazırlamışlar ama buda bir tülü başarılı bir operasyon olmadığını gören bu başbakan ve dış ülke istihbarat subayları yardımı ile iç ve dış kamuoyundan destek almak için, kullandıkları ve başarı sağladıkları destek kuvvet olarak önceden hazırladığı medya organlarını kullanmaya başlamışlar… Bu kullanıma kaşı gelen medya organlarına bir sürü yaptırımlar uygulamayı da unutmamışlar…
Güler ayları, aylar yılları kovalarken, yine olaylar ve oluşumlar halkın farkında olmadan oluşuyormuş... Kadrolar oluşuyor oluşum son sefasına geliyormuş, bunu fark eden şerefsiz şerefli sayınlar ve muhalefet siyaset üretmeye ve halkı sömürmeye devam etmek için değişik oyunlara başvuruyormuş, ama halkın içinden geçeni bilmeyen bu sayınlar başlarını koyacak yastığı bile zor bulacaklarını bilmiyorlarmış…
Ana kucağı olmayan yastık yastık değildir, bu oluşumlar olur iken şerefsiz şerefliler ülkeyi ve halkı birbirine kin ve nefret tohumların dış istihbaratların yardımı ile yürürlüğe sokmuşlar…
Günlerden bir gün sıra bu kin ve nefret tohumlarını nadasa gelmişti AÇILIM projesi kapsamında ülkeyi denemek için önceden planlanmış kapalı kapılar ardında yapılmış senaryo gereği, yasaları kullanarak ölüm tacirlerini ülkeye sokmak için bir planı yürürlüğe sokan bu şerefsiz başbakan ölüm tacirlerinin ayağına kadar atanmış yasa adamlarını göndermekle asıl amacını belli etmişti… Bu amaç doğrultusunda gizli kapılar ardında yapılan plan uygulandı bu ölüm tacirleri törenle karşılandı… Bazı kişiler bu nasıl iştir diye sorarken o ölüm tacirleri ülkede miting alanlarında, gizli toplantılarda boy gösteriyordu…
Bu arda yaş mı da kurumu davası ortaya çıktı bu asıl senaryonun başlangıç milat olarak kabul edilmişti, daha sonra yine ordu için uğraşlara girilmiş ve en ücra noktasına kadar sözde girilmiş gibi gösterilmiştir, bunun yanında ölüm tacirleri boş durmayıp devamlı ülkeye fitne sokmaya yoğun bir çaba göstermişlerdir… Bu çabaları yanında polis ve orduyu karşı karşıya getirme projelerini de bir senarist tarafından organize bir biçimde yürürlüğe konmuştur bu olgular değerlendirirken ortaya çıkan oluşumları göstermemek için yine ANA kullanılmıştır…
Günlerin gösterdiği şey ve masal,sonra işte hikaye olarak dilden dile söylenmeğe başladı…
Sizler bunu bir masa mı, hikâye mi dersiniz bilmiyorum şimdi bu ulusun ANAYASASININ BAZI MADDELERİNDE BU ŞEREFSİZ ŞERELİ HÜKÜMET DEĞİSİKLİK YAPILMASI HAKKINDA bu şefsiz şerefliler TASLAK METİNİN son şeklini vererek yasayı kendi egemenliklerine almayı istiyorlar… Bu istekleri bakın ne olarak sunup ne destek istiyorlar isterseniz masalımıza kaldığımız yeren devam edelim nasıl oluşum bizleri bekliyor bir görelim, gözlerinizi kapatın işinizi yapın diyen şerefsiz şerefliler ne demişler ve bu ilk taslağı niye ve niçin hazırlamışlar görelim:
Bu taslağı öncelikle bilin ki şerefsiz şereflilerin yanında çalışan şerefsiz şerefli atanmış bürokratlar kaleme alıp o şerefsiz şereflilere bunu empoze etmişlerdir bu dış ülkelerin ajanları olan ve o ülkenin meclisine kadar hatta en üst makamın yanında olan şerefsiz şerefliler sayesinde bu taslak meydana çıkmıştır….
Şimdiki soru ülkeyi seçilmiş şerefsiz şerefliler mi yoksa dış baskılar yolu ile atanmış bürokrat denilen ajan topluluğumu bizim hikayemizde geçen şerefsiz şerefliler mi bu ülkeyi yönetiyor?…
Ana bak yasa varmış….
Analar tuvalet kâğıdını olmadı zamanda çocukların altını silmek için çaput ve bez kullanırlardı, zamanla bullar yumuşak kâğıtlara ve orijinal yapılmış ıslak bez Mendiller ve kokan mendiller, vücudunuza taşıyan mendiller ile temizlenir, diye biliyorsak şunu da bilmeliyiz, bu aşağıdaki masaldaki taslak hangi temizlik kâğıdına girdiğini ben bunu anlatan hikâye anlatıcıcı biliyorum, tüm bu yapılan işler hepsi ve hepsi bence tuvalet kağıdı ancak ucuz olmayan tuvalet kağıdı sizi bu kokulu tuvalet kağıtları kandırmasın, bunlarla pislikler temizlemez çoğun altıda pişik oluşturur ve hastalık yapar daha sonra bu hastalık kanser ve ölümcül sonuçları birbiri ardına getirir… Son derece dikkatli, olmamız gereken bir zamanda yaşıyoruz hikâye ve masallar geçeğe yakın olduğu sürece insanın zihnin açar biraz sizinde zihin jimnastiği yapmaya ihtiyacınız var bu hikâye odan yazıldı…
ANA Yasa varmış ve de taslağı, ne dersin ANA?..
Aman ağlama ANA sora senide kovarlar haaa…
MADDE filanca tarihli ve filanca sayılı ülkenin Anayasasının filanca uncu maddesinin filanca fıkrasının sonuna “Bu maksatla alınacak tedbirler eşitlik ilkesine aykırı olarak yorumlanamaz.” cümlesi ve aynı maddeye filanca fıkradan sonra gelmek üzere aşağıdaki fıkra eklenmiş, devamındaki fıkralar buna göre teselsül ettirilmiştir.
“Çocuklar, yaşlılar ve engelliler gibi özel surette korunması gerekenler için alınacak tedbirler eşitlik ilkesine aykırı sayılamaz.”
MADDE 2 o ülkenin Anayasasının filanca maddesine aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
“Herkes, kendisiyle ilgili kişisel verilerin korunmasını isteme hakkına sahiptir. Bu hak; kisinin kendisiyle ilgili kişisel veriler hakkında bilgilendirilme, bu verilere erişme, bunların düzeltilmesini veya silinmesini talep etme ve amaçları doğrultusunda kullanılıp kullanılmadığını öğrenmeyi de kapsar. Kişisel veriler, ancak kanunda öngörülen hallerde veya kisinin açık rızasıyla islenebilir. Kişisel verilerin korunmasına ilişkin esas ve usuller kanunla düzenlenir.”
MADDE 3-O ülkenin Anayasasının filanca maddesinin üçüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Vatandasın yurt dışına çıkma hürriyeti, ancak suç soruşturması veya kovuşturması sebebiyle hâkim kararına bağlı olarak sınırlanabilir.”
MADDE 4-O ülkenin Anayasasının filanca maddesinin kenar baslığı “I.Ailenin korunması ve çocuk hakları” seklinde değiştirilmiş ve maddeye aşağıdaki fıkralar eklenmiştir.
“Her çocuk, yeterli himaye ve bakımdan yararlanma, yüksek yararına açıkça aykırı olmadıkça, ana ve babasıyla kişisel ve doğrudan ilişki kurma ve sürdürme hakkına sahiptir.
Devlet, çocuk istismarı, cinsellik ve şiddete karsı çocukları koruyucu tedbirleri alır.”
MADDE 5-O ülkenin Anayasasının filanca maddesinin kenar başlığı “A. Toplu iş sözleşmesi ve toplu sözleşme hakkı” seklinde değiştirilmiş, üçüncü fıkrası yürürlükten kaldırılmış ve maddeye aşağıdaki fıkralar eklenmiştir.
“Memurlar ve diğer kamu görevlileri, toplu sözleşme yapma hakkına sahiptirler.
Toplu sözleşme yapılması sırasında uyuşmazlık çıkması halinde taraflar Uzlaştırma Kuruluna başvurabilir. Uzlaştırma Kurulu kararları kesindir ve toplu sözleşme hükmündedir.
Toplu sözleşme hakkının kapsamı, istisnaları, toplu sözleşmeden yararlanacaklar, toplu sözleşmenin yapılma sekli, usulü ve yürürlüğü, Uzlaştırma Kurulunun teşkili, çalışma usul ve esasları ile diğer hususlar kanunla düzenlenir.”
MADDE 6-O ülkenin Anayasasının filanca maddesinin üçüncü, dördüncü, yedinci fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiş, filanca fıkrasının sonuna “Meclis çalısmalarındaki oy ve sözler, Mecliste ileri sürülen düşünceler ve Meclisçe baska bir karar alınmadıkça bunların Meclis dısında tekrarı veya açığa vurulması ile idarenin eylem ve işlemleri, odaklaşmanın tespitinde gözetilemez.” cümlesi eklenmiş, filanca fıkrasındaki “beş yıl” ibaresi “üç yıl” seklinde değiştirilmiş, filanca fıkrasındaki “temelli” sözcükleri, filanca fıkrasındaki “temelli olarak” ibaresi ile filanca ve filanca fıkraları yürürlükten kaldırılmıştır.
“Siyasî partilerin gelir ve giderlerinin amaçlarına uygun olması gereklidir. Bu kuralın uygulanması kanunla düzenlenir. Siyasî partilerin malî denetimi Sayıstay tarafından yapılır.
Sayıştayca siyasî partilerin mal edinimleri ile gelir ve giderlerinin kanuna uygunluğunun tespiti, bu hususun denetim yöntemleri ve aykırılık halinde uygulanacak yaptırımlar kanunda gösterilir. Sayıştayın bu denetim sonunda vereceği kararlar kesindir.
Siyasî partilerin kapatılması, Yargıtay Cumhuriyet Başsavcısının talebi üzerine, O ülkenin Meclisinde grubu bulunan her bir siyasî partinin beser üye ile temsil edildiği ve Meclis Başkanının başkanlığında oluşturulacak Komisyonun üye tam sayısının üçte iki çogunlugu ve gizli oyla vereceği izin üzerine açılacak dava, Anayasa Mahkemesince kesin olarak karara bağlanır. Komisyonun bu kararı, yargı denetimi dısındadır. Reddedilen izin başvurusunda ileri sürülen sebepler, hiçbir şekilde yeni bir başvuruya konu olamaz.
Siyasî parti gruplarında ve O ülkenin Meclisinde izin konusunda görüşme yapılamaz ve karar alınamaz.”
“Anayasa Mahkemesi, yukarıdaki fıkraya göre kapatma yerine, dava konusu fiillerin ağırlığına göre ilgili siyasî partinin Devlet yardımından kısmen veya tamamen yoksun bırakılmasına karar verebilir. Devlet yardımından yoksun bırakılma, bağlı olduğu kapatma davasının ve kararının usulüne tabi olup tek basına dava konusu kılınamaz.”
MADDE 7-O ülkenin Anayasasının filanca maddesinin kenar başlığı “VII. Dilekçe, bilgi edinme ve kamu denetçisine başvurma hakkı” seklinde değiştirilmiş, üçüncü fıkrası yürürlükten kaldırılmış ve maddeye aşağıdaki fıkralar eklenmiştir.
“Herkes bilgi edinme ve kamu denetçisine başvurma hakkına sahiptir.
O ülkenin Meclisinde Başkanlığına bağlı olarak kurulan Kamu Denetçiliği Kurumu idarenin isleyişiyle ilgili şikâyetleri inceler.
Kamu Başdenetçisi O ülkenin Meclisinde tarafından gizli oyla dört yıl için seçilir. İlk iki oylamada üye tamsayısının üçte iki ve üçüncü oylamada üye tamsayısının salt çogunlugu aranır. Üçüncü oylamada salt çogunluk saglanamazsa, bu oylamada en çok oy alan iki aday için dördüncü oylama yapılır; dördüncü oylamada en fazla oy alan aday seçilmiş olur.
Bu maddede sayılan hakların kullanılma biçimi, Kamu Denetçiliği Kurumunun kurulusu, görevi, çalışması, inceleme sonucunda yapacagı işlemler ile Kamu Başdenetçisi ve kamu denetçilerinin nitelikleri, seçimi ve özlük haklarına ilişkin usul ve esaslar kanunla düzenlenir.”
MADDE 8 -O ülkenin Anayasasının filanca maddesinin son fıkrası yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 9-O ülkenin Anayasasının filanca maddesinin üçüncü fıkrasının ikinci cümlesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“İlk seçilenlerin görev süresi iki yıldır, ikinci devre için seçilenlerin görev süresi ise o yasama döneminin sonuna kadar devam eder.”
MADDE 10-O ülkenin Anayasasının filanca maddesinin ikinci fıkrasına “Ancak, Yüksek Askeri Şuranın Silahlı Kuvvetlerden her türlü ilişik kesme kararlarına karsı yargı yolu açıktır.” cümlesi eklenmiş, dördüncü fıkrasının birinci cümlesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Yargı yetkisi, idarî eylem ve işlemlerin hukuka uygunluğunun denetimi ile sınırlı olup, hiçbir surette yerindelik denetimi seklinde kullanılamaz.”
MADDE 11-O ülkenin Anayasasının filanca maddesinin ikinci fıkrasına aşağıdaki cümle eklenmiştir.
“Ancak, malî ve sosyal haklara ilişkin toplu sözleşme hükümleri saklıdır.”
MADDE 12-O ülkenin Anayasasının filanca maddesinin filanca fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Disiplin kararları yargı denetimi dısında bırakılamaz.”
MADDE 13-O ülkenin Anayasasının filanca maddesi kenar baslığıyla birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“G. Adalet hizmetlerinin denetimi
MADDE 144-Adalet hizmetleri ile savcıların idarî görevleri yönünden Sözde kalan ve atamışların yönettiği Adalet Bakanlığınca denetimi, adalet müfettişleri eliyle yapılır. Buna ilişkin usul ve esaslar kanunla düzenlenir.”
MADDE 14 -O ülkenin Anayasasının filanca maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 145-Askerî yargı, askerî mahkemeler ve disiplin mahkemeleri tarafından yürütülür. Bu mahkemeler; asker kişilerin, sadece askerlik hizmet ve görevleriyle ilgili olarak isledikleri askerî suçlara ait davalara bakmakla görevlidirler. Devletin güvenliğine, anayasal düzene ve bu düzenin işleyişine karsı suçlara ait davalar her halde adliye mahkemelerinde görülür.
Savaş hali haricinde, asker olmayan kisiler askerî mahkemelerde yargılanamaz.
Askerî mahkemelerin savaş halinde hangi suçlar ve hangi kisiler bakımından yetkili oldukları; kuruluşları ve gerektiğinde bu mahkemelerde adlî yargı hâkim ve savcılarının görevlendirilmeleri kanunla düzenlenir.
Askerî yargı organlarının kurulusu, işleyişi, askerî hâkimlerin özlük isleri, askerî savcılık görevlerini yapan askerî hâkimlerin görevli bulundukları komutanlıkla ilişkileri, mahkemelerin bağımsızlığı ve hâkimlik teminatı esaslarına göre kanunla düzenlenir.”
MADDE 15-O ülkenin Anayasasının filanca maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 146. – Anayasa Mahkemesi ondokuz üyeden kurulur.
O ülkenin Meclisinde; iki üyeyi Sayıstay Genel Kurulunun kendi baskan ve üyeleri arasından, her boş yer için gösterecekleri üçer aday içinden, bir üyeyi ise baro baskanlarının avukatlar arasından gösterecekleri üçer aday içinden yapacagı gizli oylamayla seçer. O ülkenin Meclisinde yapılacak bu seçimde, her boş üyelik için ilk oylamada üye tam sayısının üçte iki ve ikinci oylamada üye tam sayısının salt çogunlugu aranır. İkinci oylamada salt çogunluk saglanamazsa, bu oylamada en çok oy alan iki aday için üçüncü oylama yapılır; üçüncü oylamada en fazla oy alan aday üye seçilmiş olur.
Cumhurbaskanı; üç üyeyi Yargıtay, iki üyeyi Danıstay, bir üyeyi Askeri Yüksek İdare Mahkemesi genel kurullarınca kendi baskan ve üyeleri arasından her boş yer için gösterecekleri üçer aday içinden; üç üyeyi Yüksekögretim Kurulunun kendi üyesi olmayan
Yüksekögretim kurumları ögretim üyeleri arasından gösterecegi üçer aday içinden; beş üyeyi üst kademe yöneticileri, serbest avukatlar veya Anayasa Mahkemesi raportörleri arasından; iki üyeyi ise yüksek ögrenim görmüş O ülkenin vatandasları arasından seçer.
Yargıtay, Danıstay, Askerî Yüksek İdare Mahkemesi ve Sayıstay genel kurullarından, Anayasa Mahkemesi üyeligine aday göstermek için yapılacak seçimlerde, her boş üyelik için, bir üye ancak bir aday için oy kullanabilir; en fazla oy alan üç kisi aday gösterilmiş sayılır.
Baro baskanlarının avukatlar arasından gösterecekleri üç aday için yapılacak seçimde de her bir baro baskanı ancak bir aday için oy kullanabilir ve en fazla oy alan üç kisi aday gösterilmiş sayılır.
Anayasa Mahkemesine üye seçilebilmek için, kırkbeş yasın doldurulmuş olması kaydıyla; yüksekögretim kurumları ögretim üyelerinin profesör veya doçent unvanını kazanmıs, avukatların en az yirmi yıl fiilen avukatlık yapmıs, üst kademe yöneticilerinin yüksekögrenim görmüş ve en az yirmi yıl kamu hizmetinde fiilen çalışmış olması sarttır.
Anayasa Mahkemesi üyeleri arasından gizli oyla ve üye tam sayısının salt çogunlugu ile dört yıl için bir Baskan ve üç daire baskanı seçilir. Süresi bitenler yeniden seçilebilirler.
Anayasa Mahkemesi üyeleri aslî görevleri dısında resmi veya özel hiçbir görev alamazlar.”
MADDE 16 -O ülkenin Anayasasının filanca maddesinin kenar baslığı “2. Üyelerin görev süresi ve üyeligin sona ermesi” seklinde, filanca fıkrası ise aşağıdaki şekilde geliştirilmiştir.
“Anayasa Mahkemesi üyeleri oniki yıl için seçilirler. Bir kimse iki defa Anayasa Mahkemesi üyesi seçilemez. Anayasa Mahkemesi üyeleri altmısbeş yasını doldurunca emekliye ayrılırlar. Zorunlu emeklilik yasından önce görev süresi dolan üyelerin baska bir görevde çalısmaları ve özlük isleri kanunla düzenlenir.”
MADDE 17-O ülkenin Anayasasının filanca maddesinin birinci fıkrasının filanca cümlesinin sonuna “ve anayasa şikâyeti başvurularını karara bağlar” ibaresi eklenmiş, aynı maddenin altıncı fıkrası “Yüce Divan kararlarına yeniden inceleme başvurusu yapılabilir. Genel Kurulun yeniden inceleme sonucunda verdiği kararlar kesindir.”karsı karar seklinde değiştirilmiş, maddeye ikinci fıkradan sonra gelmek üzere aşağıdaki fıkralar eklenmiş ve devamındaki fıkralar buna göre teselsül ettirilmiştir.
“Herkes, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi kapsamındaki anayasal hak ve özgürlüklerden birinin kamu gücü tarafından ihlal edildiği iddiasıyla ve kanun yollarının tüketilmiş olması şartıyla Anayasa Mahkemesine başvurabilir.
Anayasa şikâyetinde kanun yolunda gözetilmesi gereken hususlarda inceleme yapılamaz.
Anayasa şikâyetine ilişkin usul ve esaslar kanunla düzenlenir.”
MADDE 18-O ülkenin Anayasasının filanca maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 149. – Anayasa Mahkemesi, üç daire ve Genel Kurul halinde çalışır.
Daireler, daire başkanının başkanlığında dört üyenin katılımıyla toplanır. Genel Kurul, Mahkeme Başkanının başkanlığında en az ondört üye ile toplanır. Daireler ve Genel Kurul kararlarını salt çogunlukla alır. Anayasa şikâyetlerinin kabul edilebilirlik incelemesi için ön komisyonlar oluşturulabilir.
Siyasî partilere ilişkin dava ve başvurulara, iptal ve itiraz davaları ile Yüce Divan sıfatıyla yürütülecek yargılamalara Genel Kurulca bakılır.
Anayasa değişikliğinde iptale, siyasî partilerin kapatılmasına ya da Devlet yardımından yoksun bırakılmasına karar verilebilmesi için üye tamsayısının üçte iki oy çokluğu sarttır.
Sekil bozukluğuna dayalı iptal davaları Anayasa Mahkemesince öncelikle incelenip karara bağlanır.
Anayasa Mahkemesinin kurulusu, Genel Kurul ve dairelerin yargılama usulleri kanunla; Mahkemenin çalışma esasları, daire ve komisyonların oluşumu veisbölümü kendi yapacagı İçtüzükle düzenlenir.
Anayasa Mahkemesi Yüce Divan sıfatıyla baktığı davalar dısında kalan isleri dosya üzerinde inceler. Ancak, anayasa şikayeti başvurularında duruşma yapılmasına karar verilebilir. Mahkeme ayrıca gerekli gördüğü hallerde sözlü açıklamalarını dinlemek üzere ilgilileri ve konu üzerinde bilgisi olanları çağırabilir ve siyasî partilerin kapatılmasına ilişkin davalarda, Yargıtay Cumhuriyet Başsavcısından sonra kapatılması istenen siyasî partinin genel başkanlığının veya tayin edeceği bir vekilin savunmasını dinler.”
MADDE 19-O ülkenin Anayasasının filanca maddesinin son fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Askerî Yargılayın kurulusu, isleyişi, mensuplarının disiplin ve özlük isleri, mahkemelerin bağımsızlığı ve hâkimlik teminatı esaslarına göre kanunla düzenlenir.”
MADDE 20-O ülkenin Anayasasının filanca maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 159-Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu, mahkemelerin bağımsızlığı ve hâkimlik teminatı esaslarına göre kurulur ve görev yapar.
Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu yirmibir asıl ve on yedek üyeden oluşur; üç daire halinde çalışır.
Kurulun Baskanı Adalet Bakanıdır. Sözde kalan ve atamışların yönettiği Adalet Bakanlığı Müsteşarı Kurulun tabi’i üyesidir.
Kurulun, dört asıl üyesi, nitelikleri kanunda belirtilen; yüksek ögretim kurumlarının hukuk, iktisat ve siyasal bilimler dallarında görev yapan ögretim üyeleri, üst kademe yöneticileri ile avukatlar arasından Cumhurbaşkanınca, bir asıl ve bir yedek üyesi Anayasa Mahkemesi raportörleri arasından Anayasa Mahkemesince, üç asıl ve iki yedek üyesi Yargıtay üyeleri arasından Yargıtay Genel Kurulunca, bir asıl ve bir yedek üyesi Danıstay üyeleri arasından Danıstay Genel Kurulunca, yedi asıl ve dört yedek üyesi birinci sınıf olup, birinci sınıfa ayrılmayı gerektiren nitelikleri yitirmemiş adlî yargı hâkim ve savcıları arasından adlî yargı hâkim ve savcılarınca, üç asıl ve iki yedek üyesi birinci sınıf olup, birinci sınıfa ayrılmayı gerektiren nitelikleri yitirmemiş idarî yargı hâkim ve savcıları arasından idarî yargı hâkim ve savcılarınca, dört yıl için seçilir. Süresi biten üyeler yeniden seçilebilir.
Kurul üyeligi seçimi, üyelerin görev süresinin dolmasından önceki altmış gün içinde yapılır. Cumhurbaşkanı tarafından seçilen üyelerin görev süreleri dolmadan Kurul üyeliginin boşalması durumunda, boşalmayı takip eden altmış gün içinde, yeni üyelerin seçimi yapılır.
Diğer üyeliklerin boşalması halinde, asıl üyenin yedeği tarafından kalan süre tamamlanır.
Yargıtay ve Danıstay genel kurullarından seçilecek Kurul üyeligi için her üyenin, birinci sınıf adlî ve idarî yargı hâkim ve savcıları arasından seçilecek Kurul üyeligi için her hâkim ve savcının; ancak bir aday için oy kullanacağı seçimlerde, en fazla oy alan adaylar sırasıyla asıl ve yedek üye seçilir. Bu seçimler her dönem için bir defada ve gizli oyla yapılır.
Kurulun, Adalet Bakanı ile Sözde kalan ve atamışların yönettiği Adalet Bakanlığı Müsteşarı dışındaki asıl üyeleri, görevlerinin devamı süresince kanunda belirlenenler dısında baska bir görev alamazlar.
Kurulun yönetimi ve temsili Kurul Başkanına aittir. Kurul Baskanı dairelerin çalısmalarına katılamaz. Kurul, kendi üyeleri arasından daire başkanlarını seçer. Baskan, yetkilerinden bir kısmını Baskanvekili olarak belirlediği daire başkanına devredebilir.
Kurul, adlî ve idarî yargı hâkim ve savcılarını mesleğe kabul etme, atama ve nakletme, geçici yetki verme, yükselme ve birinci sınıfa ayırma, meslekte kalmaları uygun görülmeyenler hakkında karar verme, disiplin cezası verme, görevden uzaklaştırma işlemlerini yapar; Sözde kalan ve atamışların yönettiği Adalet Bakanlığının, bir mahkemenin kaldırılması veya yargı çevresinin değiştirilmesi konusundaki tekliflerini karara bağlar; ayrıca, Anayasa ve kanunlarla verilen diğer görevleri yerine getirir.
Hâkim ve savcıların görevlerini; kanun, tüzük, yönetmeliklere ve genelgelere (hâkimler için idarî nitelikteki genelgelere) uygun olarak yapıp yapmadıklarını denetleme; görevlerinden dolayı veya görevleri sırasında suç isleyip islemediklerini, hal ve eylemlerinin sıfat ve görevleri icaplarına uyup uymadığını araştırma ve gerektiğinde haklarında inceleme ve soruşturma işlemleri, ilgili dairenin teklifi ve Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu Başkanının oluru ile Kurul müfettişlerine yaptırılır. Soruşturma ve inceleme işlemleri, hakkında soruşturma ve inceleme yapılacak olandan daha kıdemli hâkim veya savcı eliyle de yaptırılabilir.
Kurulun meslekten çıkarma cezasına ilişkin olanlar dışındaki kararlarına karsı yargı mercilerine başvurulamaz.
Kurula bağlı Genel Sekreterlik kurulur. Genel Sekreter, birinci sınıf hâkim ve savcılardan Kurulun teklif ettiği üç aday arasından Kurul Baskanı tarafından atanır. Kurul müfettişleri ile Kurulda geçici veya sürekli olarak çalıştırılacak hâkim ve savcıları, muvafakatlerini alarak atama yetkisi Kurula aittir.
Sözde kalan ve atamışların yönettiği Adalet Bakanlığının merkez, bağlı ve ilgili kuruluşlarında geçici veya sürekli olarak çalıştırılacak hâkim ve savcılar ile adalet müfettişlerini, muvafakatlerini alarak atama yetkisi Adalet Bakanına aittir.
Kurul üyelerinin seçimi, dairelerin oluşumu ve işbölümü, Kurulun ve dairelerin görevleri, toplantı ve karar yeter sayıları, çalışma usul ve esasları, dairelerin karar ve işlemlerine karsı yapılacak itirazlar ve bunların incelenmesi usulü ile Genel Sekreterliğin kuruluş ve görevleri kanunla düzenlenir.”
MADDE 21 -O ülkenin Anayasasının geçici filanca maddesi yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 22-O ülkenin Anayasasına aşağıdaki geçici maddeler eklenmiştir.
“GEÇİCİ.
MADDE 18-Bu Kanunun filanca maddesiyle Anayasanın filanca maddesinde yapılan değişiklikler, Anayasa Mahkemesinde görülmekte olan davalarda da uygulanır.
GEÇİCİ.
MADDE 19-Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihte Anayasa Mahkemesinin mevcut yedek üyeleri asıl üye sıfatını kazanır.
Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren otuz gün içinde, birer üye, Sayıstay Genel Kurulunun ve baro baskanlarının gösterecekleri üçer aday arasından O ülkenin Meclisinde tarafından seçilir. O ülkenin Meclisinde yapılacak seçimde, her boş üyelik için ilk oylamada üye tam sayısının üçte iki ve ikinci oylamada üye tam sayısının salt o günlüğü aranır. İkinci oylamada salt çogunluk saglanamazsa, bu oylamada en çok oy alan iki aday için üçüncü oylama yapılır; üçüncü oylamada en fazla oy alan aday üye seçilmiş olur.
Sayıstay Genel Kurulunda, Anayasa Mahkemesi üyeligine aday göstermek için yapılacak seçimlerde, bir üye ancak bir aday için oy kullanabilir; en fazla oy alan üç kisi aday gösterilmiş sayılır. Baro baskanlarının avukatlar arasından gösterecekleri üç aday için yapılacak seçimde de her bir baro baskanı ancak bir aday için oy kullanabilir ve en fazla oy alan üç kisi aday gösterilmiş sayılır.
Cumhurbaşkanı, yükseköğrenim görmüş O ülkenin vatandasları arasından iki üyeyi seçer.
Anayasa Mahkemesi üyeligine aday gösteren kurumların halen mevcut üyeleri ile kendi kontenjanlarından seçilmiş yedek üyeler, tamamlama seçiminde göz önünde bulundurulur.
Anayasa şikâyetine ilişkin gerekli düzenlemeler iki yıl içinde tamamlanır.
Uygulama kanununun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren anayasa şikâyeti başvuruları kabul edilir.
Anayasa Mahkemesinde halen belli görevlere seçilmiş olanların bu sıfatları seçilmiş oldukları sürenin sonuna kadar devam eder. Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihte üye olanlar yaş haddine kadar görevlerine devam ederler.
GEÇİC.
MADDE 20-Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren otuz gün içinde aşağıda belirtilen esas ve usuller dâhilinde Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu üyeleri seçilir.
a) Cumhurbaskanı, hâkimlik mesleğine alınmasına engel bir hali olmayan; yüksek ögretim kurumlarının hukuk, iktisat ve siyasal bilimler dallarında en az onbeş yıldan beri görev yapan ögretim üyeleri, üst kademe yöneticileri ile meslekte fiilen onbeş yılını doldurmuş avukatlar arasından dört üye seçer. Cumhurbaskanı, üst kademe yöneticileri arasından seçeceği Kurul üyesini, bakanlık, müsteşarlık, müsteşar yardımcılığı, valilik, Cumhurbaşkanlığı Genel Sekreterliği, kamu kurum ve kuruluşlarında genel müdürlük veya teftiş kurulu başkanlığı görevlerini yapanlar arasından seçer.
b) Anayasa Mahkemesi, bir asıl ve bir yedek üyeyi Anayasa Mahkemesi raportörleri arasından seçer. Mahkeme Baskanı bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren yedi gün içinde Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu üye adaylık başvurularını ilân eder. İlan tarihinden itibaren yedi gün içinde adaylar başvurularını yaparlar. Başvuru tarihinin sona erdiği günden itibaren onbeş gün içinde Mahkeme, adaylar arasından bir asıl ve bir yedek üyeyi seçer.
c) Yargıtay Genel Kurulu, Yargıtay üyeleri arasından üç asıl ve iki yedek üye seçer.
Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren yedi gün içinde Yargıtay Birinci Baskanı adaylık başvurusunu ilan eder. İlan tarihinden itibaren yedi gün içinde adaylar Birinci Başkanlığa başvurur. Başvuru tarihinin sona erdiği günden itibaren onbeş gün içinde Yargıtay Genel Kurulu seçim yapar. Her Yargıtay üyesinin sadece bir aday için oy kullanabileceği seçimde, en fazla oy alan adaylar sırasıyla asıl ve yedek üye seçilmiş olur.
ç) Danıstay Genel Kurulu, Danıstay üyeleri arasından bir asıl ve bir yedek üye seçer.
Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren yedi gün içinde Danıstay Baskanı adaylık başvurusunu ilan eder. İlan tarihinden itibaren yedi gün içinde adaylar Başkanlığa başvurur.
Başvuru tarihinin sona erdiği günden itibaren onbeş gün içinde Danıstay Genel Kurulu seçim yapar. Her Danıstay üyesinin sadece bir aday için oy kullanabileceği seçimde, en fazla oy alan adaylar sırasıyla asıl ve yedek üye seçilmiş olur.
d) Yedi asıl ve dört yedek üye birinci sınıf olup, birinci sınıfa ayrılmayı gerektiren nitelikleri yitirmemiş olan adli yargı hâkim ve savcıları arasından, adli yargı hâkim ve savcıları tarafından Yüksek Seçim Kurulunun gözetim ve denetiminde seçilir. Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren beş gün içinde Yüksek Seçim Kurulu adaylık başvurularını ilân eder. İlân tarihinden itibaren üç gün içinde adaylar Yüksek Seçim Kuruluna başvurur.
Başvuru tarihinin sona erdiği günden itibaren iki gün içinde Yüksek Seçim Kurulu adayların başvurularını inceler ve aday listesini belirleyerek ilân eder. Takip eden iki gün içinde bu listeye karsı itiraz edilebilir. İtiraz süresinin sona erdiği günden itibaren iki gün içinde İtirazlar incelenir, sonuçlandırılır ve kesin aday listesi ilân edilir. Yüksek Seçim Kurulunun kesin aday listesini ilân ettiği tarihten sonraki ikinci Pazar günü her ilde, il seçim kurulunun gözetim ve denetimi altında yapılacak seçimlerde, o ilde ve ilçelerinde görev yapan hâkim ve savcılar oy kullanır. İl seçim kurulları o ilde oy kullanacak hâkim ve savcıların sayısına göre sandık kurulları oluşturur. Sandık kurullarının işlem, tedbir ve kararlarına karsı yapılan şikâyet ve itirazlar il seçim kurulunca karara bağlanır. Adaylar propaganda yapamazlar; sadece, Yüksek Seçim Kurulu tarafından belirlenen usul ve esaslar çerçevesinde özgeçmişlerini bu iş için tahsis edilmiş bir internet sitesinde yayımlayabilirler. Bu seçimlerde her seçmen sadece bir aday için oy kullanabilir. Seçimlerde en çok oy alan adaylar sırasıyla asıl ve yedek üye seçilmiş olur. Kullanılacak oy pusulalarıyla ilgili diğer hususlar Yüksek Seçim Kurulu tarafından belirlenir. Yüksek Seçim Kurulu, oy pusulalarını kendisi bastırabileceği gibi gerektiğinde uygun göreceği il seçim kurulları vasıtasıyla bastırmaya da yetkilidir. Yapılacak seçimlerde, filanca tarihli ve filanca sayılı Seçimlerin Temel Hükümleri ve Seçmen Kütükleri Hakkında Kanunun bu bende aykırı olmayan hükümleri uygulanır.
e) Üç asıl ve iki yedek üye birinci sınıf olup, birinci sınıfa ayrılmayı gerektiren nitelikleri yitirmemiş idari yargı hâkim ve savcıları arasından, idari yargı hâkim ve savcıları tarafından Yüksek Seçim Kurulunun gözetim ve denetiminde seçilir. Bölge idare mahkemelerinin bulunduğu illerde, il seçim kurulunun gözetim ve denetimi altında yapılacak bu seçimlerde, o bölge idare mahkemesinde ve yargı çevresi içerisinde kalan yerlerde görev yapan idari yargı hâkim ve savcıları oy kullanır. Bu seçimler hakkında da (d) bendi hükümleri uygulanır.
Birinci fıkranın (a), (b), (d) ve (e) bentleri uyarınca seçilen Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulunun asıl üyeleri bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten sonraki otuzuncu günü takip eden iş günü görevlerine başlarlar.
Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihte, Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulunun Yargıtay’dan gelen asıl ve yedek üyelerinin görevleri, seçilmiş oldukları sürenin sonuna kadar devam eder. Bu üyelerden görev süresini tamamlayanların yerine birinci fıkranın (c) bendi uyarınca seçilenler sırayla göreve başlarlar.
Bu madde uyarınca seçilen üyelerin göreve başlamasını müteakip yapılacak ilk Kurul toplantısında, Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulunun Danıştay’dan gelen asıl ve yedek üyelerinden ad çekme suretiyle belirlenen bir asıl ve bir yedek üyesinin görevi sona erer.
Kalan asıl ve yedek üye ise seçilmiş oldukları sürenin sonuna kadar görevlerine devam eder.
Bu üyelerden görev süresini tamamlayanların yerine birinci fıkranın (ç) bendi uyarınca seçilenler göreve başlarlar.
Birinci fıkranın (c) ve (ç) bentleri uyarınca seçilen üyelerden, üçüncü ve dördüncü fıkra uyarınca göreve başlayanların görev süresi, birinci fıkranın (a), (b), (d) ve (e) bentleri uyarınca seçilen diğer Kurul üyelerinin görev süresinin bittiği tarihte sona erer.
İlgili kanunlarda gerekli düzenlemeler yapılıncaya kadar, Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kuruluna seçilen asıl üyeler, Yargıtay daire baskanı için ilgili mevzuatında öngörülen tüm malî ve sosyal haklar ile emeklilik hakkından aynen yararlanırlar. Ayrıca, Kurulun Baskanı dışındaki asıl üyelerine, 30000 gösterge rakamının memur aylıklarına uygulanan katsayı ile çarpımı sonucu bulunacak miktarda aylık ek tazminat ödenir.
İlgili kanunlarda düzenleme yapılıncaya kadar, Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu,
a) Anayasa hükümlerine aykırı olmamak kaydıyla, yürürlükteki kanun hükümlerine göre Kurul seklinde çalışır.
b) İkinci fıkra uyarınca asıl üyelerinin göreve başladığı tarihten itibaren bir hafta içinde Adalet Bakanının başkanlığında toplanır ve bir geçici Baskanvekili seçer.
c) En az onbeş üye ile toplanır ve üye tam sayısının salt çogunlugu ile karar verir.
ç) Sekretarya hizmetleri Sözde kalan ve atamışların yönettiği Adalet Bakanlığı tarafından yürütülür.
Bu madde hükümleri, ilgili kanunlarda gerekli düzenlemeler yapılıncaya kadar uygulanır.
MADDE 23 – Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer ve halkoyuna sunulması halinde tümüyle oylanır.
Bu taslaktan sonra halk bunu yapan şersiz şereflilere acaba lan ANA yasanı alda git der mi?..
Kısadan hisse….
Halk halk gücünü kullanmaz ise…
Aramıza din, ırk, mezhep, ayımı sokanlar şerefli olur…
Bunları size anlatalar şerefsiz olur…
Bu masaldaki ülke yok olur…
Bu maslın oluşumunu sağlayan kişi ve kurumlar mutlu olur…
Kölelik oluşumu olmasın diyenler, korkmayanlar ceza evinde yer bulur, bazen de mezarlıkta…
Köle olmayı kabul eden ve Susan kesim sustuğu sürece lüks yaşar gemicik alır halk susar…
Müritlerinden oluşan kişilerin akıları başların gelip istenmeyen çatlak ses çıkarsa oda artık fişlenir…
Başka ülkelerden yardım alan toplumlar köle olmaya mahkûmdurlar…
Fikri ve zikrini aynı düzeyde tutmayan kişiler uşak olmaya mahkûmdurlar…
Mahkûmiyet sona emesi için herkesin fikrini söylemesi gerekir…
Fikre ve düşünceye saygısı olmayan bir yasal düzenleme kargaşa ve koku ortamını bir araya getirir…
Korkan kesim kendini korumaya alır, ufak bir seçe bile olsa ANA ise yavrusunu korumak için şahin olur…
ANA’larla uğraşmak demek ne demek olduğunu bu masalı okuyan anlar…
Şimdi masalcı dededen öğütler:
Bir ülkeyi kurmak yıkmaktan daha zordur…
Yıkıntılar arasından bir ülke kurulmuştur…
Kanun yapak demek kanunu kendi çıkarları için yapmamak demektir…
Bu oluşum bilmem filanca Maddenin kaçıncı fıkrasının kaçıncı bendine konulur…
1. ANAYASA’NIN filanca Maddesi uyarınca Yasa uygulayıcıları siyaset dışından atanır…
2. ANAYASA’NIN filanca Maddesi uyarınca Kürsü dokunulmazlıkları dışında her tülü dokunulmazlıklar kaldırılır…
3. ANAYASA’NIN filanca Maddesi uyarınca İnsan hak ve özgürlüklerine karşı yapılan her türlü eylem ANAYASA içinde tarafsızca yargıya götürülmesi konusunda maddelerin sarih ve açık yazılmıştır…
4. ANAYASA’NIN filanca Maddesi uyarınca Din ve vicdan, etnik yapı, bölgesel ve kişisel özgürlükler üzerinden siyaset yapanların siyaset yasağının sonsuza kadar siyaset yasağının konulması için cumhuriyet savcılarına tam yekinin verildiği tarafsız olarak denetim yapılması hakkında ANAYASA’NIN filanca Maddesi uyarınca güvence altına alınmıştır, ANAYASA değiştirildiği tarihten itibaren geçmişte olan bu tür suçları ve davranışları sergileyen kişi ve kurumlar siyasi partiler dahil hakkında kovuşturma ve tutuklama kararın yine ANAYASA’NIN filanca maddesi uyarınca cumhuriyet savcılarına verilip bu madde güvence altına bulunuyor …
a. Bu suçlardan hüküm ve kovuşturma gören kişi o ülkenin meclisine ve diğer kamu ve kuruluşlarında iş ve ihale alamaz ve çalışamaz..
b. Bu suçları gizli bir biçimde tekrar yapan veya yaptıranlar hakkında oluşacak soruşturma sonucunda suçlu bulunursa ANAYASA’NIN filanca Maddesi uyarınca vatandaşlıktan tamimiyle çıkarılır ve ülkeye giriş yasağı konur…
c. Bu suçları görmemezlikten veya saklayanlar kişi siyasi parti ve üyeleri dâhil içinde (a) ve (b) fıkraları uygulanır…
5. ANAYASA’NIN filanca Maddesi uyarınca 18 yaşından ufak vatandaşlara uyuşturucu, ve bezeri maddeleri sağlayan kişi ve kurumlar hakkında yapılacak soruşturmaya müdahil olan Siyasi parti üyeleri dahil herkesin müdahil olduğu tarihten itibaren en ez 20 en fazla 50 yıl için vatandaşlıktan çıkarılması hakkında yapılacak kovuşturma ve soğrulama ANAYASA’NIN filanca Maddesi uyarınca güvence altına alınmıştır, ANAYASA değiştirildiği tarihten itibaren geçmişte olan bu tür suç ve davranışları sergileyen kişi ve kurumlar siyasi parti ve üyeleri dahil hakkında kovuşturma ve tutuklama kararın yine ANAYASA’NIN filanca maddesi uyarınca cumhuriyet savcılarına verilip bu madenin güvence altına bulunuyor..
6. ANAYASA’NIN filanca Maddesi uyarınca İhale alacak ve kamu ve kuruluşlarında geçici iş yapan özel ve tüzel kişiler hakkında daha önceden kovuşturma ve soruşturma yapılması şarttır..
a. ANAYASA’NIN filanca Maddesi uyarınca Kovuşturma ve soruşturmayı ancak cumhuriyet savcıları talimatı ile emniyet ve askeri personel yapabilir…
b. ANAYASA’NIN filanca Maddesi uyarınca yapılan bu kovuşturma ve soruşturma soncunda kamu ve kuruluşlarına çalışma izni verilir…
c. ANAYASA’NIN filanca Maddesi uyarınca yapılan bu soruşturmayı geciktiren veya bilgi saklayan personel ömür boyunca kamu ve bağlı kurumlarda çalışamaz…
d. Soruşturma sonucu belli bile olsa kamu kurum ve kuruluşlarında çalışan kişiler hakkında ihbar ve bilgi gediği zaman işler hemen kesilir…
e. (d) fıkrasındaki oluşum sırasında yanlış ve kasıtlı ihbar yapanlar ANAYASA’NIN filanca Maddesi uyarınca af ve diğer indirimlerden yararlanmadan tümüyle kamu görevleri ve kamuya ait olan kesimlere girmesi kesinlikle yasaklanır kamuya ait işlerini kendine ait tapu ve nüfus vergi gibi yaşamsal ihtiyaçları için mahkemenin tayin ediği avukat veya avukatlar süresiz yapar Avukatlık ücretin % 70’ni her ay hükümlü ödemekle yükümlüdür …
f. ANAYASA’NIN filanca Maddesi (e) fıkrasında belirtilen oluşum oluyorsa kişi devletten emeli maaşı alıyorsa bu emekli maşı kesilir…
g. ANAYASA’NIN filanca Maddesi (f) fıkrası uygulanan vatandaşların yalnız ücretsiz olarak 11. Derecenin 3. Kademesine uygulanan biçimde salık ve giderleri karşılanır…
7. ANAYASA’NIN filanca Maddesi uyarınca güvenlik ve istihbarat olgusu aşağıdaki gibi düzenlenmiştir…
a. İç güvelik…
I. ANAYASA’NIN filanca Maddesi İl ve ilçelerde polis gücü kullanılır…
II. Kaza ve köylerde, mezralarda, sınır güvenliğinde Jandarma kullanılır…
III. ANAYASA’NIN filanca Maddesi İl ve ilçelerde güvenlik zafiyeti acil ve doğal olmayan olaylarda yetersiz kalındığı taktirde Jandarma vali ve kaymakam tarafından göreve çağrılır…
IV. ANAYASA’NIN filanca Maddesi Acil ve karar aşamasında jandarma ve polis iç güvenlik yasası uyarınca kendi kendine karar alabilir bürokratik engellere takılmadan görevini yapabilir, görev sonunda bir rapor halinde bağlı bulunduğu mülki erkana gizli olarak yazılı bu raporu verir, bu rapor dâhilinde yapılacak tüm soruşturmaya muhatap olacak kişi acil durumlarda emir veren komutan veya amirdir, operasyon da görev alan personel hakkında tutuklama kararı veya tanık olarak dinleme kararı verilemez...
V. ANAYASA’NIN filanca Maddesi Herhangi bir operasyon sırasında engel olacak kişi ve kurumlar, siyasi parti ve üyeleri dâhil her o ülkenin vatandaşı ve dış ülke vatandaşı diplomat bile olabilir anında müdahale edilip imkânı var ise sağ olarak tutuklanıp adalet önüne çıkarılır…
VI. ANAYASA’NIN filanca Maddesi (V) maddede oluşan olgu çerçevesinde yapılan tutuklamalar bir özel yetkili cumhuriyet savcısı ve bir tutuklunun avukatı veya mahkemenin tayin ettiği avukat huzurunda ifadesi alınır beş gün gözetimde tutulma hakkı saklı olmak kadıyla soruşturma sonuçlana kadar tutuklama sürdürülür….
b. Dış güvelik…
I. ANAYASA’NIN filanca Maddesi Sınır ve sınır dışında oluşacak tüm iç ve dış tehlikelerden korumak ve kollamak görevi orduya verilmiştir…
II. ANAYASA’NIN filanca Maddesi Dış tehditlere karşı yapılacak tüm harekat ve sorumluluk o ülkenin meclisinin vereceği kara ile orduya verilir verilen bu karar zamanı ve yeri başka bir karar ile değiştirilemez, operasyon bitiminde o ülkenin ordusu onay verdikten sonra yetkiler tekraren meclis tarafından gizi bir oturumda tartışılır…
III. ANAYASA’NIN filanca Maddesi (II). Şıkta oluşan olgu çerçevesinde yapılan gizli oturumda söylenen ve yazılı olarak verilen hiçbir belge 10 sene içinde yayınlanamaz yayınlayan hakkında ANAYASA’NIN filanca Maddesi uyarınca vatan hainliği suçlaması kapsamında işlem yapılır…
IV. ANAYASA’NIN filanca Maddesi Oluşacak operasyon sırasında sızma veya başka bir devlete haber vermek ile oluşacak oluşum vatan hainliği ile suçlanır ve bu suçları ANAYASA’NIN filanca Maddesi gereğince askeri savcılık karar bağlar bu kararın indirimi veya affı yoktur…
V. ANAYASA’NIN filanca Maddesi Askeri personeli sivil hayatına geçene kadar askeri savcılık yargılayabilir, komutanlığın ön görüsü sonunda askeri personel sivil mahkemede askeri sırlar dışında ifade verebilir, bu ifadenin sonucunda askeri personel tutuklanamaz…
VI. ANAYASA’NIN filanca Maddesi Askeri personeli tutuklayacak olan isyan dışında bir üst komutanı olmalıdır….
VII. ANAYASA’NIN filanca Maddesi İsyana teşebbüs eden askeri personel bir alt komuta zincirinden de tutuklama yapabilir…
VIII. ANAYASA’NIN filanca Maddesi Sivil personel eyer ki askeri bölgede çalışıyor ve bu statüde ücret alıyorsa aynı askeri personele uygulanan yasal statüye sahiptir..
IX. ANAYASA’NIN filanca Maddesi uyarınca sivil hayata dönen ( Emekli Gazi osun tüm personele ) geçmişte yapılan operasyonlar hakkında bilgi ve belge istenemez, istenildiği takdirde personel son bulunduğu birliğe haber vermekle yükümlüdür yasal bir süreç var ise ifade alacak kurum askeri savcılıktır ve bu personelin yanında en az bir askeri avukat bir sivil avukat olması şattır… Bu soruşturma sonucunda çıkacak karar önce askeri savcılık tarafından değerlendirilir gerekiyorsa askeri hakim askeri sırlar dışında olan belgeler sivil yargıya ulaştırılır, son kararı askeri hakim verir, bu kararın temizi ve affı yoktur…
X. ANAYASA’NIN filanca Maddesi uyarınca askeri sırların sakladığı bölgelere hiçbir surete sivil veya asker olmayan kişiler giremez, girmesi için izin ve emir verilemez, sızıntı halinde en üst makam ve çalışan askeri ve sivil personel vatan hainliğinden yargılanır…
XI. ANAYASA’NIN filanca Maddesi uyarınca Askeri personel kanununa sahip olan kişiler siyaset yapamaz, siyasete yön veremez…
XII. ANAYASA’NIN filanca Maddesi uyarınca ordu siyaset işleri birbirine karıştırılamaz, ordu ancak savaş ve savaş dışında barışı korumakla yükümlüdür, bunun için çalışmalar ve projeler üretir, barış zamanında ülkede iç karışıklıklara müdahale etmeden gözlemci olarak görüş bildirir, sınır içinde oluşacak olumsuz olaylara önceden haber verir, bu olaylar halkın bütünlüğünü ve huzurunu kaçıracak duruma gelmiş ise ve siyasi otorite bu uyarıları görmemezlikten gelmiş ise yurdu ve milleti koruma ve kolama işin yapar…
XIII. ANAYASA’NIN filanca Maddesi uyarınca (XII). Oluşan olguyu tamamladıktan sonra kıtalarına dönerek siyaseti sivil otoriteye devreder, siyasi otorite kaldığı yeden devleti yönetmeye devam eder, hiçbir surette yasa ve ANAYASA yapamaz olan ANAYASA çerçevesinde davranır, yasa ve ANAYASA halka aittir ve onun temsilcileri veya atanan kişiler ANAYASAYI düzenler oluşum esnasında siyasi görüşü yüzünden hiçbir kişi yargılanmadan tutuklanamaz, bu yargılamayı yalnız sivil mahkemeler yapabilir…
XIV. ANAYASA’NIN filanca Maddesi uyarınca silahlı kuvvetler darbe ve o tür bir girişimde bulunamaz, bu girişim fark edildiği zaman gerekli yaptırımlar uygulanır….
c. İstihbarat olgusu…
I. O ülkede istihbarat 3 şekilde olur…
a. O ülkenin Milli bazda istihbarat
1) Dış istihbarat
2) İç istihbarat
3) Karşı istihbarat
4) Operasyon oluşumu düzeyinde dış ve iç istihbarat
5) Operasyon düzeyinde teknik takip…
6) Operasyon düzeyinde sıcak takip
7) Genelde yukarıdaki (1),(2),(3),(4),(5),(6) . şıklarda yapılır ortam ve şartlar değişime uğradığı zaman görev ve yetkileri müşavirlik tarafından istihbarat olgusu ANAYASA’NIN filanca Maddesi uyarınca değişikliğe uğratılır
b. O ülkenin Askeri istihbarat
1) Hava
2) Deniz
3) Kara
4) Sınır
5) Sınır dışı
6) Anlık
7) Günlük
8) Haftalık
9) Aylık
10) Çalışan personel hakkında ayrıntılı istihbarat çalışmaları
11) Olacak veya muhtemel saldır istihbarat alanlarının tanımlanması
12) Sıcak takip esnasında öncü birliklerin konumunu araştırmak
13) Yurt güvenliği için toplanan bilgi ve belgelerin tanıma doğru bir biçimde değerlendirilip kaşı istihbarat çalışmalarını yapmak…
14) Dış istihbarat
15) İç istihbarat
16) Karşı istihbarat
17) Operasyon oluşumu düzeyinde dış ve iç istihbarat takibi
18) Operasyon düzeyinde teknik takip…
19) Operasyon düzeyinde sıcak takip
20) Genelde yukarıdaki (1),(2),(3),(4),(5),(6),(7),(8),(9),(10),(11),(12),(13),(14),(15),(16),(17),(18),(19). şıklarda yapılır ortam ve şartlar değişime uğradığı zaman görev ve yetkileri komutanlıkça değerlendirilip ANAYASA’NIN filanca Maddesi uyarınca verilen yeki ve sorumluluk çerçevesinde artırılır…
c. O ülkenin polis emniyet jandarma istihbaratı
1) Hava
2) Deniz
3) İl, ilçe, kasaba, köy, mezra, sınır
4) Kaçakçılık
5) Anlık
6) Günlük
7) Haftalık
8) Aylık
9) Çalışan personel hakkında ayrıntılı istihbarat çalışmaları
10) Olacak veya muhtemel terör istihbarat alanlarının tanımlanması
11) Sıcak takip esnasında servislerin koordinasyonu ve konumunu araştırmak
12) Yurt güvenliği için toplanan bilgi ve belgelerin tanıma doğru bir biçimde değerlendirilip gerekli silahlı gücün oluşması için bilgi sağlamak, bunu yanında kaşı istihbarat çalışmalarını yaprak olayları zamanında ve yerinde çözmek…
13) Narkotik…
14) Terör
15) Gümrük
ANAYASA’NIN filanca Maddesi uyarınca bu 3 istihbarat örgütü kendi alanlarında serbest çalışacak fakat periyodik olarak 3 denetleme yapacak kişi gruplar arasından seçilerek istenildiği zaman o zamanki o ülkenin hükümetine bilgi verilecektir, bu verilen bilgiler veya alına bilgiler 3 kişilik komisyonda değerlendirilecek ve gerekli zamanlarda gerekli yerlere talimat verilecektir, bu talimata uymayan Siyasi Partiler ve üyeleri Dahil yukarıda belirtilen ANAYASA’NIN filanca Maddesi uyarınca Dosya şikayet dilekçesi konularak özel yetkili Cumhuriyet savcılarına iletilecektir….
Özel yetkili cumhuriyet savcıları ise en erken 1 gün en fazla 7 gün içinde iddia nameyi mahkemeye vermekle ANAYASA’NIN filanca Maddesi uyarınca yükümlüdür bu işlemlerden sonra ivedi bir şekilde ANAYASA’NIN filanca Maddesi uyarınca mahkeme karar vermekle yükümlüdür, sonuç olarak çıkan karar hiçbir surette temize gidemez…
Mahkeme ve iddianame verilirken gizli oturum ile yapılır ve sızıntı olur ise bu sızıntıyı yapanlar hakkında o ülkenin ANAYASA’NIN filanca Maddesi uyarınca vatan hainliğinden dava açılır…
Masalcı dede öneri verdi ve şunu ekledi: Eyer o ülkede kaba eti sağlam bir politikacı varsa bu önerileri dikkate alır ve o ülkede huzur ve barış gelir…
Dedi…
ROGG & NOK Genel Yayın Yönetmeni..
Cessur Demirali GÜRSU
Şu anda itibaren artık e-mail den gelen mesajları yayınlamayacağız bilgi ve makalelerinizi lütfen üye olduktan sonra sitemize giriniz, güvenlik açısından böyle davranmamız gerekiyor, anlayışınıza sonsuz teşekkürler, www.cdgbim.com www.cdgbim.net...
Üyelik ücretsiz olacaktır…
Sorunlarınız için bu adresi kullanabilirsiniz…
Rogg Haber….
0 yorum:
Yorum Gönder
Yorumlarınızda Kişilik haklarına saldırı,küfür ve benzeri ifadeleriniz yayınlanmamaktadır.Yorumları yazarken İsminizi belirtmeniz önemle duyurulur.