İsmail Türüt ve Ozan Arif ifade verdi (video)

''Plan Yapmayın Plan'' adlı şarkıyı söyleyen İsmail Türüt ile şarkının söz yazarı Arif Şirin, haklarında başlatılan soruşturma kapsamında ifade verdi.İstanbul Adalet Sarayı'na gelen Türüt ve Şirin'in, soruşturmayı yürüten Cumhuriyet Savcısı Nurten Altınok tarafından ifadeleri alındı. Adliyeden ayrılmadan önce gazetecilerin sorularını yanıtlayan Türüt, "Birinin nasırına bastık arkadaşlar. Anlamayarak bastık belki, bilemiyorum. Bizim kastımız öyle değildi. Biz geldik, ifademizi verdik. Bildiklerimizi anlattık" dedi. Şarkısına yapılan kliple ilgili ne düşündüğü sorulan Türüt, "Klip beni de rahatsız etmiştir. Klibi yapanlardan ben de şikayetçiyim.Yapan alçaktır. Klibi çeken şerefsizdir. Klip benim sözlerimle örtüşmüyor ki bakın orada bir taraftan 'vatan haini' diyor, bir taraftan da bu devletin kaderine imza atan siyasi kişiliği olan insanları koyuyor. Bunları benim tasvip etmem mümkün müdür? Klip beni de rencide etmiştir, üzmüştür. Yapandan şikayetçiyim, davacıyım" diye konuştu. Ozan Arif: "Şiiri yazan benim" "Ozan Arif" olarak tanınan Arif Şirin de basın mensuplarına ilgilerinden dolayı teşekkür ederek, "Ben kamera denizine alışık sanatçı türünden değilim" dedi. Kendisini hiç tanımadan, bir telefon bile etmeden hakkında kanaat edinen ve yazı yazanlar olduğunu, bunlara üzüldüğünü belirten Şirin, "Şu anda burada olmamızın anlamı, sebebi nedir, ben idrak etmiş değilim" diye konuştu. Şirin, "Şiiri yazan benim. O destan benim çocuğum. İsmail Türüt de dillendirmiştir. Bizim, birilerinin bu çocuğa giydirdiği gömleği kabul etmemiz mümkün değil. Bizim yavrumuzu biz giydiririz. Bu şiirde ne demek istediğimiz apaçıktır. Yukarıda savcıya da aynı şeyi ifade ettik" dedi. Şirin ayrıca, "Bendivan edebiyatı diliyle yazmadım. Bugünkü Türkçe ile yazdıklarımı orada ifade ediyorum. Bir metinde, nokta da virgül de önemlidir, bir harf de önemlidir. Ama bazıları şunu yapıyorlar, bir söz vardır, bazıları sanemi tapmak için yaparlar, bazıları da taşa tutmak için yaparlar. Yani sanem puttur" diye konuştu. Şirin, "Bir gayretin içerisinde olan çevreler anladığım kadarıyla bizi put yapıp, taşa tutmak istiyorlar. Ama biz nasıl bu memlekette, bu vatanda, adına Türkiye Cumhuriyeti denilen devlette Türk milletinin bir ferdi olarak onları nasıl hazmetmesini biliyorsak, onlar da bizi hazmetmesini öğrensinler" dedi. "Türk evladı 'Türküm' demekten çekinmeyecek" "Artık Türkiye'de Türk evladının 'Türküm' demekten çekinmeyeceğini" söyleyen Şirin, "Bu memlekette herşeyi söylemek serbest. Şuyum, buyum diyebilirsiniz. Prim yapıyor. Ama bu memlekette 'Türküm' dediğiniz zaman birilerinin bir yerlerine bir şeyler oluyor" diye konuştu. Bu durumu anlamakta güçlük çektiğini belirten Şirin, "Memleketimizde bu nifakı, bu saçmalığı yapanlar bizi, bu memleketin evlatlarını yok sayamazlar. Bu rüzgarı ektiler, bu fırtınayı biçecekler. Bize katlanacaklar. Destan bu konuda bundan sonra nasıl yazılır göstereceğim" dedi. Şirin klibi kınadı Bir gazetecinin, klip ile yazdığı sözler arasında benzerlik görüp görmediğine ilişkin sorusuna Şirin, "Hayır efendim. Benim şiirimi alıp da kendi kafalarına göre şekillendirenleri kınıyorum burada. Ben o şiirin sahibiyim. Hem de her noktasının" yanıtını verdi. "O.S ve Yasin Hayal'e katil diyebiliyor musunuz?" şeklindeki soru üzerine de Şirin, "Biri de Abdullah Öcalan için desin. Bak ben diyorum onlar için. Evet, katildirler. Adam öldüren herkes katildir. Ama lütfen iletin, 30 bin canı öldürene de birileri katil desin" diye konuştu.Türüt ve Şirin'in avukatı Ömer Yeşilyurt da birkaç gündür bir bardaksuda fırtına koparıldığını söyleyerek, türküyü bir bütün olarak değerlendirmek gerektiğini ifade etti. Türküden cımbızla bazı bölümler alınarak bir yerlere varılmak istenmesinin doğru olmadığını kaydeden Yeşilyurt, "Bu insanları yargılamadan elektrik direğine asmaya da kimsenin hakkı yok" dedi. Olayın gelişimi Türkücü İsmail Türüt'ün "Plan Yapmayın Plan" adlı şarkısı ile bu şarkıya yapılan ve YouTube'de yayınlanan video görüntülerine ilişkin İstanbul Basın Savcısı Nurten Altınok tarafından iki yönlü soruşturma başlatılmıştı. Bir yandan video görüntülerini hazırlayarak YouTube'a sunanlar, diğer yandan da şarkının sözlerinin suç unsuru taşıyıp taşımadığının incelendiği soruşturma kapsamında, Şirin ile Türüt'ün ifadesinin alınacağı belirtilmişti.

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınızda Kişilik haklarına saldırı,küfür ve benzeri ifadeleriniz yayınlanmamaktadır.Yorumları yazarken İsminizi belirtmeniz önemle duyurulur.