T a r a f s ı z D e ğ i l i z

Her gün bir Ayet, bir hadis ve günün duası

Her gün bir Ayet

De ki: "Allah'ı bırakıp da tanrı saydığınız putlarınıza istediğiniz kadar yalvarın. Onların ne göklerde, ne yerde zerre kadar güçleri yetmez. Onların, bunlarda bir ortaklığı da yok. Allah'ın da onlardan bir yardımcısı yoktur."

Sebe Sûresi / 22. Ayet

Bu Ayet-i Kerime Elmalılı M. Hamdi Yazır'ın Kur'an Mealinden alınmıştır.

Her gün bir Hadis

358. Abdullah İbni Abbâs radıyallahu anhümâ şöyle dedi:

Uyeyne İbni Hısn Medine'ye geldi ve yeğeni Hür İbni Kays'a misafir oldu. Hür, Hz. Ömer'in danışma meclisi üyelerindendi. Zaten genç olsun yaşlı olsun âlimler (Kurrâ) Hz. Ömer'in danışma meclisinde bulunurlardı. Bu sebeple Uyeyne, yeğeni Hür İbni Kays'a:

– Yeğenim, senin devlet başkanı yanında itibarın yüksektir. Beni kendisiyle görüştür, dedi.

Hür, Ömer'den izin aldı. Uyeyne Hz. Ömer'in yanına girince:

– Ey Hattab oğlu! Allah'a yemin ederim ki, bize fazla bir şey vermiyorsun. Aramızda adâletle de hükmetmiyorsun, dedi.

Ömer hiddetlendi. Uyeyne'ye ceza vermek istedi. Bunu sezen Hür:

– Ey mü'minlerin emiri! Allah, peygamberine "Affı seç, iyiliği emret, câhillerin kusuruna bakma" (A'râf: 7/199) buyurdu. Benim amcam da câhillerdendir, dedi.

(Râvi diyor ki:) Allah'a yemin ederim ki, Hür bu âyeti okuyunca Ömer, Uyeyne'yi cezalandırmaktan vazgeçti. Zaten Ömer, Allah'ın kitabına son derece bağlı idi. [21]

[21] Buhârî, Tefsîru sûre (7) 5, İ'tisam 2.

Bu hadis 50 numarada geçmişti.

* Hz. Ömer yaşlı ve genç oluşuna bakmadan ilim sahiplerine saygı gösterirdi. Hatta 113 numaralı hadiste de görüldüğü gibi ilim sahibi kimselere hürmeti ortadaydı. Bilen insanlara değer verip onları önde tutmak toplunun dirlik ve düzeninin temini bakımından pek önemlidir. İslam medeniyeti değer ve kıymeti bilinen yetişmiş kimselerin eseridir. Alimlerini gücendirmiş toplumlar felaketlerden kurtulamazlar. Bilgili insanlar yaşları ne olursa olsun takdir edilmelidir. Bilgi sahiplerine saygı göstermeyenler kendilerini cahillerin eline teslim ederler. [22]

[22] Abdullah Parlıyan, Açıklamalı Tam Riyazu's-Salihin Tercümesi: 132

Bu Hadis-i Şerif ERKAM YAYINLARI'nın Riyazü's Salihin adlı eserinden alınmıştır.

Günün Duası

ALLAH IM
EY ALEMLERİN RABBİ ey sevgiyi sevgiyle yaratan
ey seven sevdiren ve sevindiren
ey rahmetin sonsuz kaynağı
ey merhametlilerin en merhametlisi
ey gönüllerin mutlak hakimi

ey zatını hamd ile aziz olduğum
ey zatını hamdden aciz olduğum
ben, layıkıyla seni övemem
SEN övdüğün gibisin kendini
seni layıkıyla ancak sen tanırsın
hamd'im sana mahsustur sena'm ancak sanadır
umudum korkum ve sevdam sanadır
özümü sana çevirdim sana tutundum
elimi SANA açtım gönlümü sana sundum
beni kovmaz diye kapına geldim , affın boldur diye affına geldim tuttum günahlarımdan yüzüme perde, kulluk edemedim ama lütfuna geldim..

Lütfen dualarımızda ezilen, sömürülen, işgal altındaki bütün Müslümanları unutmayalım!...


--~--~---------~--~----~------------~-------~--~----~
Bu grubun hiç bir siyasi oluşum ,parti, vakıf, örgüt, dernek veya benzeri yapılanmalarla alakası yoktur.Aynı zamanda onlara uzaklığı veya yakınlığıda bulunmamaktadır...Müslüman Anadolu İnsanının Tarafında yer alan Gerçek Vatanseverliği ilke edinmiş HABER BİLGİ PAYLAŞIM STANDIDIR..

Grupta yayınlanan yorum ve yazılardan yazarları sorumludur.
-----------------------------------------------------------------
"ANADOLU HABER GÜNLÜĞÜ" grubu.
Bu gruba posta göndermek için , mail atın : anadoluhaber@googlegroups.com
Bu gruba üyeliğinizi sonlandırmak için şu adrese e-posta gönderin: anadoluhaber-unsubscribe@googlegroups.com
Daha fazla seçenek için, http://groups.google.com/group/anadoluhaber?hl=tr
adresinde bu grubu ziyaret edin
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınızda Kişilik haklarına saldırı,küfür ve benzeri ifadeleriniz yayınlanmamaktadır.Yorumları yazarken İsminizi belirtmeniz önemle duyurulur.