(anadoluhaber) Politika Günlüğü Hikmet Çetinkaya



 Sili



Cumhuriyet 09.11.2008 - Haber:c0512


Cumhuriyet 09.11.2008
POLİTİKA GÜNLÜĞÜ
HİKMET ÇETİNKAYA
Denizin Sularında...
O kupkuru umutsuzluk... Ağaçlar, yaz çiçekleri... Kumsalda koşuşturan çocuklar... Bir gece deniz yıldızının parladığı saatlerde, denizin üzerinden inen uçaklar...
Bir kıyı meyhanesinden yükselen şarkılar...
Uçurumun dibinde Odisseus Elitis'in, Octavio Paz'ın düşleriyle çoğalan âşıklar.
Bir ses denizin sularından dalga dalga yayılan:
"Aşk mavisi tükendiyse de o boşuna denizde;
Tutku kaybolduysa bir gece yarısı;
Aşk uçup gittiyse yıldızlı bir gökyüzünde;
Yaşamı sakın bırakma avuçlarından sakın ha!"
Dün gece ikimiz de ağladık...
İkimiz de üzüldük...
Dipten vuran bir dalgayla irkildik maviliğin orta yerinde!
Adonis'in dizeleriyle coşkulu bir ırmak gibiydik...
"Kirpiklerimden yaşlar sarkıyor, hançerimde
ölümün çivisi...
Aysız sözcüklerdir bize ağlayan.
Seni otun üstündeki odada bekliyorum.
Tenimi yakan bu sevişmesinden başkasını sevemem."
Şimşeklerin altında dökülen sözcüklerin, aşkın kendi yalnızlığı mıdır hiç kimsenin adlandırmadığı?
Bir fırtına mıdır şu yaşadıklarımız?.. Bunca ölümler, faili belli olan cinayetler?
Kurulan pusular gecenin yıldızlarına!
Kollarımda göçün hüzünlü uğultusu... Biraz Akdeniz... Biraz Sicilya biraz da Marsilya...
Ayımızı öldürdüler Adonis, sihirbazın maskesini vurdular... Açık mendillerine biniyorum senin, teselli buluyorum şiirlerinde...
Deniz Kavukçuoğlu'nun "Onu Ben Öldürdüm Leonardo" romanını (Can Yayınları) çoktan bitirdim...
Bıraktım kendimi bir başka evrene... Adı olmayan vatanda, yabancılaştım... Hapislikler, sürgünlükler yaşadım ve yaşıyorum...
Bir 30 yılı dışarıda geçiren Deniz Kavukçuoğlu'nu bu romanından ötürü kutluyorum!
***
Ustalıkla yazılmış bir öykü... Genç kadın-yaşlı erkek ilişkisi... Bir İtalyan köyü ve terk edilmiş bir değirmen...
Sonu belli bir aşk öyküsü...
Hüzün, umut ve acı...
Hepsi iç içe...
Kopamamak ve duygu...
"Ayrılığımızın 27. saatindeyim. Dayanıyorum. Üzerimde bir yorgunluk var; dönüp dolaşıp hep aynı yere varmak, hep aynı çözümsüzlüğü düşünmek yoruyor beni. Dalgaları, rüzgârı düşünüyorum. Dalgaların kıyıya, karaya vuran kıpırtılı, hırçın beyazı, köpükleri geliyor gözlerimin önüne...
Köpükler dağılıyor, beyaz yeniden maviye dönüyor, mavinin en koyusuna.
Sana bir renk bulmak istiyorum, seni o rengin içinde düşünmek için. Yanak çukurlarının rengi olur mu? Senin var, adını koyamadığım, değişken bir renk, güldükçe değişen.
Seni özlüyorum."
Benimse boğazım düğümleniyor... Ellerim titriyor... Güz güneşini arıyorum...
Bir deniz kıyısındayım... Uçaklar iniyor peş peşe...
Yeşilli kırmızılı, beyazlı morlu uçurtmalarımı, bilyelerimi özlüyorum... Deli dolu gençlik yıllarımı...
Yasemin kokulu beyaz badanalı avluları! Hapishane önlerinde görüş için bekleyen anneleri, kadınları, babaları, çocukları!
Deniz'in kitabını masamın üzerine koyuyorum...
Ahmet Aziz'in Yalçın Yayınları'ndan çıkan "Aşkale Yolcusu Kalmasın" romanını okumaya başlıyorum.
Yakın tahimize bir not düşüyorum bu arada.
O karanlık yıllar... Yerli ve yabancı Naziler... Irkçılık, Varlık Vergisi... Demokrat Parti'nin ilk yılları...
Yakın tarihe bir yolculuğa çıkıyorum... Sağlam ve dipdiri bir roman...
***
Gecenin sessizliği içindeyim...
Bir limonlu votka içen dostum kadehini kaldırırken "Yaşam ne denli güzeldir, içimizde saklayalım" diyor...
Benim elimde kırmızı şarap dolu kadeh.
Bir yudum alıyorum!
Ölüm vadileri geliyor aklıma... Sevecenliğin o titrek kumaşı...
Pablo Neruda'nın dizelerindeyim şimdi:
"Gözlerim arar onu, çağırır yanıma/ Yüreğim çağırır, ama yoktur bu sefer./ Böyle gecelerdeydi, beyazlaşırdı ağaçlar/ Gayrı ne biz eski biziz ne de ağaçlar."
***
Bugün TÜYAP Kitap Fuarı'nın son gününde Günizi Yayınları'nda olacağım. (Salon: 3 No: 409/B-İş Bankası Standı'nın yanında) Saat 17.00-18 arası "Necla", "Susurluk'tan Ergenekon'a", "Fethullahçı Gladyo","Soros'un Çocukları" ile öteki kitaplarımı imzalayacağım. Görüşmek dileğiyle.
Faks numaramız: 0212 343 72 69
 
 
 
www.TurkceKarakter.com
Bozuk görünen Türkçe harfleri düzelten site.
 
 
 


--~--~---------~--~----~------------~-------~--~----~
        Bu grubun  hiç bir siyasi oluşum ,parti, vakıf, örgüt, dernek veya benzeri yapılanmalarla alakası yoktur.Aynı zamanda onlara uzaklığı veya yakınlığıda bulunmamaktadır...
        Müslüman Anadolu İnsanının Tarafında yer alan Gerçek Vatanseverliği ilke edinmiş ,Anti Emperyalist HABER BİLGİ PAYLAŞIM  STANDIDIR.."

            *Grupta yayınlanan  yorum ve yazılardan yazarları sorumludur.
-----------------------------------------------------------------....
"ANADOLU HABER GÜNLÜĞÜ" Haber Bilgi Paylaşım  grubu.
 Bu gruba posta göndermek için , mail atın : anadoluhaber@googlegroups.com
 Bu gruba üyeliğinizi sonlandırmak için şu adrese e-posta gönderin: anadoluhaber-unsubscribe@googlegroups.com
 Daha fazla seçenek için, http://groups.google.com/group/anadoluhaber?hl=tr
adresinde bu grubu ziyaret edin
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınızda Kişilik haklarına saldırı,küfür ve benzeri ifadeleriniz yayınlanmamaktadır.Yorumları yazarken İsminizi belirtmeniz önemle duyurulur.