Araştırma Kurulu GFK Türkiye, 10 bin hanede barkod okuyucu cihazlarla kaydedilen hızlı tüketim alışverişlerini araştırdı. GFK Türkiye'nin araştırmasına göre, hızlı tüketimde zirvede yüzde 30 pazar payı ile bakkallar yer aldı. Buna karşılık lokal zincirler, tekil süpermarketler ve ulusal kanalların pazar payları düştü.
YÜZDE 65 TAZE GIDA
Alışverişçi İhtiyaçları ve Tercihleri Araştırması sonuçlarına göre, taze gıda kategorisinde yer alan ekmek, süt, yumurta, meyve ve sebze gibi ürünler alışveriş sepetini büyütmede önemli rol oynuyor. Tüm alışveriş harcamalarının, yüzde 65'i taze gıda ürünlerinden oluşuyor. İçinde sadece taze gıda bulunan sepetlerin toplam içindeki oranı yüzde 19 oldu.
BAKKALLARDAN SONRA MAHALLE MARKETLERİ GELİYOR
Alışverişte bakkalların payları büyümeye devam ediyor. Türkiye'deki barkodlu ürünleri kapsayan araştırmada, bakkal ve mahalle marketlerinin payı 0,7 puan artışla yüzde 30'a ulaştı. Bakkal ve mahalle marketlerini, indirim marketleri takip etti. İndirim marketleri 2 puanlık artışla, alışveriş tercihlerinde yüzde 24.8 ile ikinci sırada yer aldı.
LOKAL ZİNCİRLER DÜŞÜŞTE
Buna karşılık lokal zincirler, tekil süpermarketler ve ulusal kanalların payları azaldı. Lokal zincirler ve tekil süpermarketler 9 puanlık düşüşle yüzde 16.9'a geriledi. Diğer alışveriş noktaları 1 puan azalarak toplamda yüzde 15.5'lik paya sahip oldu. Ulusal kanalların pazar payları ise yüzde 13.8 oldu.
EN ÇOK ALIŞVERİŞ PAZAR GÜNÜ YAPILIYOR
Araştırma sonuçları, tüketicilerin en çok pazar günleri alışveriş yaptığını ortaya koydu. Bazı günlerde yapılan kampanya ve promosyonlar da tüketici davranışını şekillendiren unsurlar arasında yer aldı.
Kaydol:
Kayıt Yorumları
(
Atom
)
0 yorum:
Yorum Gönder
Yorumlarınızda Kişilik haklarına saldırı,küfür ve benzeri ifadeleriniz yayınlanmamaktadır.Yorumları yazarken İsminizi belirtmeniz önemle duyurulur.