Buyuk Sultan : Abdulhamit Han

Abdulhamid Han'in uzun yillar mabeyn katipligini yapmis Tahsin Pasa, hatiralarinda anlatiyor: -Bir aksamdi. Mabeynde nobetci olarak ben kalmistim.Gelen mektup, telgraf, rapor ve tezkerelerin listesini tertipleyip huzura cikmak uzereyken bir telgraf geldi. Istanbul'da Laleli postanesi memurlarindan birinin Yildiz'a cektigi bu telgrafta, karisinin o gece dogum yapacagi, dogumun cok zor olacagina dair doktorlar tarafindan dikkat isareti verildigi, elinde hicbir vasita bulunmadigi ve Merhamet-i Sahaneye sigindigini bildiriyordu. Bu telgrafa kiymet vermedim ve onu listeye almadim. Huzurda Padisah, adeti icabi her seyi ayri ayri gozden gecirdikten sonra ilave etti: -Baska bir sey var mi? Telgrafi soyledim ve arza degmeyecegini dusunerek listeye almadigimi arzettim. Emir verdi: -Hemen getiriniz. Getirdim... Dikkatle okudu ve derhal mutehassis bir tabip ve bir yaverle dogru Laleli'ye giderek dogumu kontrol altina almalarini, benim de kendilerine refakat etmemi ferman etti.
Gittik ve isimizi bitirip sabaha karsi donduk. Bir de ne gorelim?! Hunkar, bahce uzerindeki odasinda, isIklari acik, cama vurarak bizi cagirmiyor mu? Sabaha kadar uyumayip bizi bekledigini anladik. Neticeyi sordu. Dogumun zor oldugunu, fakat mudahaleyle kadinin kurtuldugunu, cocuga 'Abdulhamid' isminin verildigini, 'ihsan-i Sahane'nin de aile reisine teslim edildigini ve adamin aglayarak omur ve devletlerine dua ettigini anlattim. Bizi ayakta dinledi, sadece rahatladigini gosteren bir 'oh' cekti ve sabah namazina durdu.

--~--~---------~--~----~------------~-------~--~----~
Bu mesajı şu gruba üye olduğunuz için aldınız: Google Grupları "Mucahitsiz Kalan Bir Ümmet Zelil Düşmeye Mahkumdur..!" grubu.
Bu gruba posta göndermek için , mail atın : mucahitler@googlegroups.com
Bu gruba üyeliğinizi sonlandırmak için şu adrese e-posta gönderin: mucahitler-unsubscribe@googlegroups.com
Daha fazla seçenek için, http://groups.google.com.tr/group/mucahitler?hl=tr
adresinde bu grubu ziyaret edin
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınızda Kişilik haklarına saldırı,küfür ve benzeri ifadeleriniz yayınlanmamaktadır.Yorumları yazarken İsminizi belirtmeniz önemle duyurulur.