Can Pazarı!!! Almanyada ki Ev' kundaklandı mı ? video izle

Almanya'dan dehşet görüntüler! Türk anne baba, yanan binadan bebeklerini aşağıya attı! İşte dehşet anları!!









Almanya'nın Ludwigshafen şehrinde dün öğleden sonra çıkan, 9 kişinin hayatını kaybettiği yangın ardından, yangın söndürme çalışmaları sabaha kadar devam ederken Alman itfaiyesi ve polis güçleri hakkındaki ilgisizlik iddiaları olaya damgasını vurdu.
Yangında, Medine Kaplan (48), kızı Belma Özkaplı (22), torunu İlyas Çağlar, hamile olan Hülya Kaplan (31) kızları Karanfil (4), Dilara Kaplan (11), Döne Kaplan (21) çocukları Kamil (3) ve Kenan Kaplan (2), hayatlarını kaybetti. Adli tıpta bulunan cenazeler otopsi işlemleri tamamlandıkta sonra ailelerine teslim edilecek.

BEBEĞİNİ YANMAKTAN KURTARDI
Alevlerin arasından son bir hamleyle 2 yaşındaki çocuğunu kapan anne pencereden aşağı fırlattı. Polisin son anda yakaladığı bebek burnu bile kanamadan kurtarıldı. Ancak diğer 5 çocuk, bu bebek kadar şanslı değildi. Bebeğin, aşağıdaki brandaya atıldığı pencerenin hemen solundaki bir diğer pencerede ise bir başka kişi tutunduğu pervazda kurtarılmayı beklerken görülüyor.

GÖRGÜ ŞAHİTLERİ ANLATIYOR
Olayın gerçekleştiği saatlerde binanın alt katındaki kahvehanede bulunan 68 yaşındaki emekli işçi Yalçın Ateşok olay anını dakika dakika anlatarak, "Olay anında kahvehanedeydik. Polisler geldi ve bize dışarı çıkmamızı, binada bir yangın çıktığını söylediler. Bunun üzerine biz de hemen dışarıya çıktık ancak çok hafif bir duman vardı, 4-5 kişi de panikleyerek balkona çıkmış atlamaya çalışıyorlardı. Biz de aşağıda 'Atlamayın, birazdan gelip sizi kurtaracaklar' diye bağırdık" dedi.
"Yangının bu kadar büyüyeceğinin tahmin bile edemedik" diyen emekli Yalçın Ateşok, "Biz dışarı çıktıktan 15 dakika sonra Öncü İtfaiye dedikleri ekip geldi. Ancak yanlarında branda bile yoktu. Onlardan 10 dakika sonra da ana itfaiye geldi. Merdiveni açmaları ve yukarıya kaldırmaları çok vakit aldı" şeklinde konuştu .
"Daha önce hiç böyle bir şeye şahit olmadım, neden bu kadar yavaş çalıştılar anlamıyorum" diyen Ateşok, bir ara polisle de münakaşa ettiklerini iddia ederek "Herkes pencerelerde feryat ediyordu. Atlamaya, çocuğunu atmaya çalışıyordu. Ancak itfaiye ekipleri 25 dakika sonra brandayı açabilmişlerdi. Branda açılana kadar herkes kendinin aşağıya attı" iddialarını kullandı.
İtfaiyenin yavaş çalıştığı iddiasını sık sık dile getiren Yalçın Ateşok, "Bu konuyu polisle paylaştığımızda bize yolların kapalı olmasını gerekçe olarak gösterdiler. Benim bildiğim itfaiye ne trafik dinler ne de bariyer. Alevler iyice yayıldıktan sonra her yeri dumanlar kapladı. Ama itfaiye alevler sardıktan sonra su sıkmaya başladı. Ama o zaman da hortumun üç yerinden patlak olduğunu gördük. Buna arkadaşlar da şahit. Böyle bir rezalet hayatımda görmedim. Sıkıntımız çok fazla" dedi.

KAYINVALİDELERİNİ ZİYARETE GİTMİŞLER
Yangında kızı Hülya Kaplan ve torunları Karanfil ve Dilara Kaplan ile İlyas Çalar'ı kaybeden Hannan Çalar, çok üzgün olduklarını ve evlerinin taziye ziyaretine gelenlerde dolup taştığını söyledi.
Yangında hayatını kaybedenlerin tamamıyla akrabalık bağlarının olduğunu ifade eden Çalar, "Yakınlarımız öldü, yaralandı. Endişeliyiz, akrabalarımızla telefonlaşamıyoruz. Merak içindeyiz, yakınlarımızın durumuna ilişkin haber almak için çırpınıyoruz" dedi.
Hannan Çalar, yakınlarının cenazelerinin ne zaman getirileceğine ilişkin de bilgi sahibi olmadıklarını kaydetti.
Bu arada, yangında 2'şer çocuklarıyla birlikte hayatını kaybeden H ülya ve Döne Kaplan'ın ayrı ayrı evlerde oturdukları, tatil günü olması dolayısıyla çocuklarıyla birlikte yanan eve kayın valideleri Medine Kaplan'ı ziyarete gittikleri öğrenildi.

ÖLEN BELMA'NIN BABASI ZEKİ ÖZKAPLAN: POLİSLER OLDUKÇA YARDIMCI OLDU, ONLARA DİYECEK BİR ŞEY YOK"
Yangında kızını kaybeden acılı baba Zeki Özkaplan, yangın sırasında polislerin yardımcı olduğunu ve iyi çalıştıklarını söyledi. Özkaplan, "Evde oturuyorduk. Kızlarım bize misafir olarak gelmişti. Kızım, geldikten 5 dakika sonra bir koku var diye beni uyardı. Mutfağa baktım, sağa sola baktım, kokunun nereden geldiğini anlayamadım. Sonra merdivenlerden aşağıya baktım, dumanları, ateşi gördüm. Aşağıya indiğimde, polis beni dışarıya çıkardı. Polisler ellerinden geleni yaptı, onlara diyecek bir şey yok" dedi. İtfaiyenin geç geldiğini ve yeterli ekipmanı bulunmadığını ileri süren Özkaplan, "İtfaiye olaydan yaklaşık 20 dakika sonra geldi. Bizim bulunduğumuz tarafa merdiven kurdular, ancak diğer tarafa kurmadılar. Yalnızca 1 merdiven vardı. Bir merdiven daha kursalardı öteki taraftakilerde belki kurtulabilirdi" dedi.
Özkaplan'ın kardeşi ve ölen Belma'nın amcası Adnan Özkaplan ise, "Olayı duyduğumda Türkiye'deydim. Dün akşam yola çıktım, bu sabah geldim. Kızların bir koku aldıklarını söylemesi üzerine ağabeyim aşağı inip bakmış. Ahşap merdivenlerin yandığını görmüş ve kendi çabalarıyla söndürmeye çalışmış. O esnada, dumanı görünce yakınlardaki polis gelmiş ve amcamı dışarıya çıkarmış. Ağabeyimi dışarıya çıkardıktan sonra, kendileri içeriye girerek yardım etmeye çalışmışlar. Anladığım kadarıyla yangından kurtulanların hepsini polis kendi çabalarıyla çıkarmış. Polis ekibinden de yaralananlar olmuş" diye konuştu.

ve ŞOK iddia


Almanya'da meydana gelen yangının sebebi hala araştırılırken, yanan evdeki çocuklar, siyah saçlı birinin elindeki kağıtları tutuşturarak evi yaktığını ve kaçtığını iddia etti.


İddia, kundaklama ihtimalini akla getirdi.

9 kişinin hayatını kaybettiği Almanya'daki yangından kurtulan 2 çocuk, siyah saçlı birisinin elindeki kağıtları tutuşturup evi yaktığını iddia etti. Yangında ölen Medine Kaplan'ın torunu Bedriye Kaplan (8) ve Aylin Kaplan (10) isimli 2 çocuk, evlerini yaşlı görünümlü, siyah saçlı bir Alman'ın yaktığını söyledi. Aylin Kaplan, "Bedriye doğum gününe anneannesini çağıracaktı. Onunla beraber anneannesine gittik. Bedriye, bana bir adam gösterdi. Yaşlı gibiydi, ama gence benziyordu. Saçı siyahtı. Sonra biz yukarıya kaçtık. Adamın cebince iki tane değnek, kağıt ve çakmak vardı. Adam ateşi yaktı, sonra da bebek arabasının yanına değneği attı. Sonra ben korktum, yukarıya gittim. Bedriye 'yangın çıktı' diye büyükbabasına seslendi. Sonra Bedriye'nin dedesi suyla yangını söndürmeye çalıştı, ama söndüremedi. Daha sonra itfaiye geldi ve bizi evden çıkardı. Evi yakan adam yaşlı gibiydi, Alman'dı" dedi.


O gece doğum günü olan Bedriye Kaplan ise, "Bir adam gördük, bizi görünce kaçtı. Sonra bütün ev yandı. Adamı görsem bir daha tanımam. Ben yaktığını görmedim, ama elindeki çakmak ile kağıdı gördüm. Korkunca yukarıya gittim, büyükbabamı çağırdım" diye konuştu. Öte yandan, yangının çıktığı evin 12 sene önce Alman Neo-Naziler'e ait olması, kundaklama iddialarını güçlendiren bir başka ipucu olarak değerlendiriliyor.

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınızda Kişilik haklarına saldırı,küfür ve benzeri ifadeleriniz yayınlanmamaktadır.Yorumları yazarken İsminizi belirtmeniz önemle duyurulur.