T a r a f s ı z D e ğ i l i z

Dün sorgudaydım...

Dün sorgudaydım.Başımda koca bir lamba,bir sürü ses kayıt cihazı.Demek filmlerde gördüğüm doğruymuş.Adam masaya elini hızlıca vurdu :
-Konuş,anlat bakalım bu fırıncı Ali'yi nerden tanıyorsun?
Cep telefonumdaki kayıtlara bakmışlar meğer.Halbuki o,simitçi Ali'ydi ; ben yanlışlamaya fırıncı yazmışım,salak nerden bilecek?
- ( Öhö öhö,bir iki öksürdüm,işin raconu derler ya hani ) Başladım bülbül gibi ötmeye.( İyi ki öksürmüşüm.) Abi valla ben fırıncı Ali'yi tanımam;ama simitçi Ali'yi, Gödeneli Halil'i , bizim şu terzi Ali Osman'ı,bir de Kuyucaklı Yusuf'u tanırım.
- Yusuf kim lan,dedi.
-Abi karıştırdım herhalım o gazeteden tanıdığım biriydi.
-Kim ulan, o da mı örgütten ? Hangi gazetede çalışıyor ?
-( Eyvah! Keşke almasaydım o eski gazeteleri simitçi Ali'den,tomarla verdiydi hıyar.) Güreşçi mi neyimiş,eyi güreşirmiş mübarek adam,dedim ki bir yumruk çeneme.
-Doğru konuş ulan ,örgütün başı kim?
( Ben de susma hakkımı mı kullansam diye düşündüm,bu memlekette bombacılar bile susma haklarına sahiptiler ya, ne bileyim işte...)
-Abi simitçi Ali , Gödeneli Halil , benim şu gömleği diken terzi Ali Osman , sürekli okey atan ballı Rasim, bir de bizim çarşının çaycısı Recep,bir de ben , her haftasonu hep aynı yerde buluşuruz.
( Adam yumuşadı biraz sağolsun,sesi bilem değişti.)
-Anlat kardeşim bak ne güzel anlaşacağız senle,dedi gülerek.
( Kabir sorgusu nasıl olur ki acep diye düşündüm ecicik.Amma da terlemiştim yahu.Valla şu sorgudan bir kurtulsam,hemen patrondan habersiz aldığım 10 lirayı koyacağım kasaya diye söz verdim kendime. )
-Başkan kim diye gürledi yine.
( Eyvah yine tırlattı bu dedim kendi kendime.Bir iki öksürdüm adet üzere...Başkan, " konuşmayın sakın, ölün ama konuşmayın " diye bulunduğu yerden ahkam kesermiş.Halbuki memlekete geldiği ilk gün ne demişti? " Memleketime hizmete hazırım." dememiş miydi?!..)
-Memlekete hizmete hazırım efendim,demeyeyim mi şaşkınlıkla.
-Ne hizmeti lan hergele, söyle başkan kim?
( Başkan evdeydi halbuki, bizim evin başkanı oydu işte;ama söylesem inanmazdı ki...)
-Başkan terzi Ali Osman,demişim korkudan.
-Nerde toplanırsınız lan haftasonları, diye gürledi yine.
( Ulen hafızası da sağlam be adamın,unutmamış az önce dediğimi,diye düşündüm.)
-Abi tamam konuşacağım da,sizden bir ricada bulunsam.
-Emret koçum emrin olur dedi.
( Valla beyefendilik de bu kadar olur yani.) Bir cıgara yak,al , dedi.
-( Bu cıgara markasından belli,muradıma ereceğimin işaretiydi sanki.) Abi,beni şu yakaladığınız bombacı ile aynı koğuşa mı koyacaksınız,abi o adamı tek kişilik bir koğuşa koysanız,dedim usulca.
-Niye koçum,korkuyor musun ?
-Yok be abi... bu herif, içerdekilere de bomba yapmayı öğretirse,bizim çocukların hali nice olur çarşıda pazarda.
-Vaaaay aslanım,bu ne ince düşünce,demesin mi?
( Birden tepemdeki lamba sönüverdi,az sonra titreye titreye geri geldi ışık.Simitçi Ali, Gödeneli Halil, hep okey atan ballı Rasim, bir de terzi Ali Usman, bana eğilmiş bakıyorlardı."Karnım aç" ,diyordu hıyar , diyen kimdi pek seçemedim ama...Her haftasonu buluştuğumuz halı sahada bayılmışım meğerse. Huh çok şükür sorgu bitmiş,dedim ama işitmedi bizimkiler neyse ki...)

--~--~---------~--~----~------------~-------~--~----~
Bu grubun hiç bir siyasi oluşum ,parti, vakıf, örgüt, dernek veya benzeri yapılanmalarla alakası yoktur.Aynı zamanda onlara uzaklığı veya yakınlığıda bulunmamaktadır...Müslüman Anadolu İnsanının Tarafında yer alan Gerçek Vatanseverliği ilke edinmiş HABER BİLGİ PAYLAŞIM STANDIDIR..

Grupta yayınlanan yorum ve yazılardan yazarları sorumludur.
-----------------------------------------------------------------
"ANADOLU HABER GÜNLÜĞÜ" grubu.
Bu gruba posta göndermek için , mail atın : anadoluhaber@googlegroups.com
Bu gruba üyeliğinizi sonlandırmak için şu adrese e-posta gönderin: anadoluhaber-unsubscribe@googlegroups.com
Daha fazla seçenek için, http://groups.google.com/group/anadoluhaber?hl=tr
adresinde bu grubu ziyaret edin
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınızda Kişilik haklarına saldırı,küfür ve benzeri ifadeleriniz yayınlanmamaktadır.Yorumları yazarken İsminizi belirtmeniz önemle duyurulur.