COCA COLA'NIN RAMAZAN TUTKUSU

Reklam panayırında Ramazan reytingi /
‘Ramazan programı’ kavramına paralel bir de ‘Ramazan reklamı’ deyimi yaygınlaşmaya başladı. Kimi iletişimciler, reklamın, Batı’nın tüketim kültürünün diğer toplumlara transferinde ‘misyoner’görevi gördüğü ve “bir kültürel kodlayıcı olarak” toplumlar tarafından sempatik yollarla ve gönüllü olarak kabullenildiğini ileri sürerler.
Her yıl olduğu gibi bu yıl da “11 Ayın Sultanı” nda ekranlar, Ramazan reklamlarıyla donatıldı. İftarı bekleyen tüketiciyle ’tamamen duygusal’bağ kurmak isteyen markalar, yoğun reklam kampanyalarına girişti.

Medya Takip Merkezi (MTM)’nin, reklam panayırına dönüşen Ramazan aylarında TV’lerde yayımlanan reklamlarla ilgili bir araştırması var. 9 Eylül-25 Ekim 2006 tarihleri arasını kapsayan araştırmaya göre, Ramazan ve bayram temalı reklam veren 68 değişik marka içinde ekranı en fazla işgal eden marka; Coca Cola. 4 binin üzerindeki Coca Cola reklamlarının yüzde 83’ünde Ramazan teması işlenmiş. Altı kanalın jeneriğine sponsorluk yapan Cola Turka ise Coca Cola’nın yarısı kadar reklam verebilmiş.

Avrupa’da yaşayan Türklerle daha ’duygusal bir bağ’kurmak ve pazar payını artırmak isteyen pek çok marka, Avrupa’da da yayın yapan Türk kanallarında özellikle Ramazan ve bayram içerikli reklam yayımlatmış.

Reklamların kültürümüze göndermelerde bulunması yanlış değil. Firmaların Ramazanın bereketinden istifade etmeye çalışmalarını da yadırgamıyorum! Fakat bir tespit yapmak gerekiyor: Şirketler Ramazanın dini boyutu yerine eğlence veya daha masum bir ifadeyle gelenek yönüne ağırlık veriyor. İftarı beklerken ezan sesi yerine top patlaması, mukabele okunması ve teravih namazı yerine Karagöz - Hacivat eğlenceleri ön plana çıkarılıyor. İftar sofrası ise artık şerbet ve kompostoyla değil kola şişeleriyle süslenip donatılıyor. Klasikleşen ifadeyle ‘Ramazan bayramı’yerine ’şeker bayramı’imajı reklamların ana öğesi oluyor.
Her şeye rağmen Ramazan pırıl pırıl hem günümüzün hem geleceğin ufkunu parlatıyor. Hiçbir istismar onun hasretle beklenen güzelliğini gölgeleyemiyor.
Ahmet ÜNAL /Yeniçağ

Aşağıda ki haberde Haber 5 sitesinden....

TÜKETİCİLER BİRLİĞİ AÇIKLAMASI
Haber5.com'a konuşan Tüketiciler Birliği Başkanı Av. Bülent Deniz yaptığı açıklama: "İslam coğrafyasında devlet terörü estiren Amerika'nın ve İsrail'İn işgallerine son verene kadar sembollerini tüketmeyeceğiz. Kapitalistlerin anladığı en iyi dil ekonomik yaptırımlardır. Boykotumuzun etkiliğinin en önemli göstergesi boykotun başladığı bu günlerde azalan tüketimimi kapatmak için medyada yoğun reklam kampanyaları başlatılmasıdır. Tüketimleri düştükçe reklamları artacaktır. Bu insani çağrıya şimdi kulak verme zamanıdır. Yoksa bu zulmün ateşi en geç yarın bizi de yakacaktır." şeklinde konuştu



--~--~---------~--~----~------------~-------~--~----~
Bu grubun hiç bir siyasi oluşum ,parti, vakıf, örgüt, dernek veya benzeri yapılanmalarla alakası yoktur.Aynı zamanda onlara uzaklığı veya yakınlığıda bulunmamaktadır...Müslüman Anadolu İnsanının Tarafında yer alan Gerçek Vatanseverliği ilke edinmiş ,Anti Emperyalist HABER BİLGİ PAYLAŞIM STANDIDIR.."

Grupta yayınlanan yorum ve yazılardan yazarları sorumludur.
-----------------------------------------------------------------
"ANADOLU HABER GÜNLÜĞÜ" grubu.
Bu gruba posta göndermek için , mail atın : anadoluhaber@googlegroups.com
Bu gruba üyeliğinizi sonlandırmak için şu adrese e-posta gönderin: anadoluhaber-unsubscribe@googlegroups.com
Daha fazla seçenek için, http://groups.google.com/group/anadoluhaber?hl=tr
adresinde bu grubu ziyaret edin
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınızda Kişilik haklarına saldırı,küfür ve benzeri ifadeleriniz yayınlanmamaktadır.Yorumları yazarken İsminizi belirtmeniz önemle duyurulur.